مطالعه این راهنمای خرید درام الکترونیکی حتی برای درامرهای باتجربه لازم است زیرا، پیدا کردن بهترین ست درامز الکترونیکی ممکن است در ابتدا طاقت فرسا به نظر برسد. محبوبیت کیت های درام الکترونیکی به دلیل مزایایی مانند تمرین بی صدا، حمل آسان، ضبط بدون زحمت و کتابخانه های صوتی متنوع در طول سال ها افزایش یافته است. تقاضا برای این سازها طیف خیره کننده ای از گزینه ها را به وجود آورده است که به روش های مختلف برتری دارند. برخی از درام های الکترونیکی به عنوان همراهی تمرینی عالی برای مبتدیان و دانش آموزان طراحی شده اند. سایر ست درام های الکترونیکی دارای ویژگی های پیشرفته ای هستند که به درامرها کمک می کند تا در صحنه و استودیو فراتر از حد خود بروند. این سازها به عنوان محصولات فناوری پیچیده هستند و همیشه با نوآوری های جدید در حال تغییر هستند. این راهنمای خرید درام الکترونیکی به شما کمک می کند تا درامز الکترونیکی مناسب خود را پیدا کنید.

درام الکترونیکی: معرفی کوتاه

ما اینجا هستیم تا با راهنمای خرید درام الکترونیکی به شما در پیدا کردن بهترین ست درام الکترونیکی کمک کنیم، اما برای انجام این کار، باید کمی اطلاعات پس زمینه ارائه دهیم. اگر از قبل با نحوه عملکرد کیت های درام الکترونیکی آشنا هستید، به راحتی می توانید از این بخش بگذرید. در غیر این صورت، به خواندن ادامه دهید – ما فقط اصول اولیه را پوشش خواهیم داد.

داستان درام های الکترونیکی با سینتی سایزرهای اولیه و ماشین های درام در دهه 1960 و 1970 آغاز می شود. این سازها از سینتی سایزرها برای تقلید درام استفاده می کردند. شما می توانید آنها را در آهنگ های محبوب از آن دوره و تا به امروز بشنوید. در حالی که این ماشین‌ها قادر به ایجاد صداهای شبیه طبل و تولید ریتم بودند، نوازندگان آن‌ها را با دکمه‌ها و کلیدها کنترل می‌کردند – آنها را مانند طبل نمی‌نواختند.

در سال 1981 بود که دیو سیمونز اولین ست درام الکترونیکی در دسترس تجاری به نام Simmons SDS-V یا Simmons Drum Synthesizer را منتشر کرد. این کیت دارای پدهای شش ضلعی بود که مانند یک ست درام روی رک قرار گرفته بودند، با یک طبل، تام تام، یک طبل باس و سنج.

درام الکترونیکی Simmons SDS-V

 ضربه زدن به یکی از این پدها سیگنالی را به ماژول ارسال می کرد که دارای یک سینتی سایزر داخلی بود. درست مانند زمانی که یک کلید را فشار می دهید یا دکمه ای را روی یک سینت فشار می دهید، ماژول آن سیگنال را به صدا تبدیل می کند. این فرآیند “تریگر” نامیده می شود و تا به امروز اساس درام های الکترونیکی را تشکیل می دهد.

Simmons SDS-V با استانداردهای امروزی ابتدایی بود – پدها از پلاستیک سخت ساخته شده بودند، تریگرها به دینامیک حساس نبودند و ماژول به صداهای سینت سایزر اولیه محدود می شد. در سال های بعد، هر عنصر از کیت درامز الکترونیکی ارتقا یافت تا بهتر با احساس، صدا و ظاهر درام های آکوستیک مطابقت داشته باشد.

پدها

پدهای پلاستیکی سخت SDS-V کاربردی بودند، اما نوازندگان از خستگی مچ دست و عدم برگشت صدا شکایت داشتند. به همین دلیل است که درام های الکترونیکی بعدی شروع به استفاده از پدهای لاستیکی کردند که لرزش ها را بهتر جذب می کردند. در حالی که برخی از کیت ها هنوز از لاستیک استفاده می کنند، انقلاب واقعی با اختراع هدهای مشبک به وجود آمد. با شروع از مدل های رده بالا، کیت های درام الکترونیکی شروع به استفاده از لایه های مش (Mesh) کردند که می توان با کلید درام سفت کرد. این امکان را به نوازندگان می داد تا میزان برگشت صدا را سفارشی کنند و احساس بسیار شبیه تری به هدهای مایلار (Mylar) روی درام های آکوستیک ایجاد کنند. هدهای مش نیز بسیار بی صدا تر هستند. این روزها، حتی کیت های مبتدی نیز این تغییر را ایجاد کرده اند و هدهای مش را برای همه در دسترس قرار داده اند.

تریگرها

در حالی که کیت اصلی سیمونز فقط یک تریگر در هر پد داشت، ست های درام الکترونیکی مدرن اغلب چندین تریگر را در هر پد برای گرفتن جزئیات بیشتر تعبیه می کنند. برای مثال، پدهای درام اغلب یک تریگر در ریم (لبه بیرونی طبل) و یک تریگر در مرکز پد دارند. پیشرفته ترین درام های الکترونیکی می توانند از سیستم های پیچیده تری مانند Roland PD-140DS snare استفاده کنند که دارای مجموعه ای از سنسورهای دیجیتال برای بهتر ضبط کردن نواختن منحصر به فرد شما است.

ماژول ها

از آنجایی که ماژول ها کامپیوتر هستند، شاید تعجب نکنید که بدانید بیشترین تغییرات در آن‌ها اتفاق افتاده است. با قدرت تراشه های کامپیوتری مدرن، ماژول ها اکنون می توانند سیگنال های بسیار پیچیده ای را پردازش کنند. نتیجه این است که پیشرفته ترین ماژول ها ورودی های ده ها تریگر را به طور همزمان دریافت می کنند و آنها را به صداهای متنوعی تبدیل می کنند. و آنها دیگر به درام های سینتی سایزر محدود نمی شوند – با سمپلینگ دیجیتال، نوازندگان می توانند صداهای درام آکوستیک واقعی را که توسط متخصصان در استودیوهای واقعی ضبط شده است، اجرا کنند. تقریباً همه کیت های درام الکترونیکی دارای چندین کیت ضبط شده و سینتی سایزر هستند. برخی از آنها دارای کتابخانه های صوتی با هزاران صدا هستند.

ماژول های کیت درامز الکترونیکی همچنین می توانند دارای بسیاری از امکانات اضافی دیگر باشند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت – ویژگی های آموزشی، رابط های USB برای ضبط در لپ تاپ، اتصال بلوتوث و/یا MIDI، ورودی برای تریگرهای اضافی و موارد دیگر.

راهنمای خرید درام الکترونیکی

سمپلینگ

سمپلینگ (sampling) چیزی است که درام های الکترونیکی را به طور بالقوه پرکاربردترین سازهای کوبه ای تبدیل می کند. یک ماژول سطح بالا به طور معمول به شما امکان می دهد بین هر تعداد درام و سنج آکوستیکی که با جزئیات عالی سمپل شده اند، جابجا شوید. با فشار دادن یک دکمه، می توانید از یک کیت کوچک راش (beech) به یک ستاپ راک اکریلیک و یا یک ماشین درام 808 قدیمی تغییر دهید. مدل های پیشرفته حتی به شما این امکان را می دهند که انتخاب کنید چه نوع میکروفون هایی می خواهید درام ها با آنها ضبط شوند و در چه نوع فضایی می خواهید آنها را قرار دهید. این جزئیات است که ست درام های الکترونیکی معمولی را از پیشرفته ترین آنها جدا می کند. برای حرفه ای ها، تفاوت غیرقابل انکار است. همچنین برای کیت های رده بالا مرسوم است که به شما امکان وارد کردن صداهای خود و ساختن تنظیمات سفارشی را بدهند.

سنج ها

وقتی صحبت از سنج های درام الکترونیکی می شود، لاستیک همچنان حرف اول را می زند. کیت های مدرن دارای پدهای سنجی هستند که به شکل سنج ساخته شده اند و اغلب روی پایه های سنج نصب می شوند که به آنها امکان حرکت هنگام ضربه زدن را می دهد. سنج های رده بالاتر دارای تریگرهای پیچیده ای هستند که تشخیص می دهند ضربه به لبه، مرکز یا زنگ سنج وارد شده است، همچنین در قسمت پایین دارای تریگرهایی هستند که به شما امکان می دهند با دست سنج را خفه کنید. پدهای سنج های-هت بیشترین تنوع را دارند، به طوری که بسیاری از مدل های ممتاز روی پایه های-هت معمولی نصب می شوند و به حرکات پا به صورت ظریف پاسخ می دهند. پدهای سنج همچنین اغلب دارای شیارها و علائم چکش هستند که صرفا جنبه زیبایی دارند.

اینها عناصر اصلی کیت های درام الکترونیکی هستند. تفاوت بین یک درام الکترونیکی مبتدی و یک ست درام الکترونیکی پرچمدار، ناشی از تغییرات در این اجزای ضروری و قابلیت هایی است که ایجاد می کنند.

می دانیم که دریافت این حجم از اطلاعات درباره راهنمای خرید درام الکترونیکی ممکن است دشوار باشد – ما اینجا هستیم تا به شما در مرتب کردن موارد مهم کمک کنیم.

از کجا جستجوی خود را آغاز کنید

درام های الکترونیکی سازهای پیچیده ای هستند که با تغییرات فناوری دائما در حال تکامل هستند. آنها همچنین از نظر قابلیت ها و قیمت بسیار متنوع هستند. شما نمی خواهید هم اکنون یک درامز الکترونیکی بخرید و بعداً متوجه شوید که نیازهای شما را برآورده نمی کند. در عین حال، اگر مدل های مقرون به صرفه تری با تمام نیازهای شما وجود داشته باشد، ممکن است از صرف هزینه های هنگفت برای خرید یک درام الکترونیکی رده بالا پشیمان شوید. ما اینجا هستیم تا با راهنمای خرید درام الکترونیکی به شما در مرتب کردن این آشفتگی کمک کنیم.

اما ابتدا، برای اطمینان از اینکه بهترین درامز الکترونیکی را با بهترین ارزش برای استفاده خود پیدا می کنید، باید به برخی سوالات مهم پاسخ دهید.

از درام های الکترونیکی خود برای چه کاری استفاده خواهید کرد؟

قبل از اینکه بتوانید بهترین کیت درامز الکترونیکی را برای خود بشناسید، باید بدانید که برای چه کاری از آن استفاده می کنید. بسیاری از نوازندگان به دلیل امکان تمرین بی صدا به سمت درام های الکترونیکی جذب می شوند. در این صورت، هدهای مش و ویژگی های آموزشی مزایای بزرگی هستند، در حالی که دامنه و کیفیت صداها ممکن است در اولویت پایین تری قرار گیرند. اگر به دنبال ضبط صدا هستید، به کیتی با کتابخانه صوتی بسیار بزرگتر و تریگرهای پیچیده تر، به علاوه یک رابط صوتی داخلی که به کامپیوتر شما متصل شود، نیاز خواهید داشت. برای اجرای زنده، حتی مدل هایی وجود دارند که ظاهر کلاسیک ست درام های آکوستیک را تقلید می کنند.

آیا می خواهید درام الکترونیکی شما با شما رشد کند؟

در حالی که شاید نخواهید برای چیزی فراتر از نیازهای خود هزینه کنید، مطمئن شوید که آینده خود را در نظر داشته باشید. در حال حاضر، ممکن است به ضبط درام الکترونیکی خود یا وارد کردن صداهای خود علاقه مند نباشید. اما از خود بپرسید که آیا این چیزی است که در آینده خود می بینید. درام های الکترونیکی مانند درام های آکوستیک نیستند، جایی که شما فقط می توانید طبل اسنیر یا سنج راید خود را ارتقا دهید. با این حال، بسیاری از کیت ها دارای ویژگی هایی هستند که انعطاف پذیری بیشتری را در آینده برای آنها به ارمغان می آورد. این ویژگی ها شامل ورودی های اضافی برای افزودن پدهای درام بیشتر، رابط های USB، کتابخانه های صوتی قابل توسعه و برنامه های اختصاصی کامپیوتر و گوشی های هوشمند می شود.

این کیت، کیت اصلی شما خواهد بود یا یک مکمل؟

در حالی که هیچ چیز نمی تواند صدای واقعی و حس درام های آکوستیک را شکست دهد، آنها معایب خاص خود را دارند – آنها بلند، حجیم و حساس به عناصر هستند. به همین دلیل است که کیت های درام الکترونیکی به عنوان مکمل کیت های دارم آکوستیک محبوبیت پیدا کرده اند. شاید شما برای اجرا درام های آکوستیک داشته باشید، اما برای تمرین و گرم کردن به یک کیت درام الکترونیکی نیاز داشته باشید. در این صورت، ممکن است کمتر نگران ظاهر یا صدای آن باشید. اما اگر کیت درام الکترونیکی ساز اصلی شما باشد، باید این انتخاب را با دقت بیشتری در نظر بگیرید.

به این فکر کنید که آرزوی داشتن چه نوع درامی را دارید و کیتی را انتخاب کنید که شما را به آنجا برساند. آیا قصد اجرای زنده، ضبط صدا یا یادگیری در خانه را دارید؟ تصور کنید که در چند سال آینده می‌خواهید به عنوان یک درامر چه کاری انجام دهید. مطمئن شوید که کیتی را انتخاب می‌کنید که برای همراهی شما در این مسیر آماده باشد.

بودجه شما چقدر است؟

وقتی می‌گوییم کیت‌های درام الکترونیکی برای هر بودجه‌ای وجود دارد، منظورمان را جدی می‌گوییم. شما می‌توانید یک کیت درام الکترونیکی کاملا کاربردی از یک سازنده معتبر را تنها با چند صد دلار تهیه کنید. این کیت‌ها دارای تریگرهای کمتر، صداهای ابتدایی‌تر و ماژول‌های ساده‌تری هستند، اما با قیمتی مشابه با کیت‌های آکوستیک مبتدی، ست‌های درامز الکترونیکی مبتدی برخی از بهترین ارزش‌ها را در دنیای سازهای موسیقی ارائه می‌دهند.

اگر ویژگی‌های پیشرفته‌ای را می‌خواهید که باعث درخشش واقعی درام‌های الکترونیکی می‌شود، باید هزینه بیشتری بپردازید. راه میانبری وجود ندارد – اگر صداهای فوق‌العاده و پاسخگویی حداکثر را می‌خواهید، باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید. این همه به اولویت‌های شما بستگی دارد. بنابراین، کمی وقت بگذارید و به چیزهایی که برای شما ضروری است فکر کنید. 

راهنمای خرید بهترین درام های الکترونیکی برای تمرین

شاید رایج‌ترین دلیل برای خرید یک کیت درام الکترونیکی، نیاز به تمرین بی صدا باشد. به عبارت ساده، کیت‌های الکترونیکی بهترین راه‌حل برای تمرین بدون ایجاد سروصدا هستند. گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد، اما همه آنها معایبی دارند. پدهای تمرین برای یادگیری مبانی و اصول اولیه عالی هستند، اما برای کار روی استقلال اعضا چندان مناسب نیستند. لوازم جانبی بی صدا می‌توانند به آرامش همسایگان شما کمک کنند، اما به شما اجازه نمی‌دهند تا شیارهای خود را با صدای کامل بشنوید. عایق صدا پرهزینه و زمان بر است. فقط ست‌های درام الکترونیکی به شما امکان می‌دهند هدفون بزنید و در روز یا شب به نواختن خود بپردازید، در حالی که برای دیگران تقریباً بی‌صدا هستید.

راهنمای خرید درام الکترونیکی مناسب برای تمرین، ضبط و اجرای زنده

خبر خوب این است که اگر قصد دارید از کیت خود کاملاً برای تمرین بی صدا استفاده کنید، گزینه‌های زیادی وجود دارد که باعث خالی شدن حسابتان نمی‌شوند. سازندگان درام‌های الکترونیکی می‌دانند که کیت‌هایشان برای دانش‌آموزان چقدر مفید هستند. به همین دلیل است که یافتن کیت‌هایی که تمام نیازهای شما را برای یادگیری درام یا تمرین مهارت‌هایتان برآورده می‌کند و چیز اضافی ندارد، آسان است.

برای کیت‌های تمرینی، به چهار مورد ضروری اولیه توجه کنید:

  • ویژگی‌های آموزشی: اکثر کیت‌های الکترونیکی دارای مترونوم داخلی هستند. بسیاری از آنها همچنین دارای ویژگی‌های آموزشی مفید دیگری مانند: آهنگ‌های داخلی برای نواختن همراه، ضبط و پخش درون ماژول برای ارزیابی کار خود، دسترسی به مواد تمرینی آنلاین و حتی برنامه‌های گوشی‌های هوشمند که آموزش را عمیق‌تر می‌کنند، هستند.
  • قابلیت همراهی (Play-along): درام بدون بقیه گروه معنا ندارد. بهترین کیت‌های درام الکترونیکی برای تمرین، راه‌هایی را برای شما فراهم می‌کنند تا با موسیقی مورد نظر خود همراهی کنید. راه‌حل رایج یک ورودی AUX ساده است. برخی از کیت‌ها با بلوتوث و سازگاری MP3 امکانات را گسترش می‌دهند.
  • پدهای کم صدا: هدهای مش به طور کلی بی‌صداتر هستند، اما مزایای تمرینی دیگری نیز دارند. از آنجایی که به حس پوسته های درام آکوستیک نزدیک‌تر هستند، انتقال مهارت‌های سخت به دست آمده شما به یک کیت درام آکوستیک را آسان‌تر می‌کنند. همچنین می‌توانند در جلسات طولانی برای مچ‌های شما راحت‌تر باشند.
  • چیدمان (Configuration): درامرها در مورد نحوه چیدمان کیت خود بسیار وسواسی هستند. حتما اندازه پدها، شکل‌ها و چیدمان کیت‌های تمرینی مختلف را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنچه را که برای شما راحت است انتخاب می‌کنید. برخی از درام های الکترونیکی قابل تنظیم‌تر از سایرین هستند. همچنین، سازندگان مختلف از فاکتورهای شکل متفاوتی به خصوص برای نحوه ساخت پدهای سنج استفاده می‌کنند. این یک مسئله سلیقه‌ای است، اما با این حال مهم است.

سازندگان تمام ویژگی‌های ذکر شده را در کیت‌های رده بالای خود نیز قرار می‌دهند، بنابراین اگر یک کیت بزرگ‌تر انتخاب کنید، چیزی را از دست نخواهید داد. با این حال، کیت‌های رده بالا همچنین تا ده برابر گران‌تر هستند، به این معنی که شما ممکن است برای ویژگی‌هایی که نیاز ندارید هزینه کنید، مانند یک کتابخانه عظیم از صداها یا تریگرهای فوق پیشرفته. برای صرفه‌جویی در هزینه شما، بهترین درام های تمرینی با ارزش خرید بالا را گردآوری کرده‌ایم.

کیت های درام الکترونیکی برای تمرین: گزینه های اساسی

اینها بهترین کیت‌های درام الکترونیکی برای نوازندگانی هستند که همه چیز را برای تمرین با کمترین هزینه در اختیار داشته باشند. همه آنها از برندهای معتبر با سالها تجربه در ساخت کیت‌های الکترونیکی هستند.

اگر به دنبال ضروریات تمرین محکم و بدون هیچ چیز اضافی هستید، کیت درام الکترونیکی Alesis Turbo Mesh شما را با قیمتی استثنایی پوشش می‌دهد. این کیت دارای هدهای مش باکیفیت، ورودی AUX برای نواختن با موسیقی خودتان، به علاوه 30 آهنگ تمرینی همراه با ویژگی‌های آموزشی است که به شما در یادگیری ریتم کمک می‌کند. 10 کیت از پیش تنظیم شده وجود دارد – که یک کتابخانه صوتی بزرگ نیست، اما برای شروع انتخاب صدای شما کافی است. همچنین یک پورت USB وجود دارد که می‌توانید با MIDI ضبط کنید (در مورد آن بعداً بیشتر توضیح خواهیم داد). در حالی که باید صندلی مخصوص درام، چوب و هدفون خود را تهیه کنید، همه چیزهای دیگر – از جمله هر دو پدال که به جای پدال‌های آکوستیک، تریگرهای مستقل هستند – در این کیت موجود است.

خرید درام الکترونیکی برند Alesis

کیت درام الکترونیکی Alesis Turbo Mesh

یکی دیگر از کیت ها که در این راهنمای خرید درام الکترونیکی معرفی میکنیم و ارزش خرید بالایی دارد، ست درام الکترونیکی جدید Simmons Titan 50 است که از یک برند نمادین با ارائه صداهای طبل خیره کننده و ویژگی‌های عملکردی بهبود یافته عرضه شده است. کتابخانه نمونه کاملاً جدید Titan 50 در استودیوی افسانه‌ای London Bridge در سیاتل ضبط شده است تا نهایت واقع گرایی، حمله صوتی، فضای محیط و حساسیت دینامیکی را ارائه دهد. شما 25 صدای درام از پیش تنظیم شده، فضای کافی برای 10 کیت کاربری و گزینه‌های کوبه‌ای بیشتر از طریق بسته‌های صدای قابل دانلود دریافت می‌کنید.

درام الکترونیکی Simmons Titan 50

برای قابلیت نواختن نهایی، Titan 50 دارای:

  • یک اسنیر دو ناحیه‌ای 10 اینچی با اندازه سخاوتمندانه
  • سه تام 8 اینچی با رینگ‌های کم‌حجم – همه با هدهای مش با قابلیت تنظیم تنش –
  • یک پد ضربه 6 اینچی که با پدال‌های تک و دوتایی سازگار است 
  • سه پد سنج 10 اینچی (های-هت، کرش و راید)

 است. رک به‌روزشده از تیرهای مستطیلی هوشمندانه‌ای برای جلوگیری از لغزش پدها حتی در ضربات شدید به سبک جان بونام (نوازنده مشهور درام) استفاده می‌کند. Titan 50 اتصال گسترده‌ای را از طریق بلوتوث، MIDI و USB و همچنین یک ورودی AUX، یک جک هدفون و خروجی‌های استریو ارائه می‌دهد. اپلیکیشن رایگان Simmons آموزش و سرگرمی را با ابزارهای همراهی، تمرین و آموزش گسترش می‌دهد.

اگر به صدای درام زیادی نیاز ندارید، Simmons Titan 20 یک گزینه عالی با نسبت قیمت به کارایی مناسب است، زیرا بسیاری از ویژگی‌ها و امکانات اتصال مدل گران‌تر Titan 50 را ارائه می‌دهد. همچنین کتابخانه نمونه‌های Titan 20 تقریباً همان کیفیت صدای Titan 50 را ارائه می‌دهد – گرچه نمونه‌ها مونو (تک‌آهنگ) هستند، در حالی که Titan 50 صداهای استریو (دوآهنگ) ارائه می‌کند.

درام الکترونیکی Simmons Titan 20

Titan 20 دارای:

  •  10 کیت درام از پیش تنظیم‌شده
  • یک اسنیر مش 8 اینچی
  • یک پد کیک‌درام به اندازه کافی برای یک پدال

 است. برای درامرهای مبتدی و دانش‌آموز، Titan 20 الهام‌ کافی برای شروع فوری و نواختن را فراهم می‌کند.

Roland TD-1DMKX V-Drums برای نوازندگانی که می‌خواهند کمی سطح خود را بالا ببرند بدون اینکه هزینه آن‌ها از 1000 دلار فراتر رود، عالی است. این کیت جایی است که پیکربندی (چیدمان) اهمیت پیدا می‌کند. اسنیر دارای دو تریگر است، به این معنی که می‌تواند ریم‌شات‌ها (ضربات لبه طبل) را تشخیص دهد، که یک عنصر ضروری در نواختن درام آکوستیک است. به همان اندازه مهم، سنج‌های دو تریگر هستند که به لبه و مرکز سنج پاسخ متفاوتی می‌دهند. و به جای یک تریگر داخلی برای پدال کوبشی، این مدل دارای یک پد کیک است. این بدان معناست که می‌توانید هر پدال کوبشی که دوست دارید را روی آن نصب کنید.

خرید درام الکترونیکی برند Roland

این موضوع در هنگام یادگیری کار با پاها تفاوت زیادی ایجاد می‌کند، زیرا حس یک پدال واقعی را به سختی می‌توان شبیه‌سازی کرد. همچنین هدها با دولایه مش کمی محکم‌تر هستند که Roland مدت‌ها به خاطر آن‌ها شناخته شده است. در مقایسه با دو مدل قبلی، چند کیت از پیش تنظیم‌شده اضافی وجود دارد و عملکردهای آموزشی با 10 حالت تمرین کمی عمیق‌تر می‌شوند.

درام الکترونیکی Roland TD-1DMKX V-Drums

درام های الکترونیکی برای تمرین: گزینه های پیشرفته

Simmons Titan 70 جدیدترین، بزرگترین و بهترین پیشرفت در سری کیت‌های درام الکترونیکی Titan است. همه چیزهایی که برای تمرین، تقویت مهارت و ضبط قطعه‌های موسیقی نیاز دارید در Titan 70 برای شما آماده است. ارتقاء یافته نسبت به کیت‌های الکترونیکی موفق Titan 20 و Titan 50 شامل 314 صدای درام استریو با پهنای باند کامل (از جمله صدای طبیعی طبل در فضای استودیویی آن برای واقع گرایی نهایی)، یک پد کیک 7 اینچی که می‌تواند پدال‌های تکی و دوتایی را تحمل کند، یک سنج راید سه ناحیه‌ای 12 اینچی (برای نواختن لبه، زنگ و کرش) و یک ماژول کنترلی با قابلیت صوتی و MIDI از طریق USB که می‌تواند به عنوان یک رابط صوتی 2×2 نیز عمل کند.

ست درام الکترونیکی Simmons Titan 70

Titan 70 همچنین دارای:

  • هدهای مش و پدهای سنج با اندازه سخاوتمندانه
  • بلوتوث صوتی
  • یک رک نصب محکم
  • ورودی/خروجی جامع 
  • اپلیکیشن رایگان Simmons Drums 2 برای سیستم‌عامل iOS

است. این یک ست درام الکترونیکی بدون نقص برای نوازندگانی است که کیفیت صدای استثنایی، قابلیت نواختن تقریبا بدون دردسر، ویرایش جامع و ادغام بدون مشکل با نرم‌افزارهای DAW و نمونه‌های درام را طلب می‌کنند.

با Roland TD-17KV2 و TD-17KVX V-Drums وارد محدوده حرفه‌ای‌تری از کیت‌های تمرینی می‌شویم. این مدل‌ها با افزایش قیمت همراه با مزایای قابل توجهی عرضه می‌شوند. اسنیر مدل PDX-12 است که اندازه‌ای کامل (12 اینچ) دارد و از تریگرهای به‌روزرسانی شده استفاده می‌کند که بیشتر مطابق با انتظارات از کیت‌های متوسط و حرفه‌ای است. برای نوازنده، این به این معنی است که احساس نزدیک‌تری به یک اسنیر آکوستیک داشته و به الگوهای کراس‌استیک (ضربات لبه طبل با چوب در دست دیگر) پاسخ می‌دهد.

درام الکترونیکی TD-17KV2

در این مدل، سنج‌ها و درام‌ها همگی دو تریگر هستند و یک پد کوبشی نیز وجود دارد، که در این بازه قیمتی قابل انتظار است. همچنین برای همراهی راحت‌تر، بلوتوث دریافت می‌کنید. اما جهش واقعی در کتابخانه صدا اتفاق می‌افتد. Roland به خاطر سمپلینگ دیجیتال عالی شناخته شده است و این کیت با مجموعه‌ای از کیت‌های از پیش تنظیم‌شده فوق‌العاده، ورودی به مجموعه آن‌ها محسوب می‌شود. برای درک تفاوت، باید به صدای آن گوش دهید، اما به ما اعتماد کنید که بگوییم تفاوت بین صداهای سطح ابتدایی و نمونه‌های حرفه‌ای غیرقابل انکار است.

تفاوت بین این مدل‌های Roland در ارتقای بخش سنج‌ها در مدل TD-17KVX است. این یک پیشرفت کوچک نیست. اگر پرداخت هزینه اضافی برایتان مشکلی ندارد، این مدل “X” سطح بعدی از فناوری سنج‌های کیت‌های الکترونیکی را در اختیار شما قرار می‌دهد. پد های-هت روی یک استند های-هت واقعی نصب می‌شود و به‌صورت واقعی واکنش نشان می‌دهد و حس آکوستیک واقعی را زیر هر دو پا به شما می‌دهد. سنج راید نیز دارای سه تریگر است: لبه، مرکز و زنگ.

درام الکترونیکی TD-17KVX

اگر به دنبال یک کیت تمرینی هستید که به شما امکان نواختن پیچیده‌تر را می‌دهد، این کیت را به طور جدی در نظر بگیرید. اما مراقب باشید، با یک بار امتحان کردن این سنج‌ها، به سختی می‌توانید به سراغ مدل‌های دیگر بروید!

راهنمای خرید بهترین درام های الکترونیکی برای ضبط

ضبط جایی است که توانایی‌های درام های الکترونیکی مدرن واقعاً درخشان می‌شود. بهترین کیت‌های درامز الکترونیکی برای ضبط، نمونه‌های عالی از چندین کیت درام آکوستیک خواهند داشت که با میکروفون‌های باکیفیت ضبط شده‌اند. ماژول‌های پیشرفته این کیت‌ها در صورت استفاده صحیح، رویای هر درامر را محقق می‌کنند: انتخاب دستی از بین طیف وسیعی از درام‌های حرفه‌ای و ضبط آنها در محیط استودیو برای دستیابی به آن صدای بزرگ، تنظیم‌شده و طنین‌انداز.

 اما به جای پرداخت هزینه برای زمان استودیو، می‌توانید این کار را در هر جایی انجام دهید.

همانطور که همیشه در ضبط صدق می‌کند، انتخاب کیت برای ضبط به سادگی چیزی که به نظر می‌رسد نیست. نکات مهم زیادی وجود دارد که هنگام انتخاب کیتی که قصد ضبط با آن را دارید، باید به دنبال آنها باشید:

  • کتابخانه صدا: همه کیت‌های رده بالا دارای مجموعه بزرگی از صداها از جمله نمونه‌های واقعی درام و افکت‌های سینتز شده هستند. این صداها معمولاً بر اساس نوع یا سبک طبقه‌بندی می‌شوند – مِیپل (افرا)، راش، جاز، فانک، راک، رگه، TR-808 و غیره.
     اما جایی که کار واقعاً جالب می‌شود، عمق سفارشی‌سازی است. بهترین درام های الکترونیکی برای ضبط به شما امکان می‌دهند صداها را برای ایجاد یک تنظیم منحصر به فرد، درست مانند درام آکوستیک خود، کوک و بازآرایی کنید. برخی از کیت‌ها حتی گزینه‌هایی برای تنظیمات مختلف میکروفون و صدای محیط را نیز در برمی‌گیرند.
  • میدی (MIDI): میدی جایی است که درام‌های الکترونیکی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای ارائه یک توضیح ساده، رابط میدی یک جفت ورودی/خروجی است که می‌تواند سیگنال را مستقیماً از تریگرهای درام ارسال کند، به جای خروجی گرفتن صدایی که ماژول از آن سیگنال تولید می‌کند. این کار از کتابخانه صدای داخلی صرفنظر می‌کند و به شما امکان می‌دهد صداهای دیگری را که با میدی سازگار هستند، اجرا کنید. این امکانات واقعاً نامحدودی را ایجاد می‌کند. یک روش رایج برای شروع آزمایش با درام‌های میدی، خروجی گرفتن سیگنال به نرم افزار درام مجازی مانند Toontrack EZdrummer 2 است. با نرم افزار مناسب، حتی می‌توانید صداهای خود را به عنوان فایل‌های WAV ایجاد کنید و آنها را به پدهای مختلف در کیت درام الکترونیکی خود اختصاص دهید تا یک تجربه کاملاً سفارشی داشته باشید.
  • خروجی لاین (LINE OUT): ماژول‌ها همیشه دارای یک خروجی لاین هستند که صدای بدون ویرایش درام‌های شما را به همان شکلی که از طریق هدفون یا بلندگو پخش می‌شود، خروجی می‌دهد. این بصری ترین گزینه برای خروجی صدا است، اما برای ضبط به کمی تجهیزات اضافی نیاز دارد. درست مانند هر ساز الکترونیکی یا میکروفونی، برای تبدیل سیگنال آنالوگ به سیگنال دیجیتال که کامپیوتر شما بتواند آن را بخواند، به یک کارت صدای خارجی (audio interface) نیاز دارید.
  • خروجی USB: بسیاری از کیت‌های الکترونیکی جدیدتر با رابط‌های صوتی داخلی به کاربران این امکان را می‌دهند که ماژول خود را مستقیماً از طریق USB به رایانه متصل کنند و بدین ترتیب از نیاز به انتخاب لاین/میدی اجتناب کنند. این گزینه به شما امکان می‌دهد مستقیماً به نرم افزار DAW مورد نظر خود بروید، جایی که می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید از صداهای کیت درام الکترونیکی استفاده کنید یا از MIDI برای راه‌اندازی نمونه‌های دیگر در نرم افزار میزبان خود استفاده کنید. شما حتی می‌توانید برای هر ضبط، هر دو مورد را امتحان کنید و گزینه‌های مختلفی را برای هر ضبط بررسی کنید.
  • پیکربندی (مهم): در حالی که پیکربندی برای کیت‌های تمرینی بیشتر یک مسئله راحتی است، اما اگر قصد ضبط دارید، این یک عامل مهم است. یک پد اضافی یا دو پد می‌تواند برای تام‌های اضافی یا سنج‌های کوچک مفید باشد، یا با میدی، می‌تواند تقریباً هر صدای اضافی دیگری را که می‌خواهید، اجرا کند. حتی اگر از یک تنظیم استاندارد راضی هستید، بررسی کنید که آیا ورودی‌های اضافی برای افزودن پدهای تریگر بیشتر به درامز الکترونیکی شما در آینده وجود دارد یا خیر. همانطور که همیشه گفته می‌شود، پیشگیری بهتر از درمان است.

در ادامه، به معرفی چند کیت رده بالا از تولیدکنندگان معتبر می‌پردازیم که بسیاری از آنها ویژگی‌های اختصاصی را توسعه داده‌اند که در کیت‌های دیگر یافت نمی‌شوند. انتخاب هر یک از این موارد نمی‌تواند اشتباه باشد، اما حتما توجه داشته باشید که چه چیزی باعث می‌شود هر کدام از آنها خاص باشند.

درام الکترونیکی پرچم‌دار سیمونز،SD1250، با سبک کلاسیک این برند، دارای ویژگی‌هایی است که معمولاً در برندهای دیگر با قیمت بالاتری ارائه می‌شود. شما یک پیکربندی شش تکه، راید سه ناحیه‌ای و پدهای دو ناحیه‌ای در تمام قسمت‌ها با دو لایه مش دریافت می‌کنید. SD1250 تمام ویژگی‌های معمول دیگر سیمونز را در بر می‌گیرد و آن‌ها را ارتقا می‌دهد. این به معنای یک کتابخانه صدای بزرگ‌تر، امکان تغییر گام و ویرایش تک‌به‌تک هر نمونه و یک برنامه iOS پیشرفته سیمونز است. همچنین می‌توانید از طریق بلوتوث با MIDI ضبط کنید و از دردسر پیدا کردن کابل‌های مناسب خلاص شوید. ظاهر این کیت نیز با پوسته‌های کم‌عمق با روکش براق آبی روشن و سخت‌افزار مات، جلوه خوبی پیدا کرده است.

درام الکترونیکی Simmons SD1250

درام‌های الکترونیکی Roland TD-27KVS V-Drums از کیفیت ساخت و نمونه‌های عالی همیشگی رولند برخوردار هستند، اما ستارگان این کیت، اسنیر اختصاصی 14 اینچی و راید 18 اینچی آن هستند. این دو پد که به ترتیب PD-140DS و CY-18DR نامیده می‌شوند، اولین پدها در صنعت هستند که از فناوری سنسور دیجیتال بهره می‌برند. به جای اینکه فقط تریگرهای اضافی تعبیه شود، این پدها دارای پردازشگر داخلی رایانه‌ای هستند که از مجموعه گسترده‌تری از حسگرها استفاده می‌کند.

درام‌های الکترونیکی Roland TD-27KVS V-Drums

در اینجا خیلی به جزئیات تکنولوژی نمی‌پردازیم، اما نتیجه این است که اسنیر و راید روی این کیت می‌توانند موقعیت و بزرگی دقیق هر ضربه را حس کنند. اسنیر حتی می‌تواند بین دست و چوب شما تفاوت قائل شود. از طریق فرآیندی که رولند آن را Prismatic Sound Modeling می‌نامد، تمام این داده‌های سنسور به صداهای درام ظریف و بسیار با جزئیات تبدیل می‌شوند که سطح جدیدی از جزئیات و ظرافت را به ضبط‌ها می‌آورند. پس از اینکه کیت مورد نظر خود را برای هر قطعه تنظیم کردید، می‌توانید صدای محیط‌های مختلفی را نیز انتخاب کنید، از جمله تنظیمات از پیش تعیین شده‌ای که استودیوهای معروف را تقلید می‌کنند.

راهنمای خرید بهترین درام‌های الکترونیکی برای اجرای زنده

تنها در سال‌های اخیر است که درام‌های الکترونیکی به گزینه‌های قابل قبولی برای اجرای زنده تبدیل شده‌اند. این تا حدودی به دلیل سنت است – مردم به دیدن پوسته‌ها و سنج‌های آکوستیک روی صحنه عادت کرده‌اند. اما به لطف پیشرفت‌های عظیم در تریگر و سمپلینگ، درام‌های الکترونیکی پرچمدار کم‌کم برای اجرای زنده نیز جای خود را باز کرده‌اند.

مزایای کیت‌های الکترونیکی برای اجرای زنده آشکار است. آنها سبک‌تر هستند و فضای کمتری نسبت به کیت‌های آکوستیک اشغال می‌کنند. راه‌اندازی آن‌ها آسان‌تر است و نیازی به میکروفون ندارند. هرگز با تغییرات آب و هوا خراب نمی‌شوند. آن‌ها کنترل کامل صدا را برای اجرا در کافه‌ها و سایر مکان‌های کم‌حجم ارائه می‌دهند. و علاوه بر این مزایایی مانند: کنترل، تنوع، خلاقیت و راحتی، دنیای کاملاً جدیدی از صدا را باز می‌کنند و به درامرها اجازه می‌دهند بین آهنگ‌ها یا حتی در حین اجرا، از یک کیت به کیت دیگر سوئیچ کنند. کاربردهای آن بی‌پایان است.

به عنوان مثال بند های کاور را در نظر بگیرید. تصور کنید که بتوانید کیت‌های از پیش تنظیم‌شده سفارشی بسازید تا با صدای درام‌های اصلی در هر یک از کاورهای خود مطابقت داشته باشد و به دلخواه بین آن‌ها جابه‌جا شوید. می‌توانید صداهای درام سینتی‌سایز شده را در یک قطعه پاپ دهه 80، یک کیت اکریلیک گسترده برای یک آهنگ راک سخت دهه 60 و سپس یک تنظیم جاز پرشور برای یک ملودی bebop داشته باشید.

اگر به دنبال یک کیت درام الکترونیکی برای اجرای زنده هستید، زمان بهتری برای شروع خرید پیدا نمی‌کردید. برترین شرکت‌های تولید کننده کیت‌های درامز الکترونیکی، همگی اخیراً درام‌هایی را به طور خاص برای جلوه خوب روی صحنه طراحی کرده‌اند، بنابراین مجبور نیستید آن حضور با ابهت را که باعث شد در وهله اول به فکر درامر شدن بیفتید، از دست بدهید.

Alesis Strike Pro SE دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد – یک نسخه ویژه از کیت پرچم‌دار Alesis Strike. این درام‌ها بر اساس مدل اصلی ساخته شده‌اند و دارای ویژگی‌هایی هستند که باعث درخشش آن‌ها روی صحنه می‌شود. این ویژگی‌ها با باس درام 20 اینچی با اندازه کامل شروع می‌شود که شاید مهم‌ترین منبع ایجاد حضور در صحنه برای یک کیت درام باشد. Strike Pro SE همچنین با سخت‌افزار مشکی و میله‌های کوک طلایی متمایز می‌شود و با ظاهر معمولی کیت‌های الکترونیکی مقابله می‌کند.

درام الکترونیکی Alesis Strike Pro SE

برخی از ویژگی‌های بسیار کاربردی نیز وجود دارد، که مهمترین آن‌ها دو کرش اضافی (هر دو در اندازه 14 اینچ) و یک فلور تام (تام ایستاده) اضافی است. به لطف صداهای بیشتر نسبت به Strike اصلی و 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی کارت خارجی، این سه پد اضافی هنگام پیکربندی کیت‌ها برای اجراهای زنده، امکانات جدیدی را باز می‌کنند.

کیت Pearl e/MERGE یک گزینه منحصر به فرد است زیرا حاصل همکاری دو برند معتبر در زمینه درام و موسیقی الکترونیک است: Pearl و KORG. این مشارکت با ماژول شروع می‌شود، با کتابخانه‌ای که ترکیبی از بهترین‌ کارهای هر برند را ارائه می‌دهد. Pearl نمونه‌های درام آکوستیک را ارائه می‌کند و KORG از کتابخانه سمپلینگ خود برای ارائه صداهای الکترونیکی، تخصصی و سازهای کوبه‌ای جهانی استفاده می‌کند.

کیت Pearl e/MERGE

پدها نیز عناصر ویژه‌ای از هر دو طرف را در بر می‌گیرند. کیت e/MERGE  فناوری  Wave Trigger Technology را معرفی می‌کند که یک سیستم راه‌انداز حساس به فشار است که از KORG Wavedrum اقتباس شده است. خود پدها که به عنوان پدهای PUREtouch شناخته می‌شوند، برای کاهش جهش غیرطبیعی طراحی شده‌اند. پدها در اندازه‌های کامل آکوستیک ساخته شده‌اند، از جمله یک اسنیر 14 اینچی، راید سنج 18 اینچی و های-هت 14 اینچی روی استند. به منظور اجراهای زنده، می‌توانید با یک باس درام با اندازه کامل که تمام جزئیات زیر دارد، حضور صحنه‌ای جدی داشته باشید:

  • یک پوسته سفید Pearl
  • حلقه‌های چوبی چند لایه
  • قلاب
  • پایه‌های لاستیکی

 این را با رک (پایه) محکم ترکیب کنید، نتیجه یک ست درام الکترونیکی عضلانی و آماده برای اجرا است.

برندهای دیگر سازنده کیت‌های الکترونیکی نیز به سمت ظاهر آکوستیک حرکت کرده‌اند، اما Roland با کیت‌های V-Drums Acoustic Design 306 و Acoustic Design 507 پا را فراتر گذاشته است. این کیت‌ها به جای استفاده از رک (پایه)، از استندهای دو پایه واقعی برای نصب سنج‌ها و درام‌ها استفاده می‌کنند. هر دو مدل از پوسته‌های چوبی واقعی با حلقه‌های کروم و گل میخ استفاده می‌کنند. آن‌ها فقط از کیت‌های آکوستیک الهام نگرفته‌اند، بلکه در نور مناسب می‌توان آن‌ها را با کیت‌های آکوستیک اشتباه گرفت. مدل 306 از یک کیت کوکتل (Cocktail Kit) الگوبرداری شده و از ماژول TD-17 استفاده می‌کند.

VAD507

این مدل برای حمل آسان و اجراهای فشرده ایده‌آل است. اما 507 در اینجا جواهر واقعی است، با تام‌های عمیق (از جمله یک فلور تام واقعی) و ترکیب اسنر/راید دیجیتال که توسط ماژول TD-27 تامین می‌شود. این مدل دارای گل‌میخ‌های بالا و پایین، حلقه‌های لبه‌دار، نشان‌های کروم و کرش‌های 14 و 16 اینچی و همچنین یک راید 18 اینچی است. کیت VAD507 همچنین شامل یک های-هت دیجیتال و پایه‌های سنج محکم مانند مواردی است که در کیت رده بالای VAD706 استفاده می‌شود. به عبارت ساده، هیچ مجموعه درام الکترونیکی تا به حال به ترکیب ظاهر و حس واقعی یک کیت درام آکوستیک نزدیک نشده است.

همراه با کیت‌های Acoustic Design، کیت درام الکترونیکی Roland TD-50K2 دیگر پرچم‌دار واقعی از Roland است. اگر می‌خواهید مرزهای مطلق امکانات درام‌های الکترونیکی را جابجا کنید، این کیت بهترین گزینه است. این کیت دارای اسنیر دیجیتال، راید دیجیتال و های-هت دیجیتال، کتابخانه صدای کامل Roland و پیشرفته‌ترین ماژولی است که این شرکت تا به امروز ساخته است، یعنی TD-50.

کیت درام الکترونیکی Roland TD-50K2

ویژگی برجسته این ماژول این است که اساسا یک استودیوی ضبط در درون خود است. می‌توانید صدای هر درام را تا اجزاء ساز مانند پوسته، بدنه، کوک و فضای اتاق تنظیم کنید، سپس ده‌ها افکت ترکیبی مانند تاخیر، اشباع، فلنجر و موارد دیگر را اضافه کنید. TD-50K2 دارای هشت خروجی مستقیم TRS است که می‌توان آن‌ها را به پدهای جداگانه اختصاص داد. این امکان به اتاق کنترل صدا اجازه می‌دهد تا صدای درام شما را به همان شکلی که با میکروفون‌های مستقل روی درام‌های آکوستیک تنظیم می‌کنند، در حالی که شما به طور همزمان می‌توانید نیمی از صدای درام را کنترل کنید.

راهنمای خرید لوازم جانبی ضروری برای درام الکترونیکی

اگر به دنبال خرید کیت درام الکترونیکی هستید، به خصوص اگر اولین ست درام شما باشد، قبل از شروع نواختن نیاز به تهیه برخی لوازم جانبی دارید. برخی از این موارد ضروری هستند که هر درامی به آنها نیاز دارد، در حالی که برخی دیگر محصولات تخصصی هستند که به شما کمک می‌کنند به طور خاص از درام‌های الکترونیکی نهایت استفاده را ببرید.

چوب درام:

البته که هر درامی به چوب نیاز دارد، اما آیا می‌دانستید که سازندگان مطرح، چوب‌هایی را به طور خاص برای درام‌های الکترونیکی تولید می‌کنند؟ حتی صفحه‌های مش باکیفیت نیز همچنان لرزش بیشتری نسبت به پدهای درام آکوستیک خواهند داشت. این چوب‌های خاص از Vic Firth و Zildjian برای به حداقل رساندن لرزش و محافظت از دستان شما طراحی شده‌اند.

صندلی درام:

کاملا شبیه به کیت‌های درام آکوستیک، کیت‌های الکترونیکی به ندرت صندلی دارند. نوع صندلی که انتخاب می‌کنید کاملاً بر اساس ترجیح شخصی است، اما با توجه به اینکه چقدر روی آن می‌نشینید، صندلی یکی از قطعاتی از تجهیزات است که برای سلامتی شما اهمیت دارد. کمپانی TAMA یک گزینه بسیار محبوب با شکل سنتی گرد ارائه می‌دهد. اگر به دنبال راحتی بیشتر برای جلسات تمرینی طولانی هستید، گزینه‌های لوکس مانند صندلی Roc-N-Soc با شکل راحت شبیه دوچرخه را در نظر بگیرید.

هدفون:

حتی بهترین نمونه‌های دیجیتال تنها به اندازه هدفونی که استفاده می‌کنید، صدای خوبی تولید می‌کنند. به جای اتکا به هدفون‌های باس‌ سنگین یا ایرباد، بهترین انتخاب شما هدفون‌های استودیویی با تعادل دقیق‌تر فرکانس‌ها خواهد بود. پرفروش‌ترین گزینه‌ها از برندهای مطرح شامل Audio-Technica ATH-M20X، Sony MDR-7506 و Sennheiser HD 280 Pro هستند. مزیت دیگر هدفون‌های استودیویی این است که اغلب کابل‌های بلندتری دارند که هنگام نواختن مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند.

آمپلی‌فایر درام الکترونیکی :

همانطور که گفتیم، یکی از مزیت‌های عالی کیت‌های الکترونیکی، توانایی خروجی صدا از طریق هدفون یا اتصال به نرم‌افزارهای ضبط صدا (DAW) است. اما صادق باشیم، شما یک درامر هستید و گاهی اوقات فقط می‌خواهید کمی سر و صدا کنید. آمپلی‌فایرهای اختصاصی کیت‌های الکترونیکی برای تمرین گروهی، نواختن در خانه بدون هدفون یا مانیتورینگ صدای شما روی صحنه عالی هستند. آن‌ها به طور خاص برای داشتن ترکیب مناسبی از صداهای بم و زیر طراحی شده‌اند تا صدای کیت‌های الکترونیکی را به بهترین شکل به گوش برسانند. Simmons DA2108 و Roland PM-200 هر دو گزینه‌های عالی برای مانیتورهای شخصی هستند.

آمپلی‌فایر درام الکترونیکی Roland PM-200

هر کدام دارای ورودی برای کیت درام الکترونیکی شما و همچنین ورودی برای یک پخش‌کننده MP3 یا منبع صدای دیگر برای همراهی با آن هستند، و DA50B نیز قابلیت اتصال بلوتوث دارد. هنگامی که به یک آمپلی‌فایر قدرتمندتر برای اجرا نیاز دارید، آمپلی‌فایر پیشرفته درام Simmons DA2112 دارای 2000 وات توان خروجی است. حتی می‌تواند با یک اسپیکر دیگر از همان نوع برای صدای استریو ادغام شود.

کابل‌ها:

برای یک نوازنده درامز الکترونیکی، اجرای بدون کابل، اشتباه بزرگی است. اجازه ندهید چنین وسیله‌ی کم‌هزینه‌ای یک اجرای شما را خراب کند. خرید کابل‌های 1/4 اینچی و کابل‌های USB اضافی را برای قرار دادن در کیف حمل وسایلتان و در خانه برای آسوده خاطر در نظر بگیرید.

سخن آخر

این مقاله راهنمای خرید درام الکترونیکی را برای رایج‌ترین کاربردها پوشش می‌دهد. اما با سرعتی که این صنعت در حال پیشرفت است، هر لیستی به زودی ناقص می‌شود. اگر سؤال دیگری دارید یا به ست درام الکترونیکی خاصی که در اینجا نمی‌بینید علاقه‌مند هستید، می‌توانید از یکی از کارشناسان دنیای ساز بپرسید یا با مرکز تماس آن‌ها تماس بگیرید. آن‌ها همیشه با به‌روزترین اطلاعات در خدمت شما هستند.

سوالات متداول

چه تفاوتی بین درام الکترونیکی و درام آکوستیک وجود دارد؟

درام‌های الکترونیکی از پدهای حساس به ضربه به جای پوست درام استفاده می‌کنند و صداها را به صورت دیجیتالی تولید می‌کنند. درام‌های آکوستیک از پوست‌های درام کشیده شده روی قاب‌های چوبی استفاده می‌کنند و صداها را به صورت آکوستیک تولید می‌کنند.

چه عواملی را باید در هنگام خرید درام الکترونیکی در نظر بگیرم؟

عواملی مانند کیفیت پدها، تنوع صداها، قابلیت اتصال به کامپیوتر، قیمت و برند را باید در نظر بگیرید.

بهترین برندهای درام الکترونیکی کدامند؟

برندهای محبوب Yamaha، Roland، Alesis، Pearl و Simmons هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *