در این مقاله قصد داریم ” راهنمای خرید پیانو آکوستیک ” را در 10 نکته شرح بدهیم. اگر مایل به خرید پیانو آکوستیک هستید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

خرید پیانوی جدید یک تصمیم هیجان انگیز است و به عنوان یک نوازنده همکار، برای شما  بسیار خوشحالم! اما قبل از اینکه بتوانید سفر موسیقی خود را آغاز کنید، باید پیانوی مناسب را انتخاب کنید، که می تواند کار سختی باشد. طیف گسترده ای از پیانوها وجود دارد، اما کدام یک را باید بخرید؟ در “راهنمای خرید پیانو آکوستیک” عواملی که باید در نظر بگیرید و مواردی که هنگام خرید یک پیانو آکوستیک باید به آنها توجه کنید را مورد بحث قرار می دهیم.

1. هر تعداد پیانو را که می توانید بررسی کنید.

برند های مختلف پیانو در شکل ها، اندازه ها و سبک های بسیاری وجود دارند که هرکدام شهرت متفاوتی برای کیفیت و صدا دارند. شناخت و درک آنها مدتی طول می کشد؛ پس کمی زمان بگذارید و تحقیق کنید تا متوجه شوید کدام برندها برای پیانو های آکوستیکشان شناخته شده اند. اکنون زمان آن است که علاوه بر برند های قدیمی مورد علاقه خود، برندهای جدیدتر را هم امتحان کنید!

هر پیانویی ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد که برای نوع خاصی از پیانیست طراحی شده است. خیلی بعید است که اولین پیانویی که بررسی می کنید، برای شما بهترین باشد. همچنین، چند پیانو را که قیمتی کمی بالاتر و پایین‌تر از قیمت مد نظر شما دارند، ملاحظه و وارسی کنید تا ببینید تفاوت‌ها در چیست!

2 .پیانو های دست دوم را نیز در نظر بگیرید.

اگرچه پیانوهای دست دوم نیاز به تحقیقات و بررسی های بیشتری دارند، اما آنها را از انتخاب های خود حذف نکنید. پیانوهای نسبتا جوان استفاده شده و پیانوهای حرفه ای بازسازی شده اغلب رقیبان سرسختی برای همکاران جدید خود در زمینه قیمت هستند! پیانوهای دست دوم اغلب ارزانتر هستند.

اگر عاشق مدل یا برند خاصی شده اید، اما قیمت آن از بودجه مدنظر شما بیشتر است، به دنبال پیانو های کارکرده همان مدل یا برند بگردید ممکن است از چیزی که پیدا می کنید شگفت زده شوید.اگر قصد خرید و استفاده از پیانو های دست دوم را دارید، دانستن تاریخچه آنها مهم است. یک پیانوی کارکرده که برای چندین دهه در یک زیرزمین تاریک و مرطوب نشسته باشد، می تواند بیش از ارزشش، برایتان دردسرساز باشد.

3. به صدا و حس لمس پیانو دقت کنید.

صدای پیانو احتمالا مهم ترین عاملی است که باید در نظر بگیرید. قبل از گرفتن هر تصمیم مهمی در مورد پیانو، حتماً همه کلیدها و پدال ها را تست کنید تا از وضعیت کارکرد پیانو مطمئن شوید. حتما با دقت به صدای پیانو گوش دهید تا مطمئن شوید کیفیت صدای آن خوب است. حتی اگر هیچ آشنایی یا تجربه ای در نواختن پیانو نداشته باشید، اما همچنان بیشتر مردم می‌توانند با گوش دادن، نت‌های خارج از کوک را تشخیص دهند.

لمس پیانو مربوط به وزن و حس کلید ها است. کلید های پیانوی شما، باید پاسخگو باشند و پس از فشار، به جای خود برگردند. همچنین شما باید بتوانید هر نتی را که می نوازید حس کنید و به راحتی مکانیک حرکت را کنترل کنید. از نواختن هر کلید در درجه صداها و طول های مختلف خجالت نکشید و پدال های پا را نیز در اکتاوهای مختلف آزمایش کنید.

4. سایز پیانو را درنظر بگیرید.

راهنمای خرید پیانو آکوستیکپیانو ها در اندازه های مختلفی موجود هستند، از پیانوهای دیواری (عمودی) گرفته تا پیانو های گرند (رویال). مهم است که در هنگام خرید به اندازه پیانو توجه کنید. پیانو های بزرگتر، واکنش بم و صدای کلی بهتری دارند.

همچنین در نظر بگیرید که آیا پیانوی انتخابی شما در مکانی که برای آن لحاظ کرده اید جا می شود؟ بهتر است به جای حدس تقریبی، وسعت پیانو را به طور دقیق اندازه گیری کنید. اینکه ابتدا یک پیانو بزرگ را خریداری کنید و سپس متوجه شوید که در اتاق نشیمن شما جا نمی شود، بسیار کلافه‌کننده است.

عرض تمام سالن ها و درهایی را که پیانو باید برای ورود به خانه شما، از آنها عبور کند را انداره بگیرید.حجم، شکل و مبلمان اتاقی که پیانو در آن قرار دارد بر کیفیت کلی صدای پیانو تأثیر می گذارد. نهایتا با توجه به همه این موارد تصمیم بگیرید که آیا اتاق شما، با پیانوی مدنظرتان مطابقت دارد یا خیر.

5. پیانو شما چطور قرار است جابجا شود؟

هنگام خرید پیانو از یک نمایندگی های بین المللی، جابجایی پیانو معمولاً همراه با پیانو ارائه می شود و توسط یک شرکت تخصصی حمل پیانو انجام می شود. با این حال، هنگام خرید از یک پیانو در ایران، جابجایی پیانو اغلب بر عهده شماست.

استفاده از یک شرکت تخصصی جابجایی پیانو، گران‌تر از استفاده از 2 کارگر و یک کامیون است، اما ارزشش را دارد. چراکه نمی توان پیانو را طوری که انگار کاناپه یا میز است، هل داد و به پشت کامیون پرتاب کرد. و بعد سعی کنید یک پیانوی گرند را از پنج طبقه بالا ببرید. این کار حتی برای حرفه ای ها نیز سخت است. برای ایمنی کارگر ها و پیانو، بهتر است که آن را به صورت حرفه ای جابجا کنید.

6. مقالات زیادی درباره “راهنمای خرید پیانو آکوستیک” بخوانید

این پیانو سالیان سال با شما خواهد بود. پیانوها در صورت نگهداری صحیح به طور متوسط 40 سال دوام خواهند داشت. هنگام خرید پیانو آکوستیک عجله نکنید. تا آنجا که ممکن است تحقیق کنید و پیانوهای مختلف را امتحان کنید و فقط زمانی تصمیم به خرید بگیرید که مطمئن شوید پیانوی مناسب خود را پیدا کرده اید. ده ها انجمن پیانو به صورت آنلاین وجود دارد که به شما در تصمیم گیری کمک می کند. همچنین کتاب‌هایی نیز وجود دارند که اطلاعات زیادی در مورد مدل‌ها و برندهای خاص به شما می دهند.

7. ترمیم چیز بدی نیست.

اگر اوقات فراغت دارید و از چالش خرید چیزی به سبک قدیمی یا عتیقه لذت می برید، خرید پیانویی که بازسازی، ترمیم و نوسازی شده، ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. پیانو های قدیمی با اینکه ممکن است یکپارچگی کیفیت پیانو های نو را نداشته باشند، اما صدایی خاص و دلپذیر، با ظاهری جذاب دارند که ممکن است در پیانو های نو کمتر موجود باشد.
شما می توانید پیانوی مناسبی در سبک مورد علاقه خود پیدا کنید، و در عین حال مقداری هم پول پس انداز کنید. اما با این وجود، سریع ترین و مطمئن ترین گزینه، خرید پیانو نو از یک فروشنده معتبر است.

8. تنظیم و کوک کردن ساز، بخشی از فرآیند است.

وقتی پیانوی شما سه هفته پس از مالکیت جدید شما، به سرعت از کوک خارج می شود، نیازی به وحشت نیست. قبل از اینکه پیانو بتواند به طور قابل اعتمادی کوک خود را حفظ کند، باید به آن زمان داده شود تا با رطوبت سازگار شود. یک پیانو بس از گذشت سالها در حالی که در محیط جدید خود مستقر می شود، به مرور می تواند کوک خود را قوی تر و طولانی تر نگه دارد.

9. به مدت زمان استفاده از این پیانو فکر کنید.

من همیشه می‌شنوم که والدین می‌گویند که می‌خواهند یک پیانوی ارزان قیمت شروع کنند، با این هدف که اگر فرزندشان به آن پایبند باشد، آن را ارتقا دهند. به جای شروع با پیانویی با کیفیت پایین، به طول عمر پیانو فکر کنید. اگر پیانویی با کیفیت پایین و بدون کوک را فقط برای شروع یادگیری خریداری کنید، کودک شما در “شنیدن” صدای پیانو دچار مشکل می شود. و در این صورت کودکتان به سادگی ناامید می شود و تمرین را ترک می کند.
کیفیت مهم است، حتی برای یک مبتدی.

10. به یک پیانیست باتجربه اعتماد کنید یا از یک دوست کمک بگیرید!

"راهنمای خرید پیانو آکوستیک" آخرین نکته در “راهنمای خرید پیانو آکوستیک” کمک گرفتن از یک پیانیست باتجربه یا یک متخصص، برای بررسی پیانوی مدنظر شما، ایده بسیار خوبی است. آنها می توانند نظرات تخصصی راجب کیفیت صدا، حس لمس و دیگر ویژگی های پیانو به شما بدهند.با این حال، به خاطر داشته باشید که ممکن است پیانیست باتجربه شما، آنچه را که خودش دوست دارد توصیه کند، نه لزوما آنچه شما دوست دارید. آنها همچنین ممکن است بخواهند شما را به سمت برندی که از قبل می شناسند هدایت کنند. برندی که نام آن را شنیده باشید لزوما بهترین انتخاب ممکن نیست.

در نهایت، متوجه باشید که ترجیح آهنگِ صدا بسیار وابسته به سلیقه شخصی است و نظر شما در مورد صدایی که دوست دارید مهم ترین است. به نت های زیر، میانی و بم گوش کنید. بپرسید و یاد بگیرید تا متوجه شوید چه چیزی یک پیانوی خاص را از پیانوی دیگری مطلوب تر می کند. سلیقه و بودجه شما در انتخابتان مهمترین عناصر هستند.

نتیجه گیری مقاله

پس از آشنایی با این عوامل، و صرف توجه زیاد بر روی اینکه به دنبال چه چیزی هستید، قادر خواهید بود تا پیانویی که با بودجه شما سازگار باشد و خواسته هایتان را برآورده کند را پیدا کنید. و از حس نواختن آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *