خرید اولین آکاردئون

انتخاب یک آکاردئون مناسب می تواند کار دشواری باشد، به ویژه اگر برای اولین بار آن را خریداری می کنید. بسیاری از عوامل وجود دارد که باید هنگام خرید آکاردئون در نظر بگیرید. در این مقاله راهنمای خرید آکاردئون هر آنچه که باید بدانید، به ویژه اگر مبتدی هستید، جمع آوری شده است.

عواملی که باید هنگام خرید آکاردئون برای اولین بار در نظر بگیرید

اگر می خواهید یک نوازنده حرفه ای آکاردئون شوید یا حتی آن را به عنوان یک سرگرمی انجام دهید، باید قادر باشید که کدام آکاردئون با کیفیت بالا را بخرید؟ علاوه بر کیفیت، باید به این موضوع توجه کنید که چه اندازه، وزن، نوع و تنظیم برای شما مناسب است. مطمئناً آکاردئون پیانو تنها ابزاری است که می شناسید. اما گزینه های بیشتری علاوه بر آکاردئون پیانو وجود دارد.

اگر می خواهید آکاردئون بنوازید، بهتر است ابزار موسیقی را انتخاب کنید که با سلیقه های موسیقی شما مطابقت داشته باشد و برای شما راحت باشد. هر چه کوچک تر باشد، نواختن آن آسان تر است. با پیشرفت، به سمت سازهای بزرگتر خواهید رفت و آنها نیز کمی گران تر خواهند شد.

آکاردئون انتخابی شما بر نوع موسیقی که می نوازید و نوع صدایی که دریافت می کنید تأثیر می گذارد. قبل از خرید آکاردئون، تعیین اینکه چه نوع نوازنده ای برای چه نوع آکاردئونی مناسب است، ضروری است.

انتخاب صحیح در مورد اینکه کدام آکاردئون را خریداری کنید می تواند بسیار دشوار باشد. اجازه دهید این مقاله راهنمای خرید آکاردئون شما را در تصمیم گیری صحیح در مورد خرید آکاردئون راهنمایی کند.

اندازه آکاردئون ها

آکاردئون ها در اندازه های مختلف از سوپرانو تا بیس عرضه می شوند. هر کدام از آنها سطوح راحتی متفاوتی را برای افراد مختلف دارند، بنابراین ضروری است که بدانید کدام اندازه برای شما مناسب است. اگر به عنوان یک نوازنده آکاردئون شروع می کنید، بهتر است به اندازه‌ای که معمولاً به عنوان سایز «C» یا «Concertina» شناخته می‌شود، بروید.

انتخاب بین اندازه های کوچکتر و بزرگتر

لطفاً توجه داشته باشید که آکاردئون های کوچک لزوماً برای مبتدیان نیستند. آکاردئون های کوچک به گونه ای طراحی شده اند که برای افراد کوچکتر ایده آل است. بنابراین مجبور نیستید به اندازه های کوچک پایبند بمانید. آکاردئون کوچک تر برای یادگیری مقدماتی مناسب است.

هنگام مقایسه یک آکاردئون کوچک و بزرگ، هر آکاردئون دارای مجموعه اصلی دکمه‌هایی است که هنگام شروع یادگیری ابتدا از آن‌ها استفاده می‌کنید. بنابراین منطقی است که ساز بزرگ‌تر دکمه‌های بیشتری در انتهای خود داشته باشد، اما می‌توانید در مراحل ابتدایی یادگیری آن‌ها را نادیده بگیرید تا زمانی که به اندازه کافی پیشرفت کنید که به آنها نیاز داشته باشید.

اندازه انواع آکاردئون در راهنمای خرید آکاردئون

وزن آکاردئون

وزن ساز نیز نقش بزرگی در انتخاب آکاردئون دارد. به طور کلی، آکاردئون های کوچک تر سبک تر هستند. این بدان معناست که نگه داشتن و نواختن آنها برای مدت طولانی در آغوش شما آسان تر است.  بنابراین اگر نمی توانید آن را بالا نگه دارید یا چیزی سنگین را در آغوش بگیرید، سبک تر را انتخاب کنید.

این آکاردئون های کوچک معمولاً آکاردئون دو زبانه هستند که برای یادگیری عالی است. سازندگان آکاردئون متوجه شدند که اندازه و وزن می تواند برای برخی افراد مشکل ساز باشد. اکنون آنها یک ابزار جمع و جور ارائه کرده اند. آنها اندازه آکاردئون را با تعداد کلیدها به جای دکمه های برنجی اندازه گیری می کنند.

این اندازه در بازار به ویژه برای افراد کوچکتر بسیار محبوب است. نگران نباشید؛ آنها هنوز هم دارای محدوده بیس گسترده هستند.

انواع آکاردئون

چندین نوع آکاردئون وجود دارد:

  • آکاردئون پیانو
  • آکاردئون دکمه ای
  • آکاردئون دکمه ای کروماتیک
  • آکاردئون دیاتونیکی
  • آکاردئون کنسرتینا
  • آکاردئون دیجیتال
  • آکاردئون های یونیسونوریک
  • آکاردئون های بايسونوريک

آکاردئون های پیانو

آکاردئون های پیانو نوعی آکاردئون هستند که شبیه پیانو هستند. آکاردئون پیانو به همان روش پیانو کار می کند، فقط این آکاردئون ها به جای آن روی پنج ردیف کشیده می شوند. بیشتر افرادی که با برندها و راهنمای خرید آکاردئون آشنایی ندارند تصور می کنند که همه برندهای آکاردئون احتمالاً آکاردئون پیانو هستند. آکاردئون های پیانو دقیقاً مانند کلیدهای پیانو دارای قابلیتی هستند که درست در بالای دکمه ها قرار میگیرد و به آن کیبورد پیانویی می گویند.

یک آکاردئون پیانو تمام عیار دارای پنج ردیف دکمه/صفحه کلید، 7 تا 10 دکمه بیس در سمت راست و 2 یا 3 دکمه آکورد در نزدیکی سمت چپ است.

آکاردئون های پیانو

این قسمتی است که به آن حالت دستی گفته می شود که با دست راست شما نواخته می شود. سپس قسمتی وجود دارد که شما با دست چپ خود می نوازید، که به آن نوار کششی گفته می شود. شما می توانید آن را به بالا یا پایین بکشید تا صداهای مختلف آکاردئون را ایجاد کنید.

ردیف پنجم یا همان چیزی که به عنوان ردیف ترکیبی شناخته می شود، دارای چندین سوئیچ مختلف به همراه قسمتی است که شبیه کلیدهای پیانو برای تغییرات اکتاو است که ما آن را زبانه (REED) می نامیم. در یک آکاردئون پیانو حدود 200 زبانه دیگر وجود دارد، بنابراین کیفیت صدای عالی دارد.

آکاردئون پیانو به دلیل این ویژگی های عالی یکی از متنوع ترین اعضای خانواده آکاردئون می باشد که آن را به یک آلت موسیقی فوق العاده تبدیل کرده است. محبوبیت آن از این واقعیت ناشی می شود که می تواند هر نوع موسیقی را بنوازد.

آکاردئون های دکمه ای

آکاردئون دکمه ای دارای دکمه هایی است که اکثر مردم فکر می کنند با فشار دادن آن به سمت پایین صدا از آن خارج می‌شود. این در سمت صدای زیر است. این با آکاردئون پیانو متفاوت است. آکاردئون دکمه ای نیز در دنیای موسیقی سبکی محبوب و جدید است که با سبک و سیاق و پیکربندی هایش، برای بسیاری از نوازندگان مناسب و سازگار است. با این حال، این ابزارها تعداد کلید کمتری دارند.

آکاردئون های دکمه ای

این نوع دارای دکمه های تک نت در یک قسمت ساز است و در طرف دیگر دکمه های آکورد و باس را خواهید دید. با وجود تفاوت های بسیاری که آکاردئون های دکمه ای دارند، با یادگیری این آکاردئون نواختن هر آکاردئونی آسان تر است. آکاردئون های دکمه ای صدایی متمایز دارند و برای نوازندگان ماجراجو مناسب است.

آکاردئون های کروماتیک

آکاردئون کروماتیک نوعی ساز تک ردیفه است که همچنین به آن دیاتونیک نیز گفته می شود. همچنین می تواند در خانواده آکاردئون های دکمه ای قرار گیرد. در واقع برخی آنها را آکاردئون های دکمه ای کروماتیک می نامند.

بسیاری از آن به عنوان آکاردئونی یاد می کنند که پدربزرگ و مادربزرگشان در حال نواختن بودند یا آنچه در موسیقی پولکا و ایتالیایی شنیده بودند. بسته به اینکه در کدام قسمت از جهان هستید، اکثر مردم وقتی از آکاردئون یاد می کنند به این نوع آکاردئون فکر می کنند.

آکاردئون کروماتیک

این یک استاندارد ساز در اروپا است که عمدتاً برای موسیقی فولکلور سنتی استفاده می شود. آکاردئون های کروماتیک محدوده ای از زیر و بمی صدا را ارائه می دهند. سمت تربل یا زیر دارای 3-5 دکمه پیکربندی است. بنابراین این ساز در بسیاری از اجراهای مختلف کاربرد دارد.

آکاردئون های دیاتونیک

شایان ذکر است در راهنمای خرید آکاردئون به این نکته اشاره کنیم که دیاتونیک شبیه کروماتیک است زیرا همچنین در موسیقی فولکلور محبوب است. این نوع آکاردئون با دکمه ها همراه است. تفاوت در آن قسمتی است که در طرف دیگر ساز وجود دارد. این نوع ساز در خانواده آکاردئون های دکمه ای است.

آنچه در این آکاردئون دیاتونیک خواهید دید، قابلیتی است که ما به آن صفحه کلید بیس می گوییم. این یکی از بهترین آکاردئون ها در زمینه آکاردئون های دکمه ای است. شما می‌توانید نوع صدایی را که در اینجا پخش می‌شود کنترل کنید، زیرا دقیقاً مانند ساز کیبورد کار می کند، فقط این دکمه ها کوچکتر هستند و روی برخی از هارمونیکاها و فرت گیتار پیدا می کنید.

آکاردئون های دیاتونیک

آکاردئون های دکمه ای دارای پرده های بایسنوریک هستند که به ما اجازه می دهد ترمولو را انجام دهیم. ترمولو در لحظه ای که از دم در داخل یا خارج استفاده می کنید بیرون می آید. دیاتونیک محدودیتی در کلیدهای خاص دارد. برخی از مردم به این آکاردئون کروماتیک با سازی که ما دکمه های دیاتونیک می نامیم می گویند.

آکاردئون های کنسرتینا

کنسرتینا نوعی از آکاردئون است که ما آن را جعبه دکمه می نامیم. این همان سازی است که ایرلندی ها و انگلیسی ها در موسیقی سنتی استفاده می کنند. آکاردئون کنسرتینا اولین آکاردئونی بود که در دهه 50 به آمریکای جنوبی آورده شد. مردم همچنین می خواهند آن را ترکیبی از آکاردئون پیانو و دکمه ای بنامند.

آکاردئون های کنسرتینا

این نوع از آکاردئون که به عنوان ساز زبانه آزاد یا همان چیزی که مردم از آن به عنوان ساز دو نت یاد می کنند، شناخته می شود. وقتی پرده را به داخل فشرده می کنید، یک صدای بیرون می آید و وقتی به بیرون می کشید، صدای دیگری خارج می شود. این بهترین آکاردئون برای مسافران است زیرا سبک و جمع و جور است و حتی می توان آن را در کوله پشتی قرار داد.

آکاردئون های دیجیتال

آکاردئون های دیجیتال با دنیای دیجیتال هماهنگ هستند. آنها همچنین به عنوان آکاردئون های الکترونیکی شناخته می شوند. این ابزار دیجیتال با یا بدون لوازم الکترونیکی داخلی و زبانه رایگان در دسترس هستند. آنها هنوز هم شبیه آکاردئون های سنتی به نظر می رسند و برخی از افرادی که آنها را امتحان کرده اند می گویند که احساس همان آکاردئون های سنتی را دارند. این نوع از ساز شبیه یک آکاردئون پیانو است زیرا دارای کلیدهای پیانو است.

آکاردئون های دیجیتال

این سازها مزیت قابل توجهی نسبت به سایر انواع آکاردئون ها دارند زیرا می توان آنها را به روش های مختلف استفاده کرد. بهترین آکاردئون برای استفاده به عنوان میدی کنترلر است که با دستگاه ها جفت می شوند تا موسیقی ایجاد کنند. آکاردئون الکترونیکی می تواند طیف وسیعی از موسیقی را پخش کند و به راحتی از جلوه های صوتی استفاده کند. همچنین نواختن آن آسان تر است.

آکاردئون های یونیسونوریک

یک آکاردئون می تواند یونیسونوریک یا بايسونوريک باشد. نوع یونیسونوریک آکاردئون سازی است که ما آن را آکاردئون دیاتونیک دکمه ای می نامیم که بیشتر به شکل دیاتونیک و کروماتیک عرضه می شود.از مقیاس دیاتونیک استفاده می کند.

آکاردئون های بايسونوريک

به محض اینکه نوازنده دکمه بیس را روی یکی از این آکاردئون ها فشار دهد، دو یا چند نت یا پیچ دیگر پخش می شود. دم ها می توانند در هر جهت حرکت کنند. نحوه بیرون کشیدن پرده نیز بر صدا تأثیر می گذارد. ممکن است به داخل هل داده شوند یا پایین کشیده شوند. اکنون تا این قسمت از راهنمای خرید آکاردئون که ایده خوبی در مورد نوع آکاردئون های موجود برای شما داریم، دیگر فقط به آکاردئون پیانو فکر نمی کنید.

انواع اندازه های باس موجود

8 باس

آکاردئون 8 باس را اکثر مردم انتخاب می کنند زیرا اندازه استاندارد باس است. این ساز می تواند دیاتونیک یا کروماتیک باشد و هنگام پخش موسیقی با صدایی که ما صدای سبک می نامیم، مانند فولک و کانتری و حتی پاپ و راک، بهترین عملکرد را دارد.

همچنین با 22 یا 17 کلید تربل همراه است. این یک آکاردئون کوچک است. برخی ممکن است بگویند آنقدر کوچک است که نمی توان آن را جدی گرفت.

آکاردئون 8 باس

12 باس

این یکی دارای 26 کلید تربل است. ما از آن به عنوان چیزی که مردم قبل از 17 یا 22 آکاردئون کلیدی استفاده می کردند یاد می کنیم. فقط دارای آکوردهای اصلی است. این ابزار دارای دکمه های باس کوچکتر است.صفحه کلید گسترده ای مثل پیانو ندارد، جایی که همه نت ها در جلوی ابزار موجود هستند.

12 باس صدای سبکی دارد و رنج صدای محدودی دارد. برای نوازندگان جوان، این بهترین ابزار برای شروع است.

24 باس

آکاردئون 24 باس نیز یک آکاردئون کوچک است که فقط می تواند چند نت را همزمان پخش کند. با نت های باس استاندارد و کلیدهای تربل همراه نیست. اما دامنه بسیار بالاتری نسبت به کوچکترها دارد.

32 باس

32 باس چند کلید اضافه دارد، بنابراین برخلاف موارد قبلی، چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. خالی از لطف نیست که اشاره کنیم در این راهنمای خرید آکاردئون این نوع ساز یکی از بهترین آکاردئون ها برای کودکان است. این یک ابزار عالی برای یادگیری است زیرا دارای نت های کنترباس اضافی است.

48 باس

این یکی کوچکترین ابزاری است که می توانیم برای بزرگسالان توصیه کنیم. آکاردئون های 48 باس با تمام آکوردهای مینور همراه هستند. آنها همچنین در هفت کلید مختلف هستند. این همان سازی است که حرفه ای ها آکاردئون های خود را نیز با آن تنظیم می کنند.

آکاردئون 48 باس

48 واحد باس دارای محدوده تربل، یک آکورد 7، یک آکورد 9 و آنچه شما آن را آکورد 13 می نامید اگر در حال یادگیری نحوه نواختن پیانو هستید. تمام زبانه های های اضافی دارد که به آن صدایی بزرگ می دهد. همچنین یک آکاردئون عالی برای مبتدیان است.

60 باس

آکاردئون 60 باس بسیار چشمگیر است. محدوده آن بسیار خوب است، بین 30 تا 34 کلید باس دارد. بسیار شبیه 72 باس است در حالی که کمی سبک تر است.60 باس سازی است که ما در این راهنمای خرید آکاردئون به آن آکاردئون مارشینگ می گوییم. این چیزی است که نوازندگان موسیقی کانتری و اسکا از آن استفاده می کنند. آکاردئون سازی است که باید در حین نواختن حرکت کند، بنابراین سبک بودن یک مزیت بزرگ است.

72 باس

72 باس یکی از رایج ترین آکاردئون ها است زیرا نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است. مانند 60 باس، یک ابزار 34 کلیدی است. شما می توانید با برخی که 26 حتی 30 کلید دارند مواجه بشوید. آکاردئون های 72 باس تا چهار صدای مختلف را ارائه می دهند، که گزینه چهار صدایی معمولاً به دابل اکتاو یا موزت تنظیم می شود.

آکاردئون 72 باس

72 باس دارای یک ساختار رزونانسی است. این بدان معناست که صدای خالص بسیار بلند است. یکی از دلایلی که یک آکاردئون عالی آن است، زبانه های کوک شده با ترمولو است.

80 باس

80 باس شبیه 60 باس است اما بسیار بهتر است. هیچ آکورد کاسته شده ای ندارد و با محدوده دست چپ همراه است. این ساز با 37 کلید برای تربل و تنظیم 3 صدایی همراه است. این ابزار دارای دکمه های باس درشت است. در این مقاله راهنمای خرید آکاردئون این ساز را به عنوان ساز تمام عیار یاد می کنیم.

84 باس

84 باس یک جواهر است. این ساز ترکیبی از چیزی است که اکثر نوازندگان به دنبال آن هستند. از نظر سبک و فشرده بودن بهترین آکاردئون است. با 84 باس، وقتی کلیدهای اصلی تیز بالای کلیدهای پیانو به انتها می رسند، یک کیبورد تربل سه اکتاو کامل دارید. شما می توانید آن را با قسمت صاف پایین کلیدهای باس پر کنید.

96 باس

96 باس تقریباً بزرگترین آکاردئون است. می تواند بین 34 تا 37 کلید داشته باشد. این بهترین ابزار برای کسانی است که می خواهند برخی از قطعات موسیقی پیچیده را بنوازند. در هیچ یک از آکاردئون های کوچکتر این نوع محدوده را نمی توانید بیابید. شما می توانید سه تا چهار صدای مختلف با این ابزار داشته باشید.

96 باس چیزی است که برخی از مردم به آن آکاردئون سمفونیک می گویند. همچنین، آنچه ارکسترهای حرفه ای و آنچه را که ما به عنوان گروه های سطح اپرا می نامیم استفاده می کنند.

120 باس

120 باس مادر همه آکاردئون های حرفه ای است. بزرگترین ابزار با 41 کلید، همه کلیدها در مقایسه با سایر آکاردئون ها است. بنابراین این یک آکاردئون کامل با تمام نت های باس و تربل است. حتی ممکن است یکی با 132 نت باس داشته باشید.

شما می توانید یک آکاردئون جمع و جور با 37 کلید داشته باشید. اما هنوز هم با همه کوک ها همراه است: 3، 4، و 5. این شامل زبانه اکتاو میانی است. همچنین به شما این امکان را می دهد که از اکتاو بالاتر به اکتاو پایین تر سپس به وسط و دوباره به عقب برگردید. متأسفانه، این برای نوازندگان کوچک ایده آل نیست زیرا یک آکاردئون اندازه کامل و سنگین است.

آکاردئون 120 باس

یک مدل 120 باس وجود دارد که دارای طراحی مخصوص زنان است. این شامل یک محدوده کامل از 41 تربل و 120 نت باس کامل است، اما جمع و جور است. وزن آن کمتر، تقریباً قابل مقایسه با وزن باس 72 است.

این نوع برای دستان کوچک و ظریف خوب کار می کند زیرا فضای بسیار کمی بین کلیدهای این واحد وجود دارد. این دوباره نشان می دهد که چگونه آن برای خانم ها مناسب است. یک نوازنده حرفه ای کوچکتر نیز ممکن است این را ترجیح دهد زیرا متناسب با اندازه آنها خواهد بود در حالی که کل محدوده را به آنها می دهد.

کوک آکاردئون

در این بخش از راهنمای خرید آکاردئون به این موضوع خواهیم پرداخت که کوک آکاردئون چیزی است که آکاردئونیست به آن کیفیتی را که می خواهند در ابزار خود داشته باشند، اشاره می کند. تنظیم بر نوع موسیقی شما برای بازی تأثیر می گذارد. تنظیم به دو یا سه صدا تقسیم می شود که در آکاردئون های کوچکتر رایج است. آکاردئون های بزرگتر دارای سه، چهار و پنج تنظیم صدا هستند.

صدای آکاردئون چیزی است که برخی از آن به عنوان محدوده آکاردئون شما یاد می کنند. صداهای تربل، صدای راست دست و صدای باس وجود دارد.

صدای برجسته چیزی است که برخی افراد از آن به عنوان صدایی یاد می کنند که وقتی آن را به تنهایی می نوازید می شنوید. دو مورد دیگر با نواختن همزمان گام های مختلف نت ها همراه هستند.

در هر دو طرف راست و چپ آکاردئون برای هر نت زبانه اختصاص داده شده است. آنها معمولاً در سطوح مختلف تنظیم می شوند تا صدای ترمولو ایجاد کنند، یا در اکتاوهای جداگانه یا در برخی موارد هر دو هستند. بسته به محدوده مورد نظر خود می توانید سمت باس و تربل را فعال کنید.

هر نت دارای دو زبانه است. اولین مورد برای حرکت بیرونی است. دومی برای حرکت داخلی پرده ها است. هر نت در یک آکاردئون معمولی با چهار صدای هشت زبانه دارد.

مردم معمولاً با آکاردئون های کوچک آنها را با سه یا دو صدا می نوازند. نوازنده همچنین می تواند این آلت موسیقی چهار صدایی را به روش های مختلف تنظیم کند. از این جمله می توان به “دابل اکتاو” و “موزت” اشاره کرد.

کوک آکاردئون در راهنمای خرید آکاردئون

تنظیم موزت

این نوع تنظیم آکاردئون شما را به آنچه که هست تبدیل می کند. این اولین تنظیمی بود که برای آلات موسیقی اختراع شد و دیگران سعی می کنند در صورت امکان آن را تقلید کنند.

این تنظیم صدایی پرتر و ملایم تر با تعامل کمتری از زبانه های تربل نسبت به سایر انواع آکاردئون یا سایر سازها می دهد. حتی در اکتاو بالاتر، نت های باس بسیار قوی هستند و در لحن اصلی خود طنین انداز می شوند. این نوع تنظیم عمدتاً با نوازندگی فرانسوی و اسکاتلندی یافت می شود.

تنظیم اکتاو دوگانه

تنظیم دابل اکتاو چیزی است که برخی آن را به عنوان صدای روشن و تیز آکاردئون می دانند. می توانید صدای تربل را در دابل اکتاو تنظیم کنید. به این معنی که اکتاو بالاتر هر نت در سمت راست یک اکتاو بالاتر از آنچه استاندارد در نظر گرفته می شود است.

برخورد بین زبانه های تربل به حداقل می رسد و صدایی که معمولاً ضعیف‌تر است، آن را برای بسیاری از انواع کوک‌ها جالب می‌کند. نت های آکورد باس یک اکتاو پایین تر از آنچه معمولاً استاندارد است تنظیم شده است، که منجر به صدای باس ملایم تر می شود.

دابل اکتاو برای سبک های موسیقی کلاسیک، آمریکای لاتین و جاز ایده آل است. اما نمی توان زبانه میانی را برای این سبک های موسیقی تنظیم کرد.

بنابراین وقتی به سراغ آکاردئون 120 باس می روید، بهترین های هر دو دنیا را خواهید داشت. می توانید بین تنظیم موزت و کننده دابل اکتاو تغییر دهید.

می توانید صدای خود را بر اساس نوع موسیقی ای که می خواهید بنوازد یا نوع صدایی که دوست دارید تغییر دهید. می تواند تنظیم خشک را برای آماده سازی قطعات جاز یا کلاسیک و همچنین تنظیم عمومی در نظر بگیرد. همچنین می تواند تنظیم اسکاتلندی گسترده یا فرانسوی را در خود جای دهد. می توانید تنوع زیادی در نواختن خود ایجاد کنید.

سخن پایانی

امیدوارم پس از خواندن این مقاله راهنمای خرید آکاردئون دیگر احساس سردرگمی در گزینه های خود نداشته باشید. ترجیح شخصی در انتخاب شما نقش دارد. می توانید تصمیم بگیرید که آیا آکاردئون پیانو یا آکاردئون دکمه ای برای شما مناسب تر است. حتی می توانید هر دو ویژگی را داشته باشید. سازندگان بهترین گیتارهای آکوستیک و کلاسیک را دنبال کنید، آنها سازندگان آکاردئون قابل اعتماد هستند. یکی از قابل اعتمادترین سازندگان آکاردئون تولا  است. تولا به عنوان یکی از بهترین آکاردئون ها طبقه بندی می شود، دارای بسیاری از ویژگی ها است.

سوالات متداول

چه نوع آکاردئونی برای من مناسب است؟

اولین قدم در خرید آکاردئون ، تصمیم گیری در مورد نوع آکاردئونی است که می خواهید. دو نوع اصلی آکاردئون وجود دارد: آکاردئون پیانو و آکاردئون دکمه ای. آکاردئون پیانو دارای یک صفحه کلید پیانو مانند در سمت راست است. این نوع آکاردئون برای یادگیری آسان تر است و برای طیف وسیعی از سبک های موسیقی مناسب است. آکاردئون دکمه ای دارای یک ردیف دکمه های در سمت راست است. این نوع آکاردئون برای نوازندگانی که از قبل با سایر سازهای دکمه ای مانند پیانو یا ارگ آشنا هستند ، آسان تر است.

چه اندازه آکاردئونی را بخرم؟

آکاردئون ها در اندازه های مختلفی وجود دارند. اندازه آکاردئون بر تعداد کلیدها یا دکمه ها در هر ردیف تأثیر می گذارد. آکاردئون های کوچک برای مبتدیان یا نوازندگانی که فضای محدودی دارند مناسب هستند. این آکاردئون ها معمولاً 60 تا 80 کلید یا دکمه دارند. آکاردئون های متوسط برای نوازندگان با تجربه تر مناسب هستند. این آکاردئون ها معمولاً 80 تا 120 کلید یا دکمه دارند. آکاردئون های بزرگ برای نوازندگان حرفه ای مناسب هستند. این آکاردئون ها معمولاً 120 کلید یا دکمه یا بیشتر دارند.

چه مقدار باید برای یک آکاردئون هزینه کنم؟

قیمت آکاردئون ها بر اساس نوع، اندازه و کیفیت آن متفاوت است. آکاردئون های ارزان قیمت دنیای ساز می توانند از 86 میلیون تومان شروع شوند. آکاردئون های حرفه ای می توانند 200 میلیون تومان یا بیشتر هزینه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *