فرق ترومپت و ساکسیفون در چیست؟

در بین سازهای برنجی، برخی از آنها از بقیه برجسته تر هستند. ترومپت و ساکسیفون به دلایل خوبی دو مورد از محبوب ترین آنها هستند. هر دو ساز دارای تاریخچه غنی هستند و به دلیل صدای منحصر به فرد خود شناخته شده اند. پس، تفاوت ترومپت و ساکسیفون چیست؟ بیایید دقیق تر بررسی کنیم.

ترومپت یک ساز برنجی است که شکل استوانه ای دارد و با دمیدن در سرساز (قسمت دهنی) نواخته می شود. صدا توسط ارتعاش لب ها در حالی که آنها به سرساز گیر می کنند تولید می شود. ترومپت ها را می توان در انواع سبک ها از جاز تا کلاسیک اجرا کرد.

ساکسیفون نیز یک ساز برنجی است، اما شکل مخروطی دارد. با دمیدن در سرساز که به یک نی متصل است نواخته می شود. صدا توسط ارتعاش نی در حالی که به سرساز گیر می کند تولید می شود. ساکسیفون ها بیشتر با موسیقی جاز مرتبط هستند، اما می توانند در انواع ژانرها اجرا شوند.

بنابراین، کدام یک بهتر است؟ این یک موضوع مهم است. هر دو ساز ترومپت و ساکسیفون صدای منحصر به فرد خود را دارند که بسیاری از نوازندگان آن را دوست دارند. اگر سعی می کنید تصمیم بگیرید که کدام یک را یاد بگیرید، بهترین راه برای اینکه بفهمید کدام یک برای شما بهترین است این است که هر دو را امتحان کنید و ببینید کدام یک را بیشتر دوست دارید.

اگر شما کاملا مبتدی هستید، بهترین راه این است که یکی از این دو ساز را انتخاب کنید و ابتدا یاد بگیرید که چگونه از آن استفاده کنید. یادگیری ترومپت تا سه سال طول می کشد. در برخی مواقع باید از استرس نواختن آن دست بردارید. نی در ایجاد صدا و همچنین حمایتی که از نفس خود دریافت می کنید و همچنین به بیان و ظرافت ساکسیفون شما کمک می کند. بر روی ترومپت، تمام چیزی که وجود دارد شما و لب هایتان هستید. هنگامی که به تنور یا باری می رسید، می توانید مقاومت هوا بسیار کمتری در ساکسیفون داشته باشید.

تفاوت ترومپت و ساکسیفون

ساکسیفون به کمی بیشتر از ترومپت توجه نیاز دارد. این عمدتاً در مورد مراقبت شخصی برای ابزارهای برنجی است. مراقبت از ترومپت شما نسبتاً آسان است. تمیز کردن ترومپت یک یا دو بار در سال کافی است؛ حداقل، باید لوله ها را روانکاری کنید و هر ماه سوپاپ ها را روانکاری کنید. ساکسیفون از هر ابزار دیگری بسیار متفاوت است.علیرغم اندازه آن، این ساز بسیار ظریف تر از سازهای برنجی است. علاوه بر این، هنگام کار با آن باید احتیاط بیشتری کنید.

تمام کلیدها و حفره های صدا در کلارینت مانند ساکسیفون در قسمتهای فوقانی و تحتانی آن قرار دارند. بدنه ساکسیفون از یک تکه تشکیل شده است در حالی که بدنه کلارینت از دو قسمت تشکیل شده است. در کلارینت ها نیز مانند ساکسیفون ها قسمت شیپوری وجود دارد.

تفاوت بین گام ترومپت و ساکسیفون چیست؟

طیف وسیعی از فرکانس های فرعی و هارمونیک ها با شدت های مختلف مرتبط با فرکانس اساسی هر ساز وجود دارد. برای اکثر پیانیست های کلاسیک نیازی به نواختن ساکسیفون دوبل نیست، بنابراین من پیشنهاد می کنم یا فلوت یا کلارینت را انتخاب کنید، هر کدام که هماهنگی بهتری دارد.

با وجود این واقعیت که من هنوز هر دو را همزمان ننواخته ام، به نظر می رسد که آنها بسیار سازگار هستند.در حالی که نواختن یک ساز برای نوازندگان ترومپت و ساکسیفون رایج است، برای نوازندگان ترومپت شنیدن داستان هایی در مورد دهانه یکی از سازها که باعث آسیب به دیگری می شود، معمول نیست.

چگونه می توانید تفاوت ترومپت و ساکسیفون را تشخیص دهید؟

ترومپت دارای سه کلید است. ساکسیفون فقط یک نی دارد. به دلیل اینکه ترومپت از برنج ساخته شده است، نی وجود ندارد. ساکسیفون ها می توانند در انواع زمینه ها، از جمله: گروه های جاز، ارکسترهای نظامی و گروه های موسیقی نظامی استفاده شوند.

ترومپت و ساکسیفون دو ساز محبوب در ارکستر هستند. در موسیقی جاز، این سازها به عنوان آئروفون (aerophones) شناخته می شوند و سازهای بادی هستند (از این رو نام آن ها به وجود آمده است). ساکسیفون آلتو یک ساز بادی چوبی با صدای بلندتر و گام بزرگتر است. ترومپت، که صدای برنجی دارد، کوتاهتر، کمتر شیپور مانند و دارای صدای بلندتر است. ارتعاش هنگام نواختن ساکسیفون از نی آن ناشی می شود. نقطه مشترک در همه ساز های گروه جنس برنجی وزوز کردن لب ها است و به همین دلیل ترومپت با این خانواده پیوند خورده است. ساکسیفون آلتو دارای طول لوله 3.8 فوت (1.2 متر) و صدای Db3-Ab5 است.

لازم است ترومپت ها نت خود را دو بار تغییر دهند. در حالی که آنها وزوز می کنند، لب های خود را در حین تغییر سفت یا شل می کنند و سوپاپ را فشار می دهند تا طول ترومپت تغییر کند. تیوب های با لوله های بلندتر نسبت به تیوب های کوتاهتر صدای پایین تری دارند. بدنه هر دو ساز معمولاً از برنج ساخته می شود. ساکس طراحی ساکسیفون را در دهه 1840 انجام داد. به عنوان یک قاعده کلی، سازی که بیشتر از همه برای نواختن آن هیجان دارید، باید همان سازی باشد بنوازید.

یادگیری کلارینت از ساکسیفون، که رایج ترین ساز جاز است، آسان تر است. هنگامی که یک ساکسیفون می نوازید، به دلیل ارتعاش نی ها (یک تکه چوب تخت) هنگام دمیدن می لرزد. برای تولید صدای واضح، باید لب های سازهای برنجی مانند ترومپت سوت بزنند.

نواختن ساکسیفون

ساکسیفون و ترومپت روش های عالی برای شروع هستند، اما می توانند به روش های مختلف در طول زمان دشوارتر شوند. ترومپت ماهیچه های عضلانی بیشتری را توسعه می دهد، در حالی که ساکسیفون در طول زمان تکنیک های پیشرفته تر و مدرن تری را توسعه می دهد. درست است که هر دو ساز برای شروع عالی هستند، اما اگر می خواهید آنها را به خوبی یاد بگیرید، باید تلاش کنید.

کدام ساز سخت تر است، ساکسیفون یا ترومپت؟

وقتی صحبت از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ساز سخت تر است می شود، پاسخ آسانی وجود ندارد. هر کدام چالش های خاص خود را دارند که یادگیری آنها را دشوار می کند. به عنوان مثال، ساکسیفون به مقدار زیادی کنترل تنفس و قدرت دهانه نیاز دارد، در حالی که ترومپت به قرار دادن انگشت دقیق و تنش لب نیاز دارد. بنابراین، واقعاً به نقاط قوت و ضعف فردی نوازنده بستگی دارد که کدام ساز سخت تر است.

ساکسیفون ها به طور گسترده ای برای یادگیری آسان تر از ترومپت پذیرفته شده اند. از آنجا که ساکسیفون به تکنیک های کمتری برای تسلط نیاز دارد، می توانید صدای خوبی تولید کنید. تمرین دهانی ترومپت خود به صورت روزانه اطمینان حاصل می کند که دهان و لب های شما به خوبی با ساز آشنا شده اند. ساکسیفون ها و ترومپت ها سازهای بادی چوبی با سیم های برنجی متصل هستند. تفاوت قابل توجهی بین دهانه های دو ساز وجود دارد و هر دو ساز از تکنیک های مختلفی استفاده می کنند. اگر باید با انگشتان خود کلیدها و سوپاپ ها را فعال کنید، تفاوت ایجاد می شود که کدام ساز برای شما آسان تر است. شما باید بعد از چند ماه بتوانید دو اکتاو با ساکسیفون بنوازید.

بدون وجود نی، نمی توانید هوا را در سرساز ترومپت خود به لرزه درآورید. برای تولید نت های مختلف در ترومپت به هارمونیک ها نیاز است. پس از تمرین ترومپت به مدت چند هفته، ممکن است بتوانید اولین نت و اولین هارمونیک خود را بنوازید. مهارت های یک نوازنده ترومپت باید متفاوت از مهارت های یک نوازنده ساکسیفون باشد. وقتی برای اولین بار نواختن یک ساز را یاد می گیرید که نواختن کدام ساز آسان تر یا دشوارتر است، حداقل برای یک نوازنده پیشرفته کمتر مشخص است. اکثر موسیقیدانان موافقند که یادگیری نواختن ساکسیفون به طور کلی آسان تر از یادگیری نواختن ترومپت است.

در حالی که نواختن ساکسیفون ها کمی آسان تر از کلارینت ها است، ترومبون ها برای کسی که به موسیقی برنجی (صدایی که از آلات موسیقی ساخته شده از آلیاژ برنج دریافت می شود) علاقه دارد ساز ایده آلی هستند. اگر در نواختن ترومبون تازه کار هستید، ممکن است راحت تر به صدای رسا تر عادت کنید. علاوه بر این، سرساز محکم تر است، که باعث می شود نوازندگان جدید به راحتی صدای صحیح را به دست آوردند.

آیا ساکسیفون سخت ترین ساز برای نواختن است؟

آیا ساکسیفون سخت ترین ساز برای یادگیری است؟ یادگیری ساکسیفون در اکثر موارد بسیار ساده تر از سایر سازها است و همچنین بسیار سرگرم کننده است.علیرغم این واقعیت که یادگیری نواختن ساکسیفون دشوار نیست، تسلط بر آن می تواند فرآیند دشواری باشد. برخی معتقدند که تولید صدا روی ساکسیفون آسان تر از تولید صدای خوب است.

یادگیری ساکسیفون

آیا ترومپت سخت ترین ساز موسیقی برای یادگیری است؟

در این سال یادگیری، ترومپت به طور واضح سخت ترین ساز برای یادگیری بود. دلیل دومی که می گویم آموزش آواز اولویت دوم است زیرا نیاز به حرکت بسیار ظریف میکرو در بدن دارد که معمولاً دیده نمی شود.

تفاوت ترومپت و ساکسیفون چیست؟ علاوه بر ساکسیفون، کلارینت ها و ترومپت ها نیز وجود دارند. ترومپت یک ساز برنجی است. یک زنگ روی یک ساکسیفون توسط یک لوله مخروط شکل در انتها گشاد می شود. ترومپت ها معمولاً از لوله برنجی ساخته می شوند که دو بار به شکل مخروطی خم می شوند. ساکسیفون همراه با شش کلید عرضه می شود. در 10 آوریل 2017، ترومپت دارای سه کلید، پنج ردیف دیگر و یک کلید چهارم بود.

یادگیری ترومپت یا ساکسیفون کدام یک راحت تر است؟

وقتی صحبت از یادگیری ترومپت یا ساکسیفون می شود، پاسخ آسانی وجود ندارد. هر دو ساز برای تسلط بر آنها نیاز به تمرین و فداکاری زیادی دارند. با این حال، برخی افراد ممکن است یادگیری ترومپت را آسان‌تر بدانند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ساکسیفون را برای توانایی‌هایشان مناسب‌تر بدانند. در نهایت این به خود فرد بستگی دارد و اینکه به کدام ساز بیشتر جذب می شود.

انتخاب یک ساز می تواند یک تصمیم بسیار دشوار باشد. به دلیل اینکه تعداد زیادی از ساز ها برای انتخاب وجود دارد، مهم است که ساز مناسب را انتخاب کنید. همانطور که من به طور عمیق تر بحث می کنم، برخی از جزئیات ظریف ممکن است به شما در انتخاب ساز مناسب کمک کند.

اگر می خواهید نت های بالاتر روی ترومپت بزنید، ساعت ها تمرین کنید. امبوچر (embouchure) اصطلاحی برای لب ها، فک، صورت و همه عضلات دیگر است که صدای ترومپت را ایجاد می کند. هنگامی که یک نوازنده ترومپت حتی برای چند روز نواختن را متوقف می کند، مهارت های او کاهش می یابد. با این حال، با این که بریس ها پیشرفت زیادی کرده اند، هنوز نیاز به بهبود دارند.

استفاده از بریس های غیر فلزی آسان تر و پوشیدن راحت تر است. با این حال، اگر دندان های شما به شدت کج هستند، کمک زیادی نمی‌کند. گرفتن بریس ها اکنون یک ایده خوب است؛ آنها را هر چه سریعتر تهیه کنید.

یک ترومپت در فروشگاه موسیقی به طور متوسط ​​2450 دلار هزینه دارد. یک ترومپت خوب را می توان در دنیای ساز با قیمت حدود 4 میلیون تومان خریداری کرد و چندان گران نخواهد بود. اگر در مورد خرید ترومپت تردید دارید، دنیای ساز می تواند یک گزینه خوب باشد زیرا محصولات ما بسیار مقرون به صرفه هستند و صدای آنها بسیار بهتر از آنچه انتظار دارید است.

به طور کلی، یک ساکسیفون در فروشگاه موسیقی 5410.24 دلار هزینه دارد. این محدوده به عنوان ساکسیفون های با کیفیت بالا یا پایین تعریف شده است. ساکسیفون به دلیل ماهیت مکانیکی خود یک ساز بسیار پیچیده تر از ترومپت است. خرید ساکسیفون در دنیای ساز با قیمت حدود 4 میلیون تومان امکان پذیر است، بنابراین یک مبتدی باید بتواند آن را تهیه کند.

سرساز  ساکسیفون معمولاً بین 1 تا 10 میلیون تومان قیمت دارند، اگرچه بیشتر آنها با کمتر از این قیمت در دسترس هستند. یک موسیقیدان به طور تمام وقت برای یک شرکت کار نمی کند، بلکه شغل های جانبی انجام می دهد و مسئولیت های اضافی را بر عهده می گیرد. 

مایلز دیویس به عنوان یکی از بزرگترین نوازندگان ترومپت جاز تمام دوران شناخته شده است. تردید نیست که ترومپت در طیف گسترده ای از گروه های مستقل در طول سال ها حضور داشته است، همانطور که در گروه های اسکا در دهه 2000 بود.

علاوه بر این، جاز دارای ترومپتی است که مانند سگ می غرد. ساکسیفون صدای دلنشینی دارد که به صدای انسان نزدیک است. ساکسیفون ها اجزای اساسی جاز و موسیقی کلاسیک هستند. در برخی از موسیقی های جاز، ساکسیفون ها می توانند با قدرت غرغر و جیغ بزنند. ساکسیفون یک ساز عالی برای توانایی های دینامیکی است که از تند تا صاف در چهره شما است.

ساکسیفون یکی از محبوب ترین سازهای جهان است. این ساز را می توان در انواع سبک ها، از کلاسیک و راک گرفته تا جاز و فانک، استفاده کرد. قبل از یادگیری نواختن ساکسیفون، باید چند نکته را بدانید. برای شروع، داشتن انگشتان بسیار ماهر ضروری است. اگر می خواهید ساکسیفون بنوازید، باید بتوانید انگشتان خود را سریع و دقیق حرکت دهید. برای انجام این کار، باید با تئوری موسیقی بنیادی آشنا باشید. شما باید قادر باشید که آکوردهای ساده را اجرا کنید و نت خوانی کنید.

سومین توصیه تمرین و توسعه مهارت های خود است. مهم است که به صورت منظم تمرین کنید تا مهارت های خود را حفظ کنید. اگر به تازگی به ساکسیفون علاقه مند شده اید، به شدت توصیه می کنم که با ترومپت Bb (B flat) شروع کنید. این یکی از رایج ترین سازهای مورد استفاده در مدارس و گروه های ساز های برنجی است و مکانی عالی برای شروع است. تا زمانی که به طور جدی تمرین کنید، می توانید به سرعت آهنگ های ساکسیفون مورد علاقه خود را بنوازید.

انگشت گذاری در ترومپت

آیا یادگیری ترومپت آسان ترین است؟

برای اینکه صدای ترومپت ظریف باشد، امبوچر باید قوی باشد. در امبوچر های برنجی، به ویژه ترومپت، یک محدوده فرکانس 1000 هرتز مورد نیاز است.

آیا ساکسیفون سخت ترین ساز برای یادگیری است؟

یادگیری ساکسیفون چقدر سخت است؟ وقتی صحبت از یادگیری ساکسیفون می شود، یکی از آسان ترین ابزارها برای یادگیری است. دقیقا یعنی چه؟ 

این یک انتخاب عالی برای نوازندگان جدید و متوسط ​​است زیرا گام های آن روی کلیدها حرکت (بالا و پایین) می کنند، زیرا برای کسانی که می‌خواهند از پیانو یا سایر سازهای بادی چوبی استفاده کنند، انتخابی طبیعی است.

ساکسیفون در مقابل ترومپت در مقابل ترومبون

چند تفاوت کلیدی بین ساکسیفون در مقابل ترومپت در مقابل ترومبون وجود دارد. برای مثال، ساکسیفون یک ساز نی دار است، به این معنی که از نی برای ارتعاش ستون هوا و ایجاد صدا استفاده می شود. ترومپت و ترومبون، از سوی دیگر، سازهای برنجی هستند، به این معنی که لب های نوارنده ستون هوا را می لرزند. ساکسیفون نیز معمولاً از ترومپت و ترومبون کوچکتر است و شکل متفاوتی دارد. ترومپت و ترومبون همچنین معمولاً با تکنیکی متفاوت از ساکسیفون نواخته می شوند.

ساکسیفون ها و ترومبون ها دو نمونه از سازهای معروف بادی هستند. مواد مورد استفاده برای ساخت آنها ممکن است شبیه به برنج باشد که ماده مورد استفاده برای ساخت آنها است. اصطلاح “بادی چوبی” به سازی اطلاق می شود که از چوب ساخته شده و با فوت کردن هوا از طریق یک شکاف نواخته می شود.

صدای یک ساز با واکنش به ارتعاشات از بدنه ارتعاشی ایجاد می شود. هیچ چیز مانند ساکسیفون و ترومبون وجود ندارد زیرا هر دو به طور متفاوت شکل گرفته و ساخته شده اند. یک مخروط به عنوان پایه برای ساکسیفون ها استفاده می شود، در حالی که شکل های استوانه ای برای ترومبون ها استفاده می شود. دلیل این امر این است که هر ساز بر اساس نوع صدای خود طبقه بندی می شود.

پرکاربردترین ساکسیفون ها ساکسیفون سوپرانو، آلتو، تنور و باریتون هستند. کلیدهای ساکسیفون توسط انگشتان نوازنده کنترل می شود، در حالی که کلیدهای ترومبون لغزنده هستند. هر دو بر اساس اصول آکوستیک کار می کنند. ترومبون، به طور کلی، در طراحی و ساخت تفاوت قابل توجهی ندارد، اما ساکسیفون ها تغییرات مشهودتری دارند. در دنیای ساکسیفون ها، به صدایی که هم تیز و هم نی مانند است، صدای تیز گفته می شود. در ابتدا ممکن است خیلی قوی و تهاجمی به نظر برسد، اما نوازندگان ماهر می توانند آن را تا حد زیادی کاهش دهند. از نظر ارگونومی، ساکسیفون به لطف عملکرد کلیددار خود می تواند به مخاطبان بسیار بیشتری پاسخ دهد.

بیشتر وزن ساز به طور مساوی با استفاده از بند گردنی خوش دست بین نوازنده و بدن او توزیع می شود. بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که اگر اسلاید ترومبون خم شود، تقریباً غیرممکن است که از آن استفاده شود. اگر فقط یک ساکسیفون را خراب کنید، آماده خرید یک ساکسیفون جدید خواهید بود. اگر می خواهید یک نوازنده ارکستر حرفه ای شوید، ساکسیفون ممکن است بهترین ساز برای شما نباشد. اگر به عنوان یک نوازنده کنسرت تازه کار هستید و به پول نیاز دارید، ترومبون ممکن است جواب شما باشد. یا می توانید دیوانه وار تمرین کنید یا آن را خوب اجرا کنید.

مقایسه ساکسیفون و ترومبون

با توجه به توانایی آنها در ایفای وظایف متعدد، هر دو این سازها از نظر انعطاف پذیری و تعداد فرصت های نواختن بسیار عالی هستند. با این حال، ترومبون نسبت به ساکسیفون برتری دارد. ساکسیفون یک ساز غیر ارکسترال است که در مقایسه با ترومبون ها به ندرت در ارکسترهای بادی دیده می شود.

تفاوت ترومبون و ترومپت و ساکسیفون

تفاوت ترومپت و ساکسیفون در چیست؟

ترومپت یک ساز برنجی است که از برنج ساخته شده است. ساکسیفون ها در دسته سازهای بادی قرار می گیرند. اکنون مشخص شده است که برنجی و بادی اصطلاحات صرفا تاریخی هستند و ارتباطی با مواد تشکیل دهنده ساز ندارند.

کدام سخت است ترومپت یا ترومبون؟

به دلیل بزرگ تر بودن ترومبون، یادگیری آن برای کسانی که قبلاً هرگز یک ساز برنجی ننواخته اند می تواند دشوار باشد. ترومپت کوچکترین ساز برنجی است، بنابراین حمل، نواختن و نگهداری آن آسان تر است و همچنین آموزش آن برای معلمان آسان تر است.

دونوازی ساکسیفون و ترومپت

دونوازی ساکسیفون و ترومپت چیز زیبایی است. این دو ساز به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند و نتیجه همیشه چیز خاصی است. این بهترین راه برای به نمایش گذاشتن مهارت و ریزه کاری های خود، و حرکت دادن و رقصاندن مخاطب است.

آلتو ساکسیفون، تنور ساکسیفون و دونوازی بادی چوبی – این کتابچه های موسیقی برای دو نوازی ساکسیفون آلتو و تنور بادی در دسترس هستند.

کتابچه های موسیقی در سبک های مختلف از دوره های رمانتیک و کلاسیک تا باروک، دوره های امپرسیونیسم و امپرسیونیسم تا دوره های ازدواج ارائه شده اند. این کتابچه های موسیقی شامل نت ها و قطعات هستند که برای دو نوازی ساکسیفون آلتو و تنور بادی نوشته شده اند. این کتابچه های موسیقی در فرمت های مختلف مانند موسیقی کریسمس و موسیقی کلاسیک موجود هستند. دو نوازی ساکسیفون آلتو و تنور بادی برای دو شاخه ساکسیفون (دو نوازی) نوشته شده است.

نیوتن، میکهام، هندل، دیلیبس، باخ، پرسلی، بتهوون، اوگلینو، اسکات جپلین، جورگن، یوهان اشتراوس دوم، مندلسون، گریگ، ارمیا کلارک، موتزارت، ویوالدی، چایکوفسکی و شارپنتیه از آهنگسازان متوسط ​​محسوب می شوند.

عنوان آلبوم توسط رالف آستینسون تنظیم شده است. دو نوازی ساکسیفون آلتو و تنور بادی برای اجرا در عروسی ها، کنسرت ها و سالگردها مناسب است.

تغییر از ترومپت به ساکسیفون

من نواختن ترومپت را از دوران ابتدایی شروع کردم و تا دبیرستان ادامه دادم. من عضو گروه موسیقی مدرسه و ارکستر رژه بودم. من از نواختن ترومپت لذت می بردم و در آن خوب بودم، اما همیشه به ساکسیفون علاقه داشتم.یادم می‌آید که در رادیو تکنوازی ساکسیفون را در یک آهنگ شنیدم و فکر می‌کردم که جالب‌ترین صدایی است که تا کنون وجود داشته است. از مدیر گروهم پرسیدم که آیا می توانم به ساکسیفون روی بیاورم و او قبول کرد. من خیلی هیجان زده بودم! من از مدرسه یک ساکسیفون قرض گرفتم و شروع به یادگیری کردم. من عاشقش بودم! از آن زمان به بعد در حال نواختن ساکسیفون هستم.

برای نواختن ترومپت به درستی به یک رژیم غذایی سالم، ورزش تقریباً هر روز و درک صحیحی از تکنیک نیاز دارید. به دلیل راحتی در نواختن، ساکسیفون ها می توانند بیشتر از سایر سازها بدون آسیب بیشتر نواخته شوند و حتی بیشتر از سایر سازها استفاده می شوند. به نظر می رسد شما به دنبال راه حل ساده ای برای این مشکل هستید، زیرا هیچ کس یک شبه در هیچ سازی مهارت پیدا نکرده است. ترومپت Bb نت های زیر را می نوازد: Bb3، F4، Bb4، D5، F5، (Ab5)، Bb5، C6، D6، (E6)، F6، و غیره.

با تولید هوای بیشتر، جریان هوا سریعتر حرکت می کند و امکان وجود امبوچر قوی را فراهم می کند. این ساز برنجی نیز قابل انعطاف است.

سختی ساکسیفون در مقابل ترومپت

هیچ توافق روشنی در مورد این که کدام ساز دشوارتر است، ساکسیفون یا ترومپت، وجود ندارد. با این حال، به طور کلی توافق شده است که هر دو ساز به مهارت و تمرین زیادی برای تسلط نیاز دارند. در حالی که یادگیری اصول ترومپت ممکن است کمی ساده تر باشد، ساکسیفون اغلب همه کاره تر در نظر گرفته می شود و می توان آن را در طیف وسیع تری از سبک ها نواخت. در نهایت، تصمیم در مورد این که کدام ساز را یاد بگیرید یک مسئله ترجیحی شخصی است.

یادگیری ترومپت و ساکسیفون به همان اندازه ساده و دشوار است. جنبه های مختلفی مانند گرم کردن، استراحت و غیره در هنگام نواختن ترومپت باید در نظر گرفته شود. عدم رعایت این موارد ممکن است باعث از دست رفتن محدوده صوتی یا حتی عدم توانایی کامل در نواختن این ساز شود. 

در مقایسه با ساکسیفون، توسعه محدوده صوتی قوی و صدای قابل قبول در ترومپت زمان بیشتری می برد. نوازندگان سازهای برنجی باید در انجام گرم کردن، استراحت و غیره از احتیاط شدیدی برخوردار باشند. از دست دادن محدوده صوتی یا عدم توانایی در نواختن ساز ممکن است نشانه ای از بروز مشکل باشد. هنر آموزان مبتدی کلارینت در مراحل اولیه پیشرفت کندتری دارند، در حالی که هنر آموزان ترومپت/کورنت در مراحل بعدی پیشرفت چشمگیری خواهند داشت.

برای حفظ سطح قابل قبول نوازندگی، تمرین بیشتری برای شکل دهی صحیح دهان و چانه در هنگام نواختن سازهای برنجی نسبت به ساکسیفون لازم است. اگر می خواهید یک نوازنده خوب باشید، به شما توصیه می کنم سازی را که بیشتر به آن علاقه دارید بنوازید. قرار دادن دهان و چانه در شکل صحیح برای نوازندگان سازهای برنجی چندان دشوار نیست، اما اگر نوازنده ساکسیفونی که به او آموزش داده شده است که در هنگام پیشرفت به سمت صداهای بالاتر دهان خود را سفت نکند، ممکن است دچار مشکل شود. 

سختی ساکسیفون در مقابل ترومپت

شکل دهان و چانه نوازندگان ارکسترال معمولاً مانند نوازندگان سازهای برنجی است و از یک الگو پیروی می کند. اگر شما و معلم شما معتقدید که در نواختن ترومپت پیشرفت می کنید، مهم است که به این ساز پایبند باشید. از نظر آزمون و خطا، ظرافت و دقت شکل دهی دهان و انگشت گذاری در نوازندگی سازهای برنجی بسیار بالاتر از سازهای مورد استفاده برای مطالعه است. یک نوازنده ترومپت شما را توهین کرد، اما شما به او پاسخی مشابه دادید.

این موضوع اصلی این بحث است. بعد از آن می توانید ساکسیفون خود را به او بدهید و بگذارید بنوازد. نواختن ترومپت آسان است. طراحی برجستگی و انگشت گذاری ها از طریق آزمون و خطا به طور قابل توجهی با سایر سازهای بادی متفاوت است. نواختن یک تریل G به G # روی ساکسیفون بسیار آسان تر از نواختن آن از حالت باز به 2&3 روی ترومپت است. هیچ راهی برای تعیین این که کدام ساز برای یادگیری آسان تر است وجود ندارد. اگر سابنویس نبودم اولین غریزه ام ترک تمرین بزرگ گروهی بود.

ساکسیفون نقطه شروع پایین تری نسبت به هر ساز بادی دیگر دارد زیرا می توان آن را به راحتی برداشت و شروع به نواختن نت های قابل تشخیص کرد. یک ساکسیفون در مقایسه با یک ترومپت فقط یک قطعه دارد (گردن). نگه داشتن ساکسیفون در تنظیم صحیح بسیار دشوارتر است زیرا یک ضربه می تواند بخشی را از حالت هم تراز خارج کند، باعث نشت شود و ساکسیفون را غیرقابل نواختن کند. علاوه بر داشتن گوش قوی و حافظه عضلانی، یک نوازنده ساکسیفون نیز باید حس کنترل قوی بر کمان داشته باشد. یک مبتدی می تواند به راحتی به ساز دیگری تغییر کند وقتی به بن بست برخورد کند. اگر می خواهید ساکسیفون یاد بگیرید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا این چیزی است که می خواهید انجام دهید و آیا مایل به ادامه کار روی آن هستید.

سخت ترین سازها برای یادگیری: ترومپت و ساکسیفون

ترومپت بدون شک دشوارترین ساز برای تسلط در زمینه نواختن است. به گفته تونی موریسون مربی ترومپت، نواختن ترومپت یکی از سخت ترین سازهایی است که می توانید بنوازید. به گفته موریسون، نواختن ترومپت به دلیل داشتن محدوده گسترده گام و نیاز به مهارت و قدرت فیزیکی زیاد، دشوار است. همانطور که در مورد آموزش آواز نیز می توانید تصور کنید، ایجاد صدای کامل ترومپت نیز دشوار است. اگر می خواهید با یک چالش مقابله کنید، نواختن این ساز قطعاً پاداش خواهد داد.

اگرچه ساکسیفون به اندازه ترومپت سخت نیست، اما هنوز هم تسلط بر آن ساز دشواری است. به گفته معلم ساکسیفون مت مالونی، دروس ساکسیفون بسیار ساده هستند. این کار به اندازه ای که به نظر می رسد دشوار نیست، اما شما باید بتوانید موسیقی خوبی تولید کنید. بسیاری از افراد ادعا می کنند که از نواختن ساکسیفون لذت می برند، اما همچنین تولید صدای خوب برایشان دشوار است. درست مانند ترومپت، به دست آوردن صدای کامل از ساکسیفون دشوار است، اما با تمرین می توانید به آن برسید.

ممکن است قانونی سخت و سریع وجود نداشته باشد که می گوید ترومپت و ساکسیفون آسان ترین سازهای یادگیری هستند، اما اینطور نیست. اگر حاضرید امتحان کنید، نمی توانید با هیچ یک از این ابزارها اشتباه کنید.

سوالات متداول

اصلی ترین تفاوت ترومپت و ساکسیفون چیست؟

تفاوت اصلی این دو ساز در نوع تولید صدا است. ترومپت یک ساز بادی برنجی است که صدا با ارتعاش لب ها در برابر قطعه دهانی ایجاد می شود. ساکسیفون یک ساز بادی چوبی است که صدا با ارتعاش یک قمیش در دهانه ساز ایجاد می شود.

کدام ساز آسان تر است؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله مهارت های طبیعی فرد، علاقه او به نوع موسیقی و سبک نواختن مورد نظرش. به طور کلی، گفته می شود که ترومپت برای مبتدیان آسان تر است زیرا انگشت گذاری های آن نسبت به ساکسیفون ساده تر است. با این حال، نواختن ترومپت به قدرت و استقامت زیادی نیاز دارد، که می تواند برای برخی از افراد دشوار باشد. ساکسیفون قدرت کمتری نیاز دارد، اما انگشت گذاری های آن پیچیده تر است و یادگیری کنترل قمیش نیز می تواند چالش برانگیز باشد.

کدام ساز برای چه سبک موسیقی مناسب تر است؟

ترومپت در طیف گسترده ای از سبک های موسیقی از جمله جاز، کلاسیک، پاپ و راک کاربرد دارد. ساکسیفون نیز در بسیاری از سبک های موسیقی استفاده می شود، اما به ویژه در جاز و موسیقی کلاسیک محبوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *