در این مقاله قصد داریم “راهنمای خرید پیانو دیجیتال” را بررسی کنیم. هنگام خرید پیانو دیجیتال باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ اگر به دنبال خرید پیانو دیجیتال هستید، قبل از تصمیم گیری باید مواردی زیادی را درنظر بگیرید؛ از عملکرد کلید ها، تا کیفیت صدا و قیمت.

فکر کردن به همه این ویژگی ها می تواند سخت باشد. به همین دلیل مهم است که راهنمایی برای خرید پیانو دیجیتال داشته باشید، تا به شما کمک کند که بهترین را، با توجه به شرایطتان، انتخاب کنید.

فرقی نمی کند که مبتدی باشید، یا یک نوارنده حرفه ای، ما شما را یاری می کنیم تا آگاهانه تصمیم بگیرید و ساز مناسب را برای شروع سفر موسیقی خود، برگزینید.پس بیایید شروع کنیم، با ما تا پایان مقاله “راهنمای خرید پیانو دیجیتال” همراه باشید.

دلایل مختلفی برای انتخاب پیانو دیجیتال به جای پیانو آکوستیک وجود دارد:

* اندازه ساز
* هزینه
* امکانات

همچنین دلایل مختلفی نیز برای انتخاب پیانو دیجیتال به جای کیبورد وجود دارد:

* لمس پیانو مانند
* صدای پیانو مانند
* ظاهری زیبا

خبر خوب این است که انتخاب های زیادی وجود دارد! خبر بد هم این است که … انتخاب های زیادی وجود دارد. و همه این گزینه ها یکسان نیستند. با اینکه قیمت پیانو دیجیتال مقرون به صرفه تر از پیانو آکوستیک است، اما همچنان خرید آن یک سرمایه گذاری است. بنابراین، بهتر است کمی تحقیق کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

1.پیانو دیجیتال چیست؟

راهنمای خرید پیانو دیجیتال 2در ابتدای “راهنمای خرید پیانو دیجیتال ” باید ابتدا پیانو دیجیتال را معرفی کنیم. پیانوها، سازهای پیچیده ای هستند که بیش از 12000 قطعه جداگانه دارند و عمدتاً از مواد آلی مانند چوب و فولاد ساخته شده اند. آنها از نظر صدا و لمس غنی هستند، به همراه کلیدهای وزن داری که رساترین و روانترین نوع نواختن را امکان پذیر می کنند.

در این بین، کیبورد ها تماماً الکترونیکی و تمام پلاستیکی هستند. و اغلب آنها 88 کلید کامل را ندارند.
پیانوهای دیجیتال: در حالی که بسیاری از پیانو های دیجیتال، بهترین ویژگی های جالب یک کیبورد را دارند، نمونه های برتر آنها، طراحی و ساخته شده اند تا لمس، صدا، ظاهر و احساس پیانو آکوستیک را القا کنند. در حالی که اکثر مدل ها، دارای نسخه های قابل حمل هستند که روی پایه قرار می گیرند، مدل های زیباتر با کابین های جذابی عرضه می شوند که در خانه شما عالی به نظر می رسند.

2.آیا به کلیدهای وزن دار نیاز دارم؟

کلیدهای وزنی: در حالی که بیشتر مدرسان پیانو ترجیح می دهند به هنرجویانی که پیانوی آکوستیک دارند آموزش دهند، یک پیانوی دیجیتال خوش ساخت نیز به همان اندازه قابل قبول است. داشتن سازی که 88 کلید کامل، به همراه احساس و لمس کلیدهای وزنی را داشته باشد، برای یادگیری صحیح ساز ضروری است. بسیاری از معلمان، تدریس روی کیبورد پلاستیکی، بدون کلیدهای وزنی را نمی پذیرند؛ زیرا بچه ها به سرعت علاقه خود را از دست می دهند (اگرچه یادگیری کیبورد از یک کیبوردیست، کاملاً متفاوت است!).

بنابراین، وجود “کلیدهای وزن دار” ضروری است. اما باید بدانید که همه کلیدهای وزنی یکسان نیستند و برخی از پیانوهای دیجیتال، حس کلیدهای یک پیانو واقعی را بهتر از سایرین بازتولید می کنند. هنگام خرید از یک فروشنده معتبر، حس کلیدهای پیانو دیجیتال را با کلیدهای پیانو آکوستیک مقایسه کنید و بلافاصله، برایتان مشخص خواهد شد.

3.از کجا شروع کنیم

اگر به دنبال خرید پیانو دیجیتال هستید، لمس، صدا و ظاهر در اولویت هستند. بنابراین، تحقیقات خود را از شرکت هایی که پیانو های آکوستیک بی نظیری می سازند آغاز کنید. متوجه خواهید شد که متخصصان ماهری که پیانوهای آکوستیک را طراحی می کنند و می سازند، با درک روشنی از آنچه که خلق می کنند به میز کار پیانوهای دیجیتال می آیند.

اگر آنها توانایی بوجود آوردن پیانوهای آکوستیک واقعا عالی را داشته باشند، در ساخت دیجیتالی ها هم، از یک صدای صرفاً خوب فراتر می روند. در نهایت، سازی می سازند که قلب و روح یک پیانو را، با تمام ظرافت ها، دارا باشد و سالها به شما شادی و رضایت ببخشد.

4.چقدر باید برای اولین پیانوی دیجیتال خود هزینه کنم؟

در جواب این سوال، ضرب المثل قدیمی “هرچقدر پول بدی، همون قدر آش میخوری” وارد عمل می شود. همیشه محصولات ارزان قیمت در هر دسته بندی وجود دارد. اما اگر به دنبال پیانوی دیجیتالی هستید که بتوانید با آن بنوازید و یاد بگیرید، در خانه شما زیبا به نظر برسد و بلندگوهایی با صدای فوق العاده داشته باشد، انتظار داشته باشید که مبلغی در حدود چند ده میلیون تومان هزینه کنید.

5.شرایط مهم پیانو دیجیتال

چند آوایی
در مفهوم ساده، تعداد نت‌هایی است که می‌توان در آن واحد نواخت؛ و شما حداقل 120 نت می‌خواهید!در واقع هر چه به 200 نزدیکتر باشد بهتر است. چرا؟شما که فقط 10 انگشت دارید. خوب، به یک قطعه سریع یا کلاسیک فکر کنید که صفحه کلید را بالا و پایین می کند. خواسته شما این است که هر نت تا زمانی که می‌خواهید، بدون اینکه به صورت دیجیتال قطع شود، درنگ کند. (چند آوایی پیانوهای آکوستیک، بی نهایت است.)

هارمونیک پیانو

به زبان ساده، “هارمونیک” مربوط به صدای “غنی و کامل” پیانو است که در مفهوم عملی شامل ضربه زدن چکش پیانو آکوستیک به سیم یک نت است و علاوه بر شنیدن آن نت، شما می توانید صداهای فرعی آن نت را هم بشنوید. بنابراین، شما یک پیانوی دیجیتال می‌خواهید که این ویژگی ضروری مربوط به صدا را، از نظر “تصویربرداری هارمونیک” تکرار کند.دقت به این نکته در بین نکات “راهنمای خرید پیانو دیجیتال” بسیار مهم است.

کنش چکشی پاسخگو

پیانوهای دیجیتالی که به بهترین وجه، صدا و حس فیزیکی چکش روی سیم را، نسخه برداری می کنند، برای یادگیری و اجرا بسیار سودمند هستند.
یک نکته جالب: زمانی که پیانو برای اولین بار در اوایل دهه 1700 اختراع شد، ابتدا “پیانو فورته” نام داشت. سازهای کیبوردی قبلی، سیم ها را می کشیدند و دستگاه کاملاً مکانیکی بود. در ایتالیایی، “پیانو” به معنی نرم، و “forte” به معنی بلند است. بنابراین، این کیبوردی بود که به ظرافت یا شدت ضربه‌های شما پاسخ می‌داد؛ نه تنها از نظر درجه صدا، بلکه از نظر آهنگ و لحن (هر چه یک کلید بلندتر نواخته شود، صداهای فرعی نت آن نیز، بیشتر می‌شود).

پدال

پیانوهای آکوستیک سنتی تقریباً همیشه با سه پدال عرضه می شوند. پدال ها از چپ به راست شامل: پدال نرم (una corda)، پدال سوستنوتو (sostenuto)، و پدال نگهدارنده (damper) هستند.

پیانوهای سنتی با سه سیم در هر نت ساخته می شوند؛ تا آن صدای هارمونیک، کامل و غنی بوجود بیاید. پدال “una” صدا را تغییر می دهد و آن را نرم تر می کند. پدال میانی میتواند باعث تداوم جزئی در نت ها شود (معمولاً استفاده نمی شود). پدال نگهدارنده یا دمپر به نت‌ها اجازه می‌دهد تا طنین انداز شده، و صدایی شاداب ارائه کنند (بیشترین استفاده از این پدال است).
اگر به دنبال ظاهر، حس و صدای پیانوی آکوستیک واقعی هستید، پس پیانویی با هر سه پدال را می خواهید.

‏MIDI

این اصطلاح مخفف، رابط دیجیتال آلات موسیقی (Musical Instrument Digital Interface) است و به یک ساز اجازه می دهد تا به ساز یا دستگاه دیگری (مانند تجهیزات ضبط یا رایانه) متصل شود. در حالت ایده آل، پیانوی دیجیتالی تهیه کنید که دارای MIDI یکپارچه با فناوری بلوتوث است که به ساز قابلیت برقراری ارتباط بی سیم، با دستگاه های هوشمند پشتیبانی شده می دهد.

نتیجه گیری در پایان مقاله راهنمای خرید پیانو دیجیتال

راهنمای خرید پیانو دیجیتال 3تا اینجای کار و در پایان راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، اطلاعات زیادی درمورد پیانوها کسب کردیم و نتیجه گرفتیم؛ هرچه ساز انتخابی ما به پیانوهای آکوستیک نزدیک تر باشد، بهتر است.
قبل از گرفتن تصمیم نهایی، از خود بپرسید:
آیا پیانوی انتخابی شما، خوب به نظر می رسد؟
آیا از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است؟
آیا از نواختن آن لذت می برید؟
و آیا دوستش دارید؟

در پایان، خرید پیانو دیجیتال، یک سرمایه گذاری ارزشمند است. این ساز، برای شما، اعضای خانواده و فرزندانتان است که از آن لذت و بهره ببرید. پس در خرید آن عجله نکنید و تا جای ممکن اطلاعات جمع کرده و تمام گزینه ها را بررسی کنید و مفالات مختلفی درباره “راهنمای خرید پیانو دیجیتال” مطالعه کنید.

خصوصیاتی مثل نوع صفحه کلید، کیفیت صدا، و ویژگی های ارائه شده، همه باید در نظر گرفته شوند. سازی با صدا و لمس استثنایی و ویژگی های الهام بخش را از فروشنده ای معتبر دریافت کنید که بتواند خوشحالتان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *