درامرها دوستداران زیادی دارند. درام یکی از محبوب ترین سازها در جهان است. تکنیک ها و مهارت های اولیه نواختن درام را می توان در یک بعد از ظهر یاد گرفت، اما برای استاد شدن در آن، به ماه ها یا سال ها تمرین و فداکاری نیاز است. با گذشت زمان و تمرین روزانه، می‌توانید ریتم و اصول را یاد بگیرید و در نهایت از ریتم‌ها و الگوهای پیچیده‌تری در درام ‌زنی خود استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به مرحله 1 مراجعه کنید.

مرحله 1 از 6: آشنایی با ساز

نواختن درام

1 . با درام ست (کیت) اولیه آشنا شوید.

هر ست متفاوت است، با استفاده از انواع مختلفی از درام ها که یک مجموعه را تشکیل می دهند. مارک‌ها، اندازه‌ها، چوب‌های مورد استفاده و کوک‌های مختلف در کنار سایر تغییرات جزئی وجود دارد که بر صدای کلی هر ساز تأثیر می‌گذارد. با این حال، بسیاری از ست های درام اساساً از همان قطعات اصلی استفاده می کنند. اکثر ست های اولیه عبارتند از:
* یک درام باس (bass drum)، که در هنگام برخورد با یک پتک سنگین که توسط پدال پا کار می‌کند، صدای بلندی را ایجاد می‌کند.
* طبل کوچک (snare drum) که معمولاً در سمت غیر غالب درامر قرار دارد و با چوب غیر غالب درامر نواخته می شود. طبل کوچک یک طبل محکم و روشن با نواری از مهره‌های فلزی در زیر سر آن است. به طور معمول، طبل کوچک به دلیل صدای طنین دار مهره ها و به دنبال آن، صدای کلیک، شناخته می شود.
* انواع مختلفی از درام های تام تام (tom-tom drums) وجود دارد، اما رایج ترین آنها عبارتند از Floor Tom (عمیق ترین بین این سه)، Mid-Tom (متوسط این سه) و High-Tom (بلند صدا ترین بین این سه). یک ست بسیار ابتدایی ممکن است فقط طبل فلور (Floor Tom) را داشته باشد، در حالی که بقیه ست ها ممکن است تعداد زیادی از این ها را داشته باشند. آنها به طور متفاوتی تنظیم شده اند تا مجموعه ای از نویزهای عمیق تر برای پر کردن صدا ایجاد کنند.

2 . انواع مختلف سنج ها را یاد بگیرید.

سنج ها انواع مختلفی دارند که از نظر نوع، شکل و صدا متفاوت هستند. سنج یک جسم گرد و فلزی است که هنگام ضربه زدن به آن، طنین انداز می شود. چهار نوع سنج که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: hi-hat، ride، splash، و crash.
* hi-hat یک جفت سنج است که روی پدال پا نصب شده است. هنگام نواختن درام، پدال پا معمولاً توسط پای چپ نواخته می شود و سنج ها را کنترل می کند و در صورت فشار دادن، آنها را به هم نزدیک می کند و پس از رها شدن آنها را از هم جدا می کند. شما می توانید زمانی که سنج از هم جدا یا بسته است، به آن ضربه بزنید و می توانید با پاهای خود، سنج ها را با سرعت های مختلف ببندید که هر کدام صدای متفاوتی ایجاد می کنند.
* سنج ride صدای لطیف‌تر و عمیق‌تری نسبت به سایر سنج‌ها ایجاد می‌کند، زیرا صدای آن در اکثر موسیقی‌ها، به طور مکرر استفاده می‌شود. سنج معمولاً از ضربه ای به ضربه دیگر طنین انداز می شود و یک “پایان” طنین انداز بسیار طولانی را به صدا در می آورد.
* splash سنجی است که صدای “چلپ چلوپ” فلزی ایجاد می کند، شبیه به صدایی که از پاشش آب ایجاد می شود. صدای آن پس از اوج گرفتن به سرعت از بین می رود و معمولاً در پر کردن صداهای اولیه برای تزیین ضرب آهنگ شما استفاده می شود.
* crash شبیه به قبلی است، اما معمولا صدایی بلند، طولانی و پایدار ایجاد می کند. به دنبال صدای آن در پایان موسیقی پاپ یا به ویژه در دوره های درام در موسیقی ارکسترال باشید.

3 . با گرفتن چوب های درام راحت باشید.

دو روش اصلی برای نگه داشتن چوب های درام وجود دارد که به آنها گرفتن مطابق (matched grip) و گرفتن سنتی (traditional grip) می گویند.
* در گرفتن مطابق، چوب ها را بین انگشت شست و اشاره خود، با فاصله چند اینچ از پایین چوب ها نگه می دارید. انگشتان باقی مانده خود را دور چوب ها بپیچید. مطمئن شوید که پشت دستان شما به جای رو به پهلو، رو به بالا باشد. این روش رایج ترین روش در دست گرفتن چوب، برای نواختن درام است که به شما امکان کنترل می دهد و برای مچ های شما هم بسیار راحت تر است.
* در گرفتن سنتی، با قرار دادن چوب در فضای منحنی بین انگشت شست و اشاره و بالای انگشت حلقه، چوب را در دست غیر غالب خود می گیرید. انگشت شست، اشاره و وسط خود را دور چوب بپیچید. چوب دیگر را نیز به همین روش در دست بگیرید. برخی از درامرهای جاز از نوع گرفتن سنتی برای ارائه نوع دیگری از کنترل بر روی درام استفاده می کنند و ریتم های پیچیده ای را بر روی آن، به عنوان بخشی از پروسه fill می نوازند.

4 . به دنبال درام ست های مناسب برای شروع باشید.

اگر به نواختن درام علاقه دارید، قبل از اینکه پول خود را برای خرید یک ست خرج کنید، قیمت گزینه های مختلف نو و دست دوم را بپرسید. با مردم در فروشگاه ها صحبت کنید و آنها می توانند شما را در مسیر درست هدایت کنند. با یک ست ارزان جدید یا یک ست دست دوم شروع کنید تا در نهایت تصمیم بگیرید که آیا می خواهید نواختن درام را ادامه دهید یا خیر.

5 . انواع چوب های درام را امتحان کنید.

چوب های درام زیادی وجود دارند، اما هیچ چوب درست یا غلطی وجود ندارد. 5A وزن چوب خوبی برای مبتدیان است.
* از معلم درام خود یا افراد حاضر در فروشگاه بخواهید به شما نکاتی را در مورد نحوه نگه داشتن چوب ها، نحوه صحیح ضربه زدن به طبل، نحوه تنظیم طبل ها متناسب با قد خود و نحوه تنظیم کیت خود در خانه، به شما ارائه دهند. همچنین می توانید بسیاری از این اطلاعات را به صورت رایگان در اینترنت بیابید.

6 . یاد بگیرید که با وضعیت مناسب پشت درام ست خود بنشینید.

وضعیت بدنی خوب باعث می شود در طول تمرین نواختن درام راحت تر باشید و به شما در دسترسی به درام کمک می کند. با بهبود وضعیت بدنی خود هنگام نواختن درام صدای بهتری خواهید داشت و از نواختن درام خود لذت بیشتری خواهید برد.
* صاف بنشینید و آرنج های خود را کنار بدنتان نگه دارید. نزدیک به درام ست بنشینید و پدال های کف را در فاصله مناسبی از خود قرار دهید.

مرحله 2 از 6: یادگیری ریتم

نواختن درام

1 . شروع به یادگیری نواختن درام با دستان خود کنید.

برای شروع نواختن درام، لازم نیست یک ست هیولایی مانند نیل پیرت از راش داشته باشید. شما حتی نیازی به داشتن ست هم ندارید. برای شروع کار با اصول اولیه، از دست ها و بالای ران های خود در حالت نشسته استفاده کنید تا ریتم های اولیه درام ست را یاد بگیرید. به موسیقی با ریتم های واضح گوش دهید و سعی کنید ریتم را با دستان خود تقلید کنید.
* بسیاری از مبتدیان ممکن است از این که پشت یک ست بنشینند و هنوز قادر به اجرای یک ریتم ساده نباشند، ناامید شوند. این ایده خوبی است که قبل از صرف مقدار زیادی پول روی یک ست بزرگ برای تمرین نواختن درام، یا قبل از اینکه فرصتی برای ناامید شدن به خود بدهید، شروع به درک ریتم کنید.

2 . یاد بگیرید که نت های یک چهارم را بشمارید.

راه های زیادی برای شکستن یک نوار موزیکال وجود دارد، اما برای شروع، امضای زمان 4/4 را مورد بحث قرار خواهیم داد، به این معنی که در یک مقیاس 4 ضرب وجود دارد. 4 ضربه مساوی را با یک دست بزنید. اینها نت های یک چهارم هستند.
* وقتی تازه شروع کرده اید با صدای بلند بشمارید. مهم است که ریتم را پیگیری کنید و آنچه را که می‌نوازید یاد بگیرید، این کار به شما این امکان را می‌دهد تا آگاهی پیچیده‌تری از ضرب به دست آورید.
* استفاده از مترونوم یا آهنگ کلیک برای تمرین ریتم، ایده خوبی است. پیدا کردن آنها به صورت آنلاین، یا در تلفن همراه، یا با پخش آهنگ ها آسان است.

3 . یاد بگیرید که نت های یک هشتم را بشمارید.

هر نت یک چهارم از دو نت یک هشتم تشکیل شده است. به ضربه زدن به ضرب نت یک چهارم ساده با یک دست ادامه دهید و سپس نت های یک هشتم را با همان ضرب امتحان کنید. اینها «1-و-2-و-3-و-4-و…» شمارش می شوند. تلاش خود را بکنید که آنها را به طور مداوم بگویید و با دستتان ضرب بزنید.

4 . با دست دیگرتان کار کنید.

با دست اول خود ادامه دهید و نت های یک هشتم را بشمارید. اکنون، هر زمان که «دو» و «چهار» می‌گویید، با دست دیگرتان روی میز یا بالای رانتان ضربه بزنید. وقتی پشت یک درام ست می نشینید، هرکجا که به دامی برخورد کنید، این فضای خالی را پر می کند.

5 . بر روی اولین ضرب هر میزان کار کنید.

به ضربه زدن با هر دو دست خود ادامه دهید، اما اکنون هر زمان که «یک» یا «سه» می‌گویید، به پای راست (یا چپ) ضربه بزنید. این اولین ضرب هر میزان (downbeat) نامیده می شود و همان چیزی است که شما روی درام باس می زنید.
* شما در حال نواختن یک ضرب درام ساده به سبک راک هستید! یادگیری نواختن درام به دو دسته بزرگ از چیزهایی که باید یاد بگیرید تقسیم می شود: ریتم و تکنیک. بدون درام ست نمی توانید تکنیک را یاد بگیرید، اما می توانید در مورد ریتم یاد بگیرید. با یادگیری هر آنچه می توانید در مورد ریتم ها و ایجاد توانایی نگه داشتن ضرب و شمارش، قبل از اینکه پشت یک درام ست بنشینید، درامر بهتری خواهید بود و می توانید سریعتر یاد بگیرید.

مرحله 3 از 6: تمرین درست

نواختن درام

 

1 . یک مترونوم بخرید.

هرچقدر بر روی این موضوع تاکید کنیم بازهم کافی نیست: شما باید نواختن درام در یک سرعت ثابت و یکنواخت را یاد بگیرید و ساده ترین راه برای حک کردن آن در مغزتان، تمرین با مترونوم است. اگر نمی‌توانید مترونوم بخرید، می‌توانید آهنگ کلیکی را در جایی پیدا کنید که در اصل صدای ضبط شده یک مترونوم است که می‌توانید هنگام تمرین نواختن درام در استریو، واکمن یا کامپیوتر خود پخش کنید.

2 . ضرب دست ساده خود را روی درام اجرا کنید.

نت‌های یک هشتم را با ضربه زدن هنگام شمارش 2 و 4 روی طبل کوچک، روی hi-hat بنوازید، و هنگام شمارش 1 و 3، پدال باس درام را با پای خود فشار دهید.
* هنگام نواختن درام، مطمئن شوید که با صدای بلند می شمارید. در نهایت مجبور نخواهید شد، اما این کار را در حین یادگیری و زمانی که در حال تمرین هستید انجام دهید.
* برای ترکیب آموخته ها و آشنایی با درام، هنگام رسیدن به «دو» و «چهار» به جای طبل کوچک، جای دیگری ضربه بزنید.
* سعی کنید یک عادت برای خودتان ایجاد کنید و به نواختن درام به طور مرتب، عادت کنید، در حالی که با صدای بلند شمارش می کنید و با کلیک می نوازید.

3 . روی پدال hi-hat کار کنید.

یاد بگیرید که چگونه hi-hat را با پای چپ ببندید وقتی که با دستان خود به آن ضربه می زنید. این صدای متفاوت و کوتاه تری تولید می کند. این موقعیتی است که اکثر نوازندگان درام در آن بیشتر از hi-hat استفاده می کنند.
* نت های یک هشتم را با دست راست اجرا کنید. از دست چپ استفاده کنید و هنگام “دو” و “چهار” بر روی طبل کوچک بزنید. برای عادت کردن به صداهایی که می‌سازید، پای خود را اینجا و آنجا از روی hi-hat بردارید. می توانید آن را تا انتها باز کنید، یا کمی باز کنید و در جاهای مختلف مانند لبه بیرونی یا زنگ بالای آن ضربه بزنید تا صداهای متفاوتی دریافت کنید.

4 . کار پای خود را توسعه دهید.

همزمان با ضربه زدن به hi-hat، یاد بگیرید که با ریتم های درام باس کار کنید تا به رشد عضلات کمک کنید.
* سعی کنید به طور همزمان با دست و پای راست بنوازید، و از تمام اندام ها به طور همزمان استفاده کنید تا واقعاً ماهیچه های خود را به حرکت عادت دهید.

5 . شروع به تعویض کنید.

همان کار بالا را انجام دهید، اما به جای ضربه زدن به طبل کوچک، هنگام رسیدن به اعداد “دو” و “چهار”، به hi-hat ضربه بزنید. هنگامی که دست راست خود را از روی hi-hat بلند می کنید، دست چپ خود را به سمت پایین حرکت دهید تا به طبل کوچک ضربه بزنید. در حال حاضر شما اساسا در حال نواختن طبل کوچک در بین هر یک از ضربه های hi-hat هستید.
* در حالی که این کار را انجام می دهید با صدای بلند بشمارید “یک و دو و سه و چهار” و همچنان با دست راست، به ضربه زدن به hi-hat روی اعداد “یک و دو و سه و چهار و” ادامه دهید. اما ضربه زدن به طبل کوچک را در فاصله بین این اعداد انجام دهید.

6 . در حین تمرین نواختن درام، استراحت کنید.

اگر متوجه هر گونه تنشی شدید، یا حس کردید که خیلی سخت دارید تلاش می کنید تا با ضربان‌های RPM که مترونوم را روی آن تنظیم کرده‌اید، پیش بروید، سرعت مترونوم را کم کنید تا زمانی که احساس آرامش کنید.

مرحله 4 از 6: یادگیری استقلال اندام

نواختن درام

1 . اصول اولیه طبل کوچک (snare drum) خود را بیاموزید.

ضربه اولیه “تک” و ضربه “دوگانه” برای توسعه استقلال اندام و پیچیدگی طبل شما کاملا ضروری است. اگر با یک ضربه از هر دست متناوب به طبل ضربه بزنید، یک الگوی تک ضربی دارید. با این حال، اگر با یک حرکت رو به پایین از هر دست متناوب به طبل ضربه بزنید و اجازه دهید چوب بر روی هر ضربه متناوب بپرد تا در هر ضربه، دو ضربه به دست بیاید، شما یک الگوی دو ضربی دارید.
* این چیزی است که یک درامر را قادر می سازد تا الگوهای بسیار سریع را اجرا کند. با مطالعه و تمرین 26 پایه درام آمریکایی، به خوبی بر الگوهای تک، دو، سه و چهار ضرب مسلط خواهید شد.

2 . هر دو پا را با هم ترکیب کنید.

ممکن است کمی شبیه مالیدن شکم و همزمان دست زدن به سرتان باشد، اما یادگیری نواختن درام به این معنی است که در نهایت مجبور خواهید بود کارهای پیچیده تری را به یکباره انجام دهید. به جای اینکه یک حرکت به سمت بالا و یک حرکت به سمت پایین انجام دهید، ممکن است مجبور شوید یک حرکت را با یک اندام دو یا سه یا حتی چهار برابر کنید در حالی که اندام های دیگر در جهت دیگری کار دیگری انجام دهند.
* همان ضربی را که تاکنون استفاده کرده‌اید با نت‌های یک هشتم بشمارید، و در هر ضرب، hi-hat را با پای چپ خود ببندید و آن را در فاصله بین شمارش اعداد باز کنید. هنگام رسیدن به اعداد دو و چهار، بر روی طبل کوچک ضربه بزنید تا یک ضرب راک پایه ایجاد کنید. با دست راست خود زمان نت یک هشتم (یک و دو و سه و چهار و) را روی لبه طبل کوچک یا در صورت امکان روی سنج ride نگه دارید.

3 . سعی کنید با پای راست خود، طبل بزرگ(kick drum) را بزنید.

در حالی که بقیه اندام ها را در الگوی اصلی قفل می کنید، ضربات مختلف را با پای راست خود آزمایش کنید. اینجاست که که نواختن درام، شروع به مشکل شدن می کند. اما نگران نباشید، هر چه بیشتر تمرین کنید، انجام این کار برایتان آسان تر می شود. باید اندام های خود را به انجام حرکات مستقل از یکدیگر عادت دهید. هیچ راه سریعی برای انجام این کار وجود ندارد. فقط وقت بگذارید و به کاری که انجام می دهید فکر کنید. اگر آن را به یک ضرب در یک زمان تقسیم کنید، نواختن درام را برایتان بسیار آسان تر می کند.

مرحله 5 از 6: یادگیری ریتم های پیچیده تر

نواختن درام

1 . سه گانه ها را یاد بگیرید.

برای سه گانه های نت یک چهارم، باید به نت های نیمه فکر کنید. 1-la-le را به طور مساوی در فضای نیم نت بشمارید. برای نت‌های سه‌گانه‌ی یک هشتم هم همین‌طور است، اما با سه نت تقسیم شده در فضای یک نت یک چهارم.
* از سه گانه ها در بیت های راک زیاد استفاده نمی شود، اما از آنها برای پر کردن صدای درام و در ردیف های کوبه ای که در گروه های مدرسه وجود دارد، استفاده می شود. اساساً سه گانه جایی است که شما در زمانی که معمولاً 2 نت می نوازید، 3 نت را می نوازید. شما می توانید نت های سه گانه یک چهارم، نت های سه گانه هشتم، نت های سه گانه شانزدهم و نت های سه گانه سی و دوم، داشته باشید.
* یک ضرب آهنگ جالب با نت سه گانه هشتم وجود دارد. آنها “[یک-سه-گان][دو-سه-گان] [سه-سه-گان][چهار-سه-گان]” یا هر کلمه سه هجایی شمارش می شوند. این را همراه با مترونوم اجرا کنید، هر کلیک روی مترونوم یک بیت است و هر ضرب تقسیم می شود.

2 . نت های شانزدهم را یاد بگیرید.

نت های شانزدهم اساساً همان چیزی هستند که قبلاً وقتی یاد می گرفتید دستان خود را در جهت مخالف حرکت دهید، می نواختید. اینها به صورت «[1e + a] [2 e + a] [3 e + a] [4 e + a]» شمارش می‌شوند.
* نت های سه گانه شانزدهم، به صورت [1 سه گان و سه گان] [2 سه گان و سه گان] [3 سه گان و سه گان] [4 سه گان و سه گان] شمارش می شوند.

3 . نت های سی و دوم را یاد بگیرید.

نت‌های سی و دوم باید به صورت «[1e + a + e + a] [2 e + a + e + a] [3 e + a + e + a] [4 e + a + e + a] شمرده شوند.
* نت‌های سه‌گانه سی و دوم وجود دارند که برای شمارش، نیاز به تقسیم‌بندی زیادی دارند و برای گفتن با صدای بلند، زیادی سریع هستند، اما اگر می‌خواهید نت‌های سی و دوم و نت های غیر سه‌گانه‌ سی و دوم را بشنوید، آهنگ “Hey Joe” از جیمی هندریکس را گوش کنید. درست نواختن این نت ها بسیار سخت است زیرا باید بتوانید آنها را به طور یکنواخت اجرا کنید و با هر دست صدای یکسانی را روی درام ها ایجاد کنید و بتوانید با نواختن این نت ها به موقع، با بقیه آهنگ در اطراف درام ست حرکت کنید.

4 . به یاد داشته باشید که هر یک از تقسیم بندی ها باید به موقع با مترونوم تناسب داشته باشند.

هر کلیک یک چهارم ضرب خواهد بود و به راحتی می توان زمان را تا زمانی که به تقسیم بندی های بالاتر برسید، نگه داشت. آن زمان سریعتر می شمارید یا نواختن درام را سریعتر انجام می دهید، اما اعدادی که می گویید همیشه روی کلیک های مترونوم قرار می گیرند.

5 . از استراحت در آهنگ، در جایی که در طول نت هیچ صدایی ایجاد نمی شود، استفاده کنید.

به برخی از آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید و از یک تقسیم بندی کوچک مانند شمارش تعداد نت های هشتم یا شانزدهم استفاده کنید و خواهید دید که در طول تعداد زیادی از fill ها، فضاهایی را می شنوید که در هنگام شمارش، ساکت هستند. اینها بقیه هستند.

6 . یاد بگیرید که چگونه بیت و استراحت ها را در حین تمرین، فقط با طبل کوچک تقسیم کنید.

هدف شما این است که بتوانید با هر دو دست صداهای یکنواخت ایجاد کنید. وقتی یک نت تاکیدی را با دست راست می‌نوازید، و وقتی آن را با دست چپ می نوازید، صدای آن باید یکسان باشد و زمانی که یک ضربه معمولی با دست راست می‌زنید، ضربه با دست چپ هم همان صدا را خواهد داشت و بالعکس و غیره.
* ضربه تاکیدی زمانی است که شما به درام، محکم تر از ضربات دیگر ضربه می زنید (معمولاً روی لبه درام که به عنوان rimshot نیز شناخته می شود). تاکید ها جلوه ای بسیار پویا به موسیقی می دهند. در نت نویسی موسیقی، تاکید ها با علامت ریاضی “بیشتر از” (<) نشان داده می شوند.

مرحله 6 از 6: اجرای Fill ها

نواختن درام

 

1 . از Fill برای افزودن به آهنگی که در حال اجرای آن هستید، استفاده کنید.

هدف fill درام این است که کمی زیبایی و ذوق به آهنگ اضافه کند. یک نوازنده گیتار یک lick کوچولو می نوازد و یک خواننده ممکن است فریاد بزند و برقصد، و درامر fill می نوازد. هنگام نواختن درام، اینها در زمان بین ضرب ها، معمولاً روی tom ها و سنج ها اتفاق می افتد. به نواختن درام توسط جان بونام گوش دهید تا صدای استاد fill درام را بشنوید.

2 . با ضرب آهنگ پایه شروع کنید.

“1 + 2 + 3 + 4 +” را اجرا کنید و مانند قبل، هنگام نواختن درام، با دست راست روی hi-hat و دست چپ روی طبل کوچک بزنید. از پای راست در ضربه استفاده کنید. همانطور که گرم می شوید، این کار را تکرار کنید. حالا با صدای بلند شمارش را ادامه دهید و فقط “1 + 2 +” را اجرا کنید و سپس نواختن درام با اندام های خود را متوقف کنید و فقط با صدای بلند شمارش را “3 + 4 +” تکرار کنید.
* صدا باید مانند “بوم تیک پاپ تیک” به نظر برسد، اکنون در “3 + 4 +” هر کار دیگری انجام دهید، به عنوان مثال با حرکت دادن هر اندام به طور همزمان در “3 + 4 +” شروع کنید، اگر بخواهید می توانید روی crash ضربه بزنید (اگر دارید) و اولین fill خود را انجام دهید.

3 . خلاق باشید.

در حالی که “3 + 4 +” را می شمارید، هر ترکیب و تغییری را روی این زمینه اصلی انجام دهید. برخی ممکن است از نظر شما خوب به نظر برسند و برخی نه. برخی از موارد اساسی می توانند با استفاده از دست ها به طور متناوب، روی طبل کوچک زده شوند. یا دو ضربه بر پدال و سپس دو ضربه بر طبل کوچک. دو ضربه بر طبل کوچک و دو ضربه بر پدال. تا زمانی که زمان را حفظ کنید، مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می کنید، تا زمانی که زمان ثابت بماند.

4 . fill های پیچیده تر را اجرا کنید.

همانطور که در بالا انجام دادید به اجرای “1 + 2 +” ادامه دهید. اکنون دو بخش فرعی ضرب را همانطور که در بین پرانتزهای بالا برای ضرب “3” و “4” نوشته شده انتخاب کنید، مانند “[3 سه گان] [4 e + a} هنگام شمارش با صدای بلند، نت را اجرا کنید و برای نواختن درام از تمام اندام ها به طور همزمان استفاده کنید. همانطور که در بالا انجام دادید.
* اکنون تقسیم بندی های دیگری را برای ضربات “3” و 4 انتخاب کنید، می توانید به سراغ “[3 +] [4]” یا “[3 +] [4 سه گان]” یا “[3 e + a] [4 +]” بروید، یا هر چیز دیگری. آیا کم کم انجام این کار برایتان شروع به آسان‌تر شدن می کند؟ تا زمانی که نت‌ها به طور مساوی و در مدت زمان درست پخش شوند، تعداد زیادی از ترکیب‌های ممکن برای fill ها در اختیار دارید.
* لازم نیست فقط ضرب [3] و [4] را به عنوان fill اجرا کنید. می‌توانید کل میزان را به‌عنوان fill پخش کنید و هر یک از تقسیم بندی ها را برای هر ضرب انتخاب کنید و آنها را ترکیب کنید، مانند «[1 e + a] [2 سه گان] [3 +] [4 سه گان]» یا هر چیزی که انتخاب کردید. تقسیم بندی ها را با صدای بلند بگویید، سپس با تمام اندام ها اجرا کنید و سپس از صداها و ترکیب های مختلف صدا برای تقسیم بندی ها استفاده کنید.

5 . از fill های خود عاقلانه استفاده کنید.

یاد بگیرید که از fill ها خودداری کنید، حتی اگر درامر حرفه ای هستید. آهنگ‌های AC/DC دارای fill ‌های بسیار ساده یا حتی بدون fill هستند، که کاملاً با شهرت آنها به عنوان یک گروه بدون تجملات، مطابقت دارد. مضحک به نظر می رسد اگر “Back in Black” یک تک نوازی درام داشته باشد.
* لازم نیست که fill را در ابتدای یک ضرب شروع کنید. «یک و دو» را بشمارید و مثل قبل با دست راست روی hi-hat و دست چپ روی طبل کوچک، اجرا کنید، اما وقتی به «و سه و چهار و» رسیدید، آنجا، به جای صبر کردن برای سه، fill را اجرا کنید.

نکات
* اگر می خواهید درام را دنبال کنید، با یک درام ست ارزان قیمت یا مناسب مبتدیان شروع کنید. اینها معمولاً با یک hi-hat ، crash-ride، سنج، kick drum, snare drum, یک یا دو rack tom-toms نصب شده بر روی kick drum, و floor tom-tom عرضه می شوند. همیشه می توانید بعداً قطعات بیشتری را به مجموعه خود اضافه کنید و آن را ارتقا دهید.
* تمرین نواختن درام هر روز به مدت 5 دقیقه بهتر از تمرین نواختن درام یک بار در هفته به مدت 35 دقیقه است.
* اصول اولیه نواختن درام خود را بیاموزید، اما از کسی بیاموزید که می تواند به شما یاد دهد که این اصول اولیه چگونه به صورت موسیقی اجرا می شوند. اصول اولیه را با بیشترین سرعتی که می توانید و بدون اینکه بدانید چگونه آنها در معادله موسیقی قرار می گیرند، تمرین نکنید. Stick Control for the Snare Drummer (کنترل چوب برای نوازنده طبل کوچک) اثر George Lawrence Stone را انتخاب کنید، همچنین به دنبال کتابی به نام A Funky Primer for the Rock Drummer اثر Charles Down باشید. در هنگام نواختن درام از اصول اولیه استفاده می شود، بنابراین، مگر اینکه می خواهید یکی از آن افرادی باشید که می گویند می توانند بنوازند اما نمی توانند، اصول اولیه نواختن درام خود را تمرین کنید.

هشدارها
* همیشه از محافظ گوش استفاده کنید و به یاد داشته باشید که درام خود را با صدایی که برای همه کسانی که در اطراف هستند، مناسب باشد، بنوازید.

جمع بندی

یادگیری نحوه نواختن درام یک سفر پر ارزش و رضایت بخش است که نیازمند فداکاری و تمرین است. با شروع با اصول اولیه، تقویت ریتم و زمان بندی خود، و کاوش در سبک ها و تکنیک های مختلف، می توانید سبک نوازندگی منحصر به فرد خود را توسعه دهید. به یاد داشته باشید که صبور باشید، با تمرین خود سازگار باشید و لذت خلق موسیقی از طریق ضربات قدرتمند درام را در آغوش بگیرید. بنابراین، چوب های درام خود را بردارید و اجازه دهید اشتیاقتان، ریتم شما را در این ماجراجویی موسیقی هیجان انگیز راهنمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *