نحوه جابجا کردن پیانو گرند:

پیانوهای گرند سازهای بزرگی هستند، اما شامل بسیاری از قطعات ظریف و بالقوه شکستنی هستند. هر چند شما می توانید جابجا کردن پیانو گرند را در طول یک بعدازظهر انجام دهید؛ اما برای این کار باید از چند دوست بخواهید که به شما کمک کنند، زیرا یک پیانو گرند آنقدر سنگین است که خودتان نمی توانید به تنهایی آن را حرکت دهید. جابجا کردن پیانو گرند، با جداسازی و بسته بندی ایمن تمام قطعاتی که می توان از بدنه پیانو جدا کرد، آغاز می شود. سپس، هر قسمت را به طور ایمن در پتو یا پدهای مناسب جابجایی، بپیچید. پیانوی پیچیده شده را محکم به صورت عمودی در بدنه یک کامیون در حال حرکت ببندید تا در حین حرکت آسیبی به آن وارد نشود.

قسمت 1 از 2: جداسازی و پیچیدن پیانو

جابجا کردن پیانو گرند

1. درب پیانو را بردارید.

درب بزرگ پیانو گرند با پیچ‌ها و لولاهای کوچک در طولانی‌ترین سمت آن متصل می‌شود. پیچ ها و لولاها را با استفاده از نوع و اندازه پیچ گوشتی متناسب با سر پیچ ها، بردارید. درب پیانو را بردارید و آن را کنار بگذارید.
* ممکن است لازم باشد سر 3 یا 4 پیچ گوشتی با اندازه های مختلف را جلوی پیچ نگه دارید تا ببینید کدام اندازه مناسب است.
* این پیچ‌ها و سایر پیچ‌هایی را که در حین جدا کردن پیانو سوا می‌کنید، در یک کیسه پلاستیکی نگهداری کنید. لولاهای درب را نیز در کیسه پلاستیکی قرار دهید.
* روی کیسه برچسب “پیچ های درب” بزنید تا بتوانید بعداً به درستی درب پیانو را دوباره جمع کنید.

2. درب را در 2 یا 3 پارچه نرم بپیچید.

این پارچه ها از خراشیدگی یا آسیب دیدن درب در حین جابجا کردن پیانو گرند، جلوگیری می کنند؛ بنابراین مطمئن شوید که چوب به طور کامل توسط پارچه ها پوشانده شده است. سپس، از چسب بسته بندی یا 2 تسمه سگک دار استفاده کنید تا پارچه ها را محکم در جای خود نگه دارید.
* می توانید پارچه های ضخیم مناسب برای جابجا کردن پیانو گرند را در هر فروشگاه لوازم جابجایی و در بسیاری از فروشگاه های سخت افزار خریداری کنید. اگر بودجه یا تمایلی به استفاده از پارچه های جابجایی ندارید، می توانید از پتوهای یدکی اطراف خانه خود نیز استفاده کنید.

3. لیر پیانو را بردارید.

لیر روی یک پیانو گرند شامل قطعات چوبی در جلوی پیانو (درست زیر صفحه کلید) است که پدال ها به آن وصل شده اند. زانو بزنید و پیچ لیر را از قسمت زیرین بدنه پیانو باز کنید. فعلا لیر را کنار بگذارید.
* تمام پیچ ها و هر صفحه فلزی همراه آن را در یک کیسه پلاستیکی نگه دارید.
* برای جلوگیری از سردرگمی بین اینها و پیچ‌های لولای درب، روی کیسه برچسب «پیچ‌های لیر» بزنید.

جابجا کردن پیانو گرند

4. پیانو را از پهلو روی یک تخته پیانو قرار دهید.

یک تخته پیانو را با فاصله حدود 0.91 متر، (هنگامی که رو به کیبورد هستید) در سمت چپ پیانو قرار دهید. از شخص دیگری (یا 2 نفر دیگر) بخواهید که به شما کمک کند تا پیانوی گرند را بردارید و آن را به سمت بلند و صاف آن کج کنید. این سمت را به آرامی روی تخته پیانو قرار دهید. هرگز اجازه ندهید که وزن پیانو روی پایه های آن قرار بگیرد، زیرا به راحتی می‌توانند جدا شوند.
* این کار را بسیار با احتیاط انجام دهید تا قسمتی از پیانو نیفتد یا آسیب نبیند. حرکت باید همیشه کنترل و هدایت شود.
* تخته پیانو یک سطح چوبی بزرگ و مسطح است که برای نگه داشتن کناره پیانو طراحی شده است. تخته های پیانو معمولا دارای دسته هایی هستند که می توانید بدنه پیانو را به آن ها ببندید. می توانید یک تخته پیانو را از یک فروشگاه لوازم جابجایی محلی خریداری کنید. آنها همچنین ممکن است در فروشگاه های موسیقی بزرگتر نیز، برای خرید در دسترس باشند.

5. بدنه پیانو را در پارچه های مناسب جابجایی یا پتو بپیچید.

3 یا 4 پارچه جابجایی را روی و اطراف بدنه پیانو گرند قرار دهید. در این مرحله، نیازی نیست که پارچه های جابجایی را مستقیماً روی پیانو محکم کنید، زیرا تسمه‌های سگکی که برای نگه داشتن پیانو روی صفحه پیانو استفاده می‌کنید، پارچه ها را نیز در جای خود نگه می‌دارند.
* برای اطمینان از آسیب نرسیدن به ساز در حین جابجا کردن پیانو گرند، بهتر است از تعداد زیادی پارچه استفاده کنید.

6. پیانو را به تخته پیانو ببندید.

حداقل 2 یا 3 بند سگک دار سنگین را دور بدنه پیانو بپیچید. تسمه ها را به دسته ها یا فرورفتگی های تخته پیانو محکم کنید. تسمه های محکم از جابجایی تسمه ها در حین حرکت جلوگیری می کنند و در نتیجه پیانو را ثابت نگه می دارند.
* می توانید تسمه های سگک دار را از هر فروشگاه سخت افزاری یا لوازم خانگی خریداری کنید.

7. تمام پایه های پیانو را بردارید.

بیشتر پیانوهای گرند دارای 4 پایه هستند، اگرچه برخی از گرندها فقط 3 پایه دارند. پایه ها با پیچ یا پیچ و مهره های کوچک به پایین پیانو متصل می شوند. از یک پیچ گوشتی یا آچار آلن برای جدا کردن پایه ها استفاده کنید. آنها را کنار بگذارید.
* فقط زمانی که پیانو محکم روی تخته پیانو بسته شد، پایه ها را بردارید.

8. هر پدال را جداگانه در پلاستیک یا نایلون حباب دار مخصوص بسته بندی بپیچید.

هنگامی که لیر از پیانو خارج شد، باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا پدال ها در حین جابجا کردن پیانو گرند آسیب نبینند. هر کدام را با یک ورق پلاستیک محافظ، یا برای ایمنی بیشتر، با یک ورق نایلون حباب دار مخصوص بسته بندی کنید.
* بسته بندی را با نوار چسب مخصوص بسته بندی، در جای خود محکم کنید.

9. پایه های پیانو و لیر را در پتو بپیچید.

هر پایه را جداگانه در یک پتوی مخصوص به‌ خودش بپیچید و لیر را نیز به طور جداگانه بپیچید. مطمئن شوید که چوب هر یک به طور کامل پوشیده شده است، و سپس پتو را با استفاده از مقدار زیادی نوار چسب مخصوص بسته بندی در جای خود محکم کنید.
* همانند درب پیانو، می‌خواهید پایه ها و لیر را نیز تا حد امکان در حین جابجا کردن پیانو گرند ایمن نگه دارید.

قسمت 2 از 2: حرکت دادن پیانو

جابجا کردن پیانو گرند

1. بدنه پیچیده شده پیانو را روی یک بارکش یا تخته چرخ دار مخصوص حمل محکم قرار دهید.

از 2 یا 3 نفر بخواهید که به شما کمک کنند پیانوی پیچیده شده روی تخته پیانو را بلند کنید و روی بارکش بگذارید. سطح تخت بارکش حدود 7.6 سانتی متر (3 اینچ) ارتفاع دارد، بنابراین باید بدنه پیانو را حداقل تا این حد بلند کنید. مطمئن شوید که پیانو را روی وسط بارکش قرار دهید تا از یک طرف کج نشود.
* یک بارکش 4 چرخ محکم می‌تواند وزن یک پیانوی بزرگ و سنگین را در حین بردن به کامیون متحرک تحمل کند. سعی نکنید پیانوی گرند را با بارکش 2 چرخ حرکت دهید.
* می توانید پس از اتمام جابجا کردن پیانو گرند به دوستان خود پیتزا و نوشیدنی پیشنهاد دهید تا آنها را برای کمک ترغیب کنید.

جابجا کردن پیانو گرند

2. پیانو را به سمت یک کامیون هول دهید.

2 یا 3 نفر باید به شما کمک کنند تا پیانورا روی بارکش هول دهید. به آرامی حرکت کنید و هنگامی که پیانو را روی پیاده روها و سطح آسفالت پارکینگ به سمت کامیون می برید، آن را متعادل و راست نگه دارید.
* اگر می‌خواهید پیانو را از پله‌ها به پایین ببرید، می‌توانید یک تکه تخته سه لا روی پله‌ها بگذارید تا بارکش به سمت پایین غلت بخورد.
* به یاد داشته باشید که ایمنی را در اولویت قرار دهید و از واژگونی یا غلتیدن پیانو روی پای کسی جلوگیری کنید.

3. پیانو را محکم در جای خود ببندید.

پیانو را بچرخانید و از سطح شیب دار بارگیری به سمت داخل کامیون حرکت دهید و سپس پیانو را از روی بارکش بلند کنید. (یا اگر بارکش دارای قفل چرخ است، پیانو را روی بارکش نگه دارید و چرخ ها را قفل کنید) پیانو را در حالت عمودی خود نگه دارید. سپس، از 3 یا 4 تسمه سگک دار برای محکم کردن پیانو به دیوار کامیون در حال حرکت استفاده کنید.
* شما باید پایه ها و لیر بسته بندی شده را نیز در کامیون قرار دهید، اما آنها را می توان تقریباً در هر مکانی قرار داد. حتی می توانید آنها را روی صندلی مسافر در کابین پیش خود نگه دارید.
* هنگام جابجا کردن پیانو گرند، بهتر است یک کامیون مخصوص اثاث کشی اجاره کنید. حتی اگر پیانو در یک وانت بزرگ جا شود، شما نمی توانید پیانو را به صورت عمودی به کنار یک وانت ببندید.

4. یک شرکت متخصص جابجا کردن پیانو گرند استخدام کنید.

اگر زمان لازم برای جدا کردن، بسته بندی و جابجایی پیانو را ندارید، می توانید با یک شرکت متخصص جابجا کردن پیانو گرند تماس بگیرید و از آنها بخواهید این کار را برای شما انجام دهند. این شرکت ها بسیار تخصصی هستند و فقط پیانو جابجا می کنند، بنابراین در کاری که انجام می دهند ماهر هستند.
* شرکت های جابجایی پیانو نیز در صورت آسیب رساندن به پیانوی شما بیمه خواهند شد. این بدان معنی است که اگر پیانو به طور تصادفی سقوط کند، شرکت خسارت وارده را پرداخت خواهد کرد. هزینه‌ای برای جبران خسارت وارده، از جیب شما خرج نمی‌شود.
* قبل از اینکه بخواهید یک شرکت را انتخاب کنید و هزینه آن را بپردازید، نظرات را بخوانید و از چند شرکت مختلف قیمت بگیرید.

نکات
* اندازه و وزن پبانو تعیین می کند که به چند نفر برای حرکت دادن آن نیاز دارید. به عنوان مثال، یک پیانوی گرند کوچکتر ممکن است 230 تا 270 کیلوگرم (500 تا 600 پوند) وزن داشته باشد، در حالی که یک گرند بزرگ کنسرت وزنی بین 450 تا 540 کیلوگرم (1000 تا 1200 پوند) دارد.

* هنگام جابجا کردن پیانو گرند، پیانو را روی چرخ‌های خودش نچرخانید. چرخ های کوچک روی پایه های یک پیانوی گرند در درجه اول تزئینی هستند. غلتاندن آنها بر روی چوب های سخت می تواند به کف آسیب برساند یا باعث جدا شدن کامل چرخ ها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *