چگونه بهترین ملودیکا را برای خود انتخاب کنید

در این مقاله به بررسی و راهنمای خرید ملودیکا میپردازیم. ملودیکاها در انواع مختلفی وجود دارند و برای نیازهای مختلفی مناسب هستند. قبل از انتخاب ملودیکا، تمام معیار های آن را در نظر بگیرید. ملودیکاها از نظر تعداد اکتاوها، محدوده ها و مواد نیز متفاوت هستند. اینها فقط تفاوت های کلی هستند، شاید شما معیار خاصی برای انتخاب ملودیکا داشته باشید. ملودیکا ها در مقدار نفس مورد نیاز و مدت زمان حفظ ثبات کوک نیز اختلاف دارند.

راهنمای خرید ملودیکا

اندازه و اکتاوها

ملودیکاها در دو یا سه اکتاو موجود هستند. بسیاری از نسخه های مبتدی فقط دو یا دو و نیم اکتاو خواهند داشت. بهترین ملودیکا برای نوازندگان پیشرفته دارای سه اکتاو است. اگر به دنبال یک ساز مبتدی هستید که به راحتی قابل نواختن باشد و برای خطوط ملودیک باشد، دو اکتاو کافی است. برای کسانی که به کمک راهنمای خرید ملودیکا به دنبال یک ساز پیشرفته هستند، ملودیکا با سه اکتاو مناسب است.  سه اکتاو به شما این امکان را می‌دهد تا در دامنه‌ی ساز، انواع گسترده‌تری از آکوردها را نواخته و اجرا کنید.

محدوده صدای ملودیکا

در این بخش از مقاله راهنمای خرید ملودیکا به معرفی محدوده صدا می پردازیم،ملودیکاها در محدوده صدای زیر موجود هستند:

●       سوپرانو

بالاترین محدوده را دارد و از رایج ترین نوع ملودیکا است. این نوع ملودیکا با دودست نواخته می شود به طوری که یک دست کلیدهای سفید و دست دیگر کلیدهای سیاه را می نوازد. بسیاری از آنها با یک لوله اکستنشن عرضه می شوند که به شما امکان می دهد ساز را صاف بخوابانید و با هر دو دست بنوازید.

●       آلتو

از لحاظ محدود صدا کمی پایین تر هستند اما تقریباً به اندازه ملودیکاهای سوپرانو رایج هستند. شیوه نواختن آن مانند تنور با هر دو دست یا با یک دست می باشد.

 

●       تنور

محدوده صدای پایین تر ولی صدای عمیق تری ارائه می دهد. با یک دست نواخته و با دست دیگر دستگاه نگه داشته می شود. بسیاری از مدل ها به نوازنده اجازه می دهند ملودیکا را روی یک سطح صاف قرار دهد و کلیدها را با هر دو دست بنوازد.

●       باس

در پایین ترین محدوده صدا قرار دارد و بسیار کمتر از ملودیکاهای سوپرانو، آلتو و تنور رایج است.

بهترین مواد ساخت ملودیکا

اکثر ملودیکاها از پلاستیک ساخته شده اند، اما برخی معتقدند بهترین ملودیکا از چوب ساخته شده است. گزینه‌های باکیفیت زیادی از پلاستیک موجود است. اما برخی نوازندگان صدای عمیق‌تر چوب را ترجیح می‌دهند. از هر دو جنس نیز سازهای با کیفیت بالا وجود دارند، اما پلاستیک متداول‌تر است. به یاد داشته باشید که برای یک ساز با کیفیت بالا، نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای یک ملودیکا چوبی نیست.

بهترین مواد ساخت ملودیکا

بهترین روش استفاده از ملودیکا چیست؟

ملودیکایی که انتخاب می‌کنید به نحوه استفاده شما از ساز بستگی دارد. آیا می‌خواهید یک ساز یا چند ساز برای یک کلاس داشته باشید؟  کاربردی که از دستگاه انتظار دارید، تصمیم نهایی خریدتان را مشخص می کند.

●       برای نوازندگان مبتدی:

یک ملودیکا ساده دو اکتاو بهترین انتخاب برای شروع برای مبتدیان است چون این امکان را  به شما می دهد که مکانیزم ساز را بدون صرف هزینه زیاد برای یک مدل پیشرفته یاد بگیرید.

●       برای استفاده پیشرفته:

برای نوازندگان پیشرفته، یک ساز با سه اکتاو با کیفیت بالا بهترین انتخاب است. سازهایی که ساختار ظریف و دقیقی دارند معمولاً از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. با این حال، صدای طنین انداز ارزش هزینه را دارد اگر قصد دارید ساز را سال‌ها استفاده کنید.

●       برای محیط‌های گروهی:

اگر قصد دارید ملودیکاها را در یک گروه استفاده کنید، یک مورد از هر محدوده صدا تهیه کنید. داشتن یک ملودیکای آلتو، سوپرانو، تنور و باس به شما این امکان را می دهد تا طیف گسترده تری از موسیقی را به عنوان یک گروه بنوازید. هنگام خرید ملودیکاه سوپرانو یا آلتو برای گروه، صدای نرم تری را انتخاب کنید چون به کنترل نویز هنگام اجرای همه سازهای گروه به طور همزمان کمک می کند.

●       برای نواختن انفرادی:

اگر قصد دارید از ملودیکا به عنوان یک ساز انفرادی استفاده کنید، کیفیت صدا دستگاه عامل تعیین کننده خرید شماست. یک ملودیکا با صدای واضح و طنین انداز را برای نواختن خطوط ملودیک و آکوردهای همراه انتخاب کنید.

پیش نیازهای نواختن ملودیکا

ملودیکاها برای کودکان و بزرگانی که قبلاً هیچ سازی ننواخته‌اند، یک ساز مبتدی عالی هستند. آنها ویژگی‌های سازهای بادی و صفحه کلیدی را ترکیب کرده و یک آموزش جامع را فراهم می‌کنند.

قبل از یادگیری ملودیکا، باید تجربه ای در زمینه پیانو داشته باشید چون به شما کمک می کند تا احساس راحتی بیشتری با خواندن موسیقی داشته باشید. همچنین قبل از افزودن مولفه تنفس، با نواختن نت ها با دست راست خود راحت تر خواهید بود.

چقدر باید برای ملودیکا هزینه کنم؟

در این بخش از مقاله راهنمای خرید ملودیکا به معرفی هزینه لازم برای خرید ملودیکا می پردازیم. قبل از صرف هزینه برای بهترین ملودیکا، ابتدا بدانید که چقدر باید بپردازید. خوشبختانه در وب سایت دنیای ساز، طیف وسیعی از قیمت ملودیکا را داریم.

چقدر باید برای ملودیکا هزینه کنم؟

در ادامه مقاله راهنمای خرید ملودیکا انواع سازهایی که می توانید در محدوده های قیمتی مختلف را تهیه کنید را آورده ایم:

محدوده آموزش و مبتدی تا 5 میلیون تومان:

این گزینه های پلاستیکی ارزان قیمت به کودکان یا مبتدیان اجازه می دهد تا اصول ملودیکا را یاد بگیرند. با این حال، ممکن است صدای توخالی تری داشته باشند و ساختار ضعیفی داشته باشند. اگرچه می توانید در این محدوده قیمتی سازهای با کیفیتی پیدا کنید، اما مراقب باشید کیفیت را قربانی قیمت نکنید. برای خرید ملودیکا تا رنج 5 میلیون تومان کلیک کنید.

محدوده متوسط بین 5 تا 15 میلیون تومان:

این سازها از کیفیت بالاتری نسبت به دسته اموزشی برخوردارند. در این دسته ساز هایی با کیفیت ساخت بالا و متریال خوب پیدا می شوند. برای خرید ملودیکا در رنج 5 تا 15 میلیون تومان کلیک کنید.

محدوده حرفه ای بالای 15 میلیون تومان:

هر سازی که بیش از 15 میلیون هزینه داشته باشد باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و صدایی زیبا ایجاد کند. ساز های این دسته کیفیت صدای خارق العاده ای را ارائه می دهند. مدل های چوبی در این محدوده قیمتی قرار می گیرند و صدای با کیفیتی را ارائه می دهند. برای خرید ملودیکا حرفه ای بالای 15 میلیون تومان کلیک کنید.

بهترین پیشنهاد های دنیای ساز برای خرید ملودیکا

در ادامه مقاله راهنمای خرید ملودیکا بهترین ملودیکا های دنیای ساز را برای شما معرفی کرده ایم که هم برای افراد مبتدی و حرفه ای می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

ملودیکا YAMAHA یاماها P-37D

ملودیکای 37 کلید Yamaha P37D از یک شرکت قابل اعتماد عرضه می شود. آنها سابقه طولانی در تولید سازهای با کیفیت بالا و مقرون به صرفه دارند. این مدل بهترین ملودیکا برای مبتدیانی است که می خواهند یک ساز جدید یاد بگیرند. درحالی که برای نوازندگان جدی و نیمه حرفه ای که به دنبال یک ساز اجرایی هستند نیز مناسب است.

نی های داخلی از مواد ضد خوردگی ساخته شده اند تا عمر ساز را افزایش دهند و از تعمیرات پرهزینه جلوگیری کنند. این نی ها بادوام هستند و همچنین تنظیم و کوک پایدار را در سراسر محدوده ملودیکا ارائه می دهند.
همچنین شامل یک دهانه استاندارد و یک دهانه اضافی است که به نوازنده اجازه می دهد تا ملودیکا را روی پا یا میز خود قرار دهد و با هر دو دست بنوازد.

این مدل دارای سه اکتاو کامل است که تطبیق پذیری ملودی ها و آکوردها را ارائه می دهد. با مدل های سه اکتاو می توانید ملودی های گسترده تر و امضا های کلیدی بیشتری نسبت به یک ملودیکای دو اکتاو بنوازید. برای اطلاع از قیمت محصولات شرکت یاماها به صفحه خرید ملودیکا یاماها مراجعه کنید.

ملودیکا YAMAHA یاماها P-37D

با این ملودیکا، برای حفظ نت ها نیازی به تنفس بالا ندارید. برخی مدل‌ها نیاز به نفس و تلاش اضافی برای نواختن دو یا چند نت به صورت همزمان دارند اما این مدل به شما امکان می دهد به راحتی نفس بکشید و آکوردهای کامل را بدون فشار زیاد بنوازید. این قابلیت بدون توجه به اینکه چند نت را به صورت همزمان می نوازید باعث ساخت موسیقی راحت تری می شود.

در واقع، مشتریان گزارش می دهند که این ملودیکا به ادعای شرکت سازنده (مبنی بر کوک ماندن) طولانی تر از اکثر مدل های دیگر عمل می کند. بنابراین، این بهترین انتخاب ملودیکا برای نوازندگان فعال است، اگرچه ممکن است نیاز به تنظیم مجدد داشته باشید.
با این حال، کوک کردن ملودیکا ساده است و فقط به چند ابزار اساسی نیاز دارد هرچند نوازندگان این مدل معتقدند که تنظیم آن فقط چند دقیقه طول می کشد ولی تنظیم این ملودیکا مدت قابل توجهی طول می کشد.

تنها ایراد این مدل ساختار و لحن صدای آن است. جنس این مدل از پلاستیک است که در مقایسه با مدل های فلزی سست تر می باشد ولی به اندازه کافی بادوام است و می توان آن را چندین سال استفاده کرد. با این حال، لحن صدای کندتری نسبت به مدل های دیگر ارائه می دهد.

صدایی که مدل ارائه می دهد طنین انداز و دلپذیر است. اما ممکن است به زمان بیشتری برای صدا دادن هر نت نسبت به سایر ملودیکاها نیاز داشته باشد. با این حال، اینها ایرادهای جزئی هستند که قابلیت های نواختن موسیقی آن را محدود نمی کنند. P37D برای نیمه حرفه ای ها مناسب و مقرون به صرفه است در حالی که برای نوازندگان مبتدی نیز قابل استفاده است.

ملودیکا هوهنر hohner مدل AIR BOARD 32 RASTA

برای کسانی که بودجه محدودی دارند و قصد ندارند هزینه زیادی بکنند، خرید ملودیکا هوهنر hohner مدل AIR BOARD 32 RASTA  که محصول شرکتی به نام هوهنر است. این برند به تولید سازهای با کیفیت بالا با قیمت های مقرون به صرفه شهرت دارد. اگر به دنبال یک ملودیکا برای شروع یا یادگیری مبانی این ساز هستید، این ساز دارای صدای واضح و ساختار با کیفیتی است.

کلیدهای این مدل صدا نمی دهند و ارتفاع آنها در سراسر ساز یکنواخت است و دو و نیم اکتاو را نیز پوشش می دهد. کیفیت بالا، صدای رسا و قیمت پایین این مدل را به گزینه عالی برای مبتدیانی که می خواهند ساز ملودیکا را امتحان کنند تبدیل می کند.

اگرچه مقداری رطوبت در داخل جمع می کند، اما می توانید به راحتی آن را با شستشو و خشک کردن تمیز کنید. این مدل صدا و ساختار مشابه مدل های حرفه ای ندارد، اما با قیمت مقرون به صرفه خود بهترین کیفیت را ارائه داده است. برای اطلاع از قیمت محصولات شرکت هوهنر به صفحه خرید ملودیکا هوهنر مراجعه کنید.

ملودیکا هوهنر hohner مدل AIR BOARD 32 RASTA

ملودیکا Alto Melodica سوزوکی suzuki مدل STUDY-32

ملودیکا Alto Melodica سوزوکی suzuki مدل STUDY-32 دارای دامنه‌ای معادل دو و نیم اکتاو و محدوده صدای آن پایین‌تر از ملودیکای معمولی سوپرانو است. این مدل را می‌توانید با قرار دادن روی یک سطح صاف با یک دست یا هر دو دست بنوازید.
مدت زمان کوک ماندن زیاد از دیگر ویژگی های این مدل است که آن را تبدیل به یک انتخاب مناسب برای کسانی که می خواهند نوازندگی ملودیکای آلتو را شروع کنند. برای اطلاع از قیمت محصولات شرکت سوزوکی به صفحه خرید ملودیکا سوزوکی مراجعه کنید.

 

ملودیکا کروماتیک 37 کلید hohner هوهنر سری AirBoard مدل Rasta

ملودیکا کروماتیک ۳۷ کلید hohner هوهنر سری AirBoard مدل Rasta بهترین مدل ملودیکا برای نوازندگان حرفه ای و آماتور است که به صدای روشن و واضح نیاز دارند که ساختاری با دوام دارد. این مدل دارای کلیدهای نی برنجی است که 3 اکتاو کامل را ارائه می دهند و می توانید آن را روی میز یا پای خود بنوازید.

برخی از مشتریان گزارش می دهند که کلیدها سریعتر از سایر مدل ها از کوک خارج می شوند.همچنین، طراحی این  مدل به گونه ای است که نیاز به تنفس قابل توجهی برای ایجاد صدای واضح دارد.

ملودیکا سوزوکی Suzuki M 37 C plus

ملودیکای Suzuki M-37C از یک برند با کیفیت بالا که به خاطر سازهای آموزشی خود مشهور است، عرضه می شود. این مدل با بدنه آلومینیومی و زبانه ای از جنس فسفر برنز ساخته شده است. بسیاری از مشتریان ادعا کرده‌اند که این ملودیکا صدای عالی با دامنه‌ای از سه اکتاو کامل و صدای با کیفیت بالای ثابت ارائه می‌دهد که آن را تبدیل به یکی از بهترین انتخاب‌های خرید ملودیکا کرده است.

ملودیکا سوزوکی Suzuki M 37 C plus

نتیجه گیری

انتخاب بهترین ملودیکا برای شما به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. با در نظر گرفتن تمام عواملی که در مقاله راهنمای خرید ملودیکا ذکر شد، می توانید ملودیکا مناسبی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *