در نواختن گیتار، چندین سبک پیکینگ مختلف وجود دارد که هر کدام حس بسیار متفاوتی به شما می‌دهد. سبک های پیکینگی که استفاده می‌کنید، نقش بزرگی در راحتی نواختن و صدای شما دارند. در این راهنما، به بررسی همه سبک های اصلی پیکینگ گیتار می‌پردازیم تا بتوانید بفهمید کدام یک را باید یاد بگیرید و هر کدام را چه زمانی استفاده کنید.

سبک های پیکینگ در تب گیتار

نمونه‌های استفاده شده در این راهنما از Guitar TAB و همچنین نت‌نویسی استاندارد استفاده می‌کنند. در اینجا نمادهای استفاده شده برای نشان دادن جهت‌های مختلف پیکینگ آمده است:

سبک های پیکینگ در تب گیتار

در حالی که بسیاری از TAB‌های گیتار یا نت‌های موسیقی از هیچ نماد پیکینگی استفاده نمی‌کنند، من در این راهنما از آن‌ها استفاده خواهم کرد تا درک هر سبک پیکینگ را آسان‌تر کنم.

هنگامی که یک رونوشت آهنگ یا TAB دارید که شامل جهت پیکینگ نمی‌شود، باید بفهمید که از کدام سبک پیکینگ استفاده کنید. این راهنما به شما کمک می‌کند تا بفهمید که در موقعیت های مختلف از کدام سبک های پیکینگ گیتار استفاده کنید.

پیکینگ متناوب یا آلترنیت پیکینگ

پیکینگ متناوب (Alternate Picking) به حالتی گفته می‌شود که هنگام نواختن هر نت، جهت پیک را به طور مداوم عوض می‌کنید. اگر یک نت را با پیکینگ رو به پایین (down-pick) می‌نوازید، نت بعدی با پیکینگ رو به بالا (up-pick) نواخته خواهد شد.

به عبارت دیگر، پیکینگ متناوب زمانی است که شما به صورت زیر پیک می‌زنید: پایین، بالا، پایین، بالا، پایین، بالا …

با متناوب کردن جهت پیک، می‌توانید با سرعت بیشتر و با دقت و کنترل بیشتری بنوازید.

در اینجا یک نمونه از پیکینگ متناوب آورده شده است:

آلترنیت پیکینگ گیتار

توجه کنید که جهت پیکینگ بعد از هر نت تغییر می کند. این مثالی از پیکینگ متناوب “مختلط” است زیرا جهت پیک همیشه بعد از هر نت تغییر می کند. گاهی اوقات ممکن است بخواهید الگوی سخت پایین-بالا-پایین-بالا را بشکنید و دو بار پایین یا دو بار بالا را به صورت پشت سر هم انجام دهید. این کار اشکالی ندارد و همچنان به عنوان پیکینگ متناوب در نظر گرفته می شود.

در اینجا مثالی از پیکینگ متناوب آمده است که به طور دقیق الگوی پایین-بالا-پایین-بالا را با هر نت دنبال نمی کند:

پیکینگ متناوب

سعی کنید نمونه بالا را بنوازید، سپس آن را با استفاده از پیکینگ متناوب دقیق بنوازید. شما باید احساس کنید که چرا گاهی اوقات شکستن الگوی دقیق پیکینگ متناوب منطقی است.

در مثال فوق، نیازی به تغییر جهت پیک بعد از نت های کشیده شده طولانی نیست. شروع نت بعدی با استفاده از یک پیک پایین منطقی‌تر است، زیرا این نت‌ها با ضرب پایین هماهنگ می‌شوند (معمولاً نواختن ضرب پایین با حرکت‌های پایین طبیعی‌تر احساس می‌شود).

اگر در حال تلاش برای استفاده از پیکینگ متناوب در موسیقی با نت های کشیده زیاد هستید، احساس نکنید که مجبور هستید هر بار جهت پیکینگ را تغییر دهید تا الگوی دقیق پیکینگ متناوب را حفظ کنید. اگر منطقی تر است که دو پیک پایین را پشت سر هم بنوازید، به آن صورت آن را بنوازید.

آیا باید پیکینگ متناوب را یاد بگیرید؟

هر نوازنده گیتار باید پیکینگ متناوب را بیاموزد تا به توسعه کنترل پیک و دقت خود کمک کند. پیکینگ متناوب یک مهارت مهم برای مبتدیان است و شما باید آن را در اسرع وقت یاد بگیرید.

اگر تا به حال این تکنیک را امتحان نکرده اید، ممکن است در ابتدا احساس ناهنجاری داشته باشد. بسیاری از مبتدیان در پیکینگ رو به بالا و حفظ ثبات پیکینگ گیتار مشکل دارند.

اما با تمرین کافی، پیکینگ متناوب در نهایت کاملاً راحت و آسان خواهد شد. هنگامی که به این تکنیک عادت کردید، خواهید دید که چگونه به شما کمک می کند تا به عنوان یک نوازنده گیتار پیشرفت کنید.

چه زمانی از پیکینگ متناوب استفاده کنیم؟

از پیکینگ متناوب تقریباً در هر شرایطی می توان استفاده کرد. در واقع، بسیاری از نوازندگان گیتار از پیکینگ متناوب به عنوان تنها سبک پیکینگ خود استفاده می کنند.

می توانید از این تکنیک برای نواختن لید، ریتم، بخش‌های سریع، بخش‌های آهسته، آرپژها یا تقریباً هر چیز دیگری استفاده کنید.

در حالی که می‌توانید برای تقریباً هر چیزی از پیکینگ متناوب استفاده کنید، ممکن است سایر سبک های پیکینگ گیتار برای برخی آهنگ‌ها یا قطعات مناسب‌تر باشند.

اگر فقط از پیکینگ متناوب استفاده می کنید، سایر سبک های پیکینگ را در این راهنما مطالعه کنید تا ببینید کدام سبک ها را ممکن است بخواهید یاد بگیرید. به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که برخی چیزها با استفاده از سایر سبک های پیکینگ راحت تر نواخته می شوند.

اکونومی پیکینگ (Economy Picking)

اکونومی پیکینگ زمانی اتفاق می‌افتد که جهت پیکینگ را بر اساس جهت حرکت خود روی سیم‌های گیتار تغییر دهید. اگر روی سیم‌ها به بالا حرکت می‌کنید، از یک پیک به بالا استفاده می‌کنید. اگر روی سیم‌ها به پایین حرکت می‌کنید، از یک پیک به پایین استفاده می‌کنید.

در اینجا یک مثال ساده نشان داده شده است که اکونومی پیکینگ را نشان می دهد:

در مثال بالا، می توانید ببینید که هنگام حرکت روی سیم ها، پیک در همان جهتی که دست شما حرکت می کند، حرکت می کند. هنگامی که از سیم E پایین به سیم E بالا حرکت می کنید، از پیک های پایین استفاده می شود. هنگامی که به سمت سیم‌های پایین‌تر به سیم E پایین برمی‌گردید، از پیک‌های بالا استفاده می‌شود.

پیکینگ شما زمانی تغییر جهت می دهد که جهت شما روی سیم ها تغییر کند. اگر به یک سیم پایین‌تر بروید، از یک پیک بالا استفاده می‌کنید. اگر به سمت یک سیم بالاتر بروید، از یک پیک پایین استفاده می‌کنید.

آنچه اکونومی پیکینگ را جالب می کند این است که به راحتی می توانید آن را با پیکینگ متناوب ترکیب کنید، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

اکونومی پیکینگ گیتار

در مثال بالا، توجه داشته باشید که هنگام نواختن نت‌ها روی یک سیم از پیکینگ متناوب استفاده می‌شود. هنگامی که شروع به حرکت بین سیم های مختلف می‌کنید، اکونومی پیکینگ فعال می‌شود.

اکونومی پیکینگ در مقابل پیکینگ متناوب

اکونومی پیکینگ و پیکینگ متناوب هر دو محبوب هستند زیرا می توانید از هر تکنیکی تقریباً در هر شرایطی استفاده کنید.

برخی از گیتاریست ها ترجیح می دهند پیکینگ متناوب دقیق را انجام دهند، در حالی که برخی دیگر اکونومی پیکینگ را ترجیح می دهند. یک تکنیک بهتر از دیگری نیست و شما باید چیزی را انتخاب کنید که برای شما بهترین احساس را دارد.

در اینجا مثالی برای مقایسه پیکینگ متناوب دقیق و اکونومی پیکینگ آمده است:

اکونومی پیکینگ در مقابل پیکینگ متناوب

هر دو نسخه پیکینگ گیتار را چند بار بنوازید تا حس کنید که هر سبک پیک زدن چگونه با قسمت مورد نظر مطابقت دارد. ایده اصلی در مورد اکونومی پیکینگ این است که شما نیاز به تغییرات کمتری در جهت پیکینگ دارید زیرا پیک شما در همان جهت هر تغییر سیم حرکت می کند.

پیکینگ متناوب، صرف نظر از اینکه نت ها را روی سیم های یکسان یا متفاوت می نوازید، جهت پیک را تغییر می دهد. در ابتدا ممکن است یادگیری اکونومی پیکینگ دشوار باشد، اما هنگامی که به فهمیدن اینکه هر نت را به چه جهتی باید پیک بزنید عادت کنید، ممکن است متوجه شوید که آن را نسبت به پیکینگ متناوب ترجیح می دهید.

اگر به استفاده از پیکینگ متناوب عادت دارید، مثال بالا ممکن است در ابتدا احساس ناهنجاری داشته باشد، اما مانند هر مهارت جدیدی که یاد می گیرید، هر چه بیشتر آن را تمرین کنید، راحت تر احساس خواهید کرد.

آیا باید اکونومی پیکینگ را یاد بگیرید؟

در حالی که برخی از نوازندگان گیتار ترجیح می دهند برای همه چیز از پیکینگ متناوب دقیق استفاده کنند، اکونومی پیکینگ مزایایی دارد.

اکونومی پیکینگ می تواند قطعات پیچیده را راحت تر یا راحت تر کند. اگر تا به حال این تکنیک را امتحان نکرده اید، باید مدتی را صرف یادگیری آن کنید تا ببینید که آیا با سبک نوازندگی شما مطابقت دارد. فقط بعد از اینکه به آن عادت کردید، خواهید فهمید که آیا این یک سبک پیکینگی است که از استفاده از آن لذت خواهید برد.

مبتدیان ابتدا باید پیکینگ متناوب را یاد بگیرند و بر آن تسلط پیدا کنند، سپس مدتی را صرف یادگیری اکونومی پیکینگ کنند. هنگامی که با هر دو سبک پیکینگ احساس اطمینان کردید، می توانید هر کدام را که می خواهید استفاده کنید.

چه زمانی از اکونومی پیکینگ استفاده کنیم؟

اکونومی پیکینگ زمانی بهتر عمل می کند که به طور مداوم بین سیم ها حرکت می کنید. اگر سرعت و صرفه جویی در حرکت برای شما مهم است، این تکنیک یک سبک عالی برای یادگیری است.

بسیاری از نوازندگان گیتار لید از این تکنیک در طول سولوی خود استفاده می کنند، در حالی که برخی از نوازندگان از یک آهنگ به آهنگ دیگر بین پیکینگ متناوب و اکونومی پیکینگ جابجا می شوند.

در حالی که می توانید از اکونومی پیکینگ برای بخش های ریتم استفاده کنید، اما گاهی اوقات ممکن است احساس ناهنجاری داشته باشد. هر نوازنده گیتاری متفاوت است، بنابراین چندین سبک مختلف پیکینگ گیتار را امتحان کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما مناسب است.

سوییپ پیکینگ (Sweep picking)

سوییپ پیکینگ زمانی است که پیک را به آرامی روی سیم ها حرکت می دهید تا در یک حرکت، یک نت در هر سیم بنوازید. تکنیک خوب سوییپ پیکینگ به نوازندگان گیتار اجازه می دهد تا آرپژها را با سرعت های باورنکردنی بنوازند و در عین حال جداسازی واضح نت ها را حفظ کنند.

سوییپ پیکینگ را به عنوان یک شکل شدید از اکونومی پیکینگ در نظر بگیرید که هدف شما استفاده از کمترین حرکت پیک ممکن است.

در اینجا یک نمونه رایج از سوییپ پیکینگ آمده است:

سوییپ پیکینگ گیتار

نکته مهمی که باید در مورد این تکنیک به خاطر بسپارید این است که پیک باید یک حرکت روان روی سیم ها انجام دهد. هر نت یک حرکت پیک جداگانه نیست.

در مثال بالا، شما شش پیک پایین پشت سر هم نمی نوازید. در عوض، دست خود را به طور روان روی همه شش سیم در یک حرکت حرکت می دهید.

این کار در ابتدا می تواند احساس ناهنجاری داشته باشد زیرا نیاز به هماهنگی دقیق بین هر دو دست دارد. اگر دست‌های شما کمی از همگام‌سازی خارج شوند، نت‌ها به وضوح پخش نمی‌شوند یا روی همدیگر خونریزی می‌کنند.

دست فرت زن باید هر انگشت را با دقت بلند کند تا هر نت را پس از انتخاب قطع کند. هنگام استفاده از سوییپ پیکینگ، فقط باید یک نت را در یک زمان بشنوید.

در اینجا نمونه دیگری آمده است که اگر به سوییپ پیکینگ عادت ندارید، بسیار آسان‌تر خواهد بود:

سوئیپ پیکینگ گیتار

یک شما همچنان در یک حرکت سوییپ روان روی سیم ها حرکت می کند، اما این بار فقط به سه سیم نیاز دارید. اگر می خواهید اصول اولیه سوییپ پیکینگ را یاد بگیرید، این یک نقطه شروع خوب است.

توجه داشته باشید که به دلیل اثر چکشی و کشنده، فقط باید یک نت دیگر را در راه برگشت به سیم پایین قبل از شروع سوییپ بعدی انتخاب کنید.

آیا باید سوییپ پیکینگ را یاد بگیرید؟

سوییپ پیکینگ تکنیکی نیست که همه باید یاد بگیرند. اگر مبتدی هستید، ابتدا بر روی پیکینگ متناوب و اکونومی تمرکز کنید. بعداً پس از تسلط بر این تکنیک ها، می توانید به این فکر کنید که آیا نیاز به یادگیری این تکنیک دارید یا خیر.

اکثر نوازندگان گیتار نیازی به یادگیری سوییپ پیکینگ ندارند زیرا اکثر گیتاریست ها آرپژهای سریع و آتشین نمی نوازند. اما اگر می خواهید آرپژهای فوق العاده سریع بنوازید، سوییپ پیکینگ تکنیک ایده آل برای یادگیری است. پخش آرپژهای سریع با استفاده از پیکینگ متناوب امکان پذیر است، اما سوییپ پیکینگ کار را بسیار آسان تر می کند.

چه زمانی از سوییپ پیکینگ استفاده کنیم؟

سوییپ پیکینگ فقط زمانی استفاده می شود که می خواهید به سرعت یک نت در هر سیم را بنوازید و به سرعت بین سیم ها حرکت کنید.

این به طور معمول به معنای نواختن آرپژها است و اکثر گیتاریست ها از این طریق از سوییپ پیکینگ استفاده می کنند. اگر آرپژهای تکراری مانند مثال زیر را می بینید، زمان مناسبی برای استفاده از این تکنیگ است:

آرپژ های سوییپ پیکینگ

به غیر از نواختن آرپژهای سریع، موارد زیادی وجود ندارد که سوییپ پیکینگ در آن استفاده شود.

پیکینگ ترکیبی (Hybrid Picking)

پیکینگ ترکیبی زمانی اتفاق می افتد که از پیک و یک یا چند انگشت خود برای نواختن نت ها استفاده می کنید. به آن مانند انگشت زدن فکر کنید، اما شما یک پیک در دست دارید. می توانید از پیکینگ ترکیبی برای نواختن چندین نت در سیم های مختلف بدون نیاز به ضربه زدن استفاده کنید.

در اینجا نمونه ای از پیکینگ ترکیبی آمده است:

پیکینگ ترکیبی

نت های روی سیم E پایین همگی با پیک نواخته می شوند و نت های بالایی با انگشتان (مثلاً انگشت میانی و انگشت حلقه) نواخته می شوند. هنگامی که دو یا چند نت به طور همزمان نواخته می شوند، پیک نت پایین را می نوازد و هر انگشت آزاد نت های بالاتر را می نوازد.

شما می توانید قسمت بالا را با بی صدا کردن دقیق سیم A  استرام کنید، اما در مقایسه با استفاده از پیکینگ ترکیبی، کاملا متفاوت به نظر می رسد و احساس می شود.

سعی کنید قسمت بالا را بنوازید، سپس آن را با استفاده از پیکینگ ترکیبی بنوازید، متوجه خواهید شد که با استفاده از پیکینگ ترکیبی چقدر صدای متفاوتی دارد.

پیکینگ ترکیبی به شما این امکان را می دهد که نت هایی را روی سیم های جداگانه اضافه کنید، مشابه کاری که یک نوازنده گیتار فینگر استایل انجام می دهد. این کار انواع زیادی از ریتم ها و ریف هایی را که می توانید بنوازید باز می کند، زیرا اکنون چندین انگشت دارید که می توانید از آنها استفاده کنید.

همچنین می توانید از پیکینگ ترکیبی برای نواختن قطعات تک نت معمولی با استفاده از ترکیبی از پیک و انگشتان به صورت زیر استفاده کنید:

پیکینگ ترکیبی گیتار

در مثال بالا، نت‌های پایین را با پیک می‌نوازید و از یک یا دو انگشت برای نواختن نت‌های سیم‌های بالاتر استفاده می‌کنید.

استفاده از انگشتان شما می‌تواند به طور کامل نحوه‌ی صدای نت‌ها را تغییر دهد و همچنین به شما کنترل بیشتری بر روی دینامیک‌ها (نوسانات بلندی صدا) بدهد. سعی کنید قسمت بالا را فقط با یک پیک بنوازید، سپس از پیکینگ ترکیبی استفاده کنید تا ببینید چگونه صدای قسمت و احساس آن را تغییر می‌دهد.

آیا باید پیکینگ ترکیبی را یاد بگیرید؟

اگر دوست دارید موسیقی‌ای بنوازید که معمولاً با پیکینگ انگشتی نواخته می‌شود (که بعداً توضیح داده می‌شود)، یادگیری پیکینگ ترکیبی ارزش دارد. پیکینگ ترکیبی به شما راهی برای افزودن ریتم‌ها و ریف ها به سبک پیکینگ انگشتی می‌دهد، در حالی که پیک را در انگشتان خود نگه می‌دارید.

به جای اینکه هر زمان که می‌خواهید یک بخش پیکینگ انگشتی را در یک آهنگ بنوازید، پیک را در ذهن خود قرار دهید یا آن را در دست خود ببندید، می‌توانید از پیکینگ ترکیبی استفاده کنید. پیکینگ ترکیبی آسان است، بنابراین اگر می‌خواهید به نواختن خود چیزی کاملاً متفاوت اضافه کنید، آن را امتحان کنید.

چه زمانی از پیکینگ ترکیبی استفاده کنیم؟

تصور کنید آهنگی را با پیک می‌نوازید و در آن آهنگ بخشی وجود دارد که معمولاً با پیکینگ انگشتی نواخته می‌شود. می‌توانید پیک را در ذهن خود قرار دهید یا آن را در دست خود بگیرید تا دستتان برای انگشت‌نوازی آزاد شود، یا می‌توانید از پیکینگ ترکیبی استفاده کنید.

پیکینگ ترکیبی به شما انعطاف‌پذیری در نوع موسیقی که می‌نوازید می‌دهد. به جای اینکه به نواختن نت‌های تک یا نواختن با پیک محدود شوید، اکنون می‌توانید نت‌های متعددی را نیز بنوازید.

پیکینگ پایین (Down Picking)

پیکینگ پایین یا دان پیکینگ زمانی است که همه نت‌ها را با حرکت رو به پایین پیک می‌نوازید. این سبک پیکینگ گیتار برای مبتدیان کامل است زیرا آسان به نظر می‌رسد.

در حالی که برای مبتدیان مهم است که در اسرع وقت پیکینگ متناوب را یاد بگیرند، مواقعی وجود دارد که نواختن همه چیز با استفاده از پیکینگ پایین منطقی است.

در اینجا مثالی از بخشی آمده است که با تمام پیکینگ پایین بهترین کار را می‌کند:

پیکینگ پایین یا دان پیکینگ

سعی کنید این قسمت را با استفاده از تمام پیکینگ پایین بنوازید، سپس آن را با جایگزین کردن پایین و بالا بازی کنید. باید واضح باشد که وقتی استرامینگ را جایگزین می کنید، چقدر احساس و صدا متفاوت است.

هنگامی که قسمت بالا را با استفاده از تمام پیکینگ پایین می نوازید، صدای بسیار ثابتی در تمام آکوردهای قدرت به دست می آورید. هنگامی که از نواختن متناوب استفاده می کنید، هر آکورد قدرت دوم حس متفاوتی دارد.

اگر قسمت بالا را با استفاده از پالم میوت (Palm mute) بنوازید، مشخص می شود که پیکینگ پایین برای یک تن ثابت چقدر مفید است.

بسیاری از نوازندگان گیتار راک، پانک و متال اغلب برای دادن یک تُن قدرتمند، ثابت و تهاجمی به ریتم های خود از Down Picking استفاده می کنند.

جیمز هتفیلد (متالیکا) به خاطر تکنیک کل پیکینگ پایین (All-Down-Picking) خود شناخته شده است. این ریف از Master of Puppets کاملاً با Down Picking نواخته می شود:

تب ریف آهنگ مستر اف پاپتس

در سرعت 212 ضربان در دقیقه، نواختن ریف بالا با استفاده از تمام پیک‌های پایین برای یک گیتاریست مبتدی یا متوسط ​​سخت است. اما تُن کوبنده ثابتی که در آهنگ می شنوید تا حدی به لطف تکنیک پیکینگ پایین اوست.

آیا باید Down Picking را یاد بگیرید؟

از زمانی که برای اولین بار گیتار و پیک را برداشتید، احتمالاً شروع به استفاده از پیکینگ پایین کردید. بنابراین هر گیتاریستی که با پیک می نوازد احتمالا از قبل می داند که چگونه پیکینگ پایین را انجام دهد.

آنچه باید در نظر بگیرید این است که چه زمانی باید از پیکینگ متناوب استفاده کنید و چه زمانی Down Picking همه چیز ممکن است نتایج بهتری به شما بدهد.

چالش بزرگ پیکینگ پایین این است که دست شما باید نسبت به پیکینگ متناوب دو برابر کار کند. ریف‌های آهسته با استفاده از Down Picking آسان هستند، اما ریف‌های سریع‌تر می‌توانند به سرعت دست شما را خسته کنند. مدتی را صرف کار روی یک آهنگ پیکینگ پایین سریع (مثلاً: Master of Puppets که در بالا نشان داده شده است) کنید و استقامت پیکینگ گیتار خود را افزایش دهید.

چه زمانی از پیکینگ پایین استفاده کنیم؟

Down Picking زمانی بهترین است که شما به دنبال یک تُن کوبنده و تهاجمی هستید یا زمانی که می خواهید هنگام استرامینگ یا پیکینگ صدای ثابتی داشته باشید.

مواقعی وجود خواهد داشت که پیکینگ متناوب منطقی‌تر باشد، اما هیچ چیز برای یک تُن کوبنده تهاجمی و قدرتمند به پای Down Picking نمی رسد.

اگر از تکنیک پالم میوت برای نواختن برخی از بخش‌های ریتم استفاده می‌کنید، احتمالاً زمانی که از یکینگ پایین استفاده می‌کنید، بهترین صدا را می‌دهد.

پیکینگ انگشتی (Fingerpicking)

پیکینگ انگشتی یا فینگر پیکینگ زمانی است که از انگشتان و شست خود برای کشیدن سیم‌ها استفاده می‌کنید و نه پیک. این روش انتخابی برای گیتاریست‌های کلاسیک و همچنین تعدادی از سبک‌های دیگر موسیقی است. این تنها سبک پیکینگ گیتار است که در این راهنما پوشش داده نشده است که از پیک استفاده نمی کند.

در اینجا مثالی از چیزی است که می توانید با استفاده از پیکینگ انگشتی بنوازید:

پیکینگ انگشتی یا فینگر پیکینگ گیتار

نت‌های سیم‌های پایین با انگشت شست نواخته می‌شوند (نماد p در حامل بالایی)، سپس نت‌های سیم‌های بالاتر با ترکیبی از انگشتان (نمادهای i m a) نواخته می‌شوند.

مزیت بزرگ این تکنیک این است که می‌توانید چندین نت را به طور همزمان بدون نیاز به استرامینگ سیم‌ها بنوازید. به عنوان مثال، می‌توانید سیم E پایین و سیم E بالا را همزمان بچینید بدون اینکه سیم‌های دیگری را لمس کنید.

پیکینگ انگشتی معمولاً روی گیتارهای آکوستیک استفاده می‌شود، اما می‌توان روی گیتارهای الکتریک نیز از آن استفاده کرد. گیتاریست‌های الکتریک مانند Mark Knopfler، Jeff Beck و John Mayer از این تکنیک استفاده می‌کنند.

صدای برخورد پیک با سیم‌ها با صدای کشیدن سیم‌ها با انگشتانتان بسیار متفاوت است. هنگام پیکینگ انگشتی، کنترل بسیار بیشتری بر روی حجم و تُن دارید، به همین دلیل است که بسیاری از گیتاریست‌های آکوستیک منحصراً از پیکینگ انگشتی استفاده می‌کنند که به آنها دامنه دینامیکی بیشتری در نواختن می‌دهد.

آیا باید پیکینگ انگشتی را یاد بگیرید؟

اگر گیتار آکوستیک می نوازید، یادگیری پیکینگ انگشتی بسیار توصیه می شود. آهنگ‌های زیادی وجود دارند که از این تکنیک استفاده می‌کنند و اگر هرگز یادگیری این تکنیک را امتحان نکرده باشید، چیزی را از دست خواهید داد.

اگر گیتار الکتریک می‌نوازید، ممکن است بخواهید پیکینگ انگشتی را یاد بگیرید تا دامنه موسیقی‌ای را که می‌توانید بنوازید، گسترش دهید. با یادگیری پیکینگ ترکیبی شروع کنید تا ایده اولیه‌ای از آنچه پیکینگ انگشتی می‌تواند به شما ارائه دهد، به دست آورید، سپس اگر دوست داشتید، پیکینگ انگشتی را یاد بگیرید.

چه زمانی از پیکینگ انگشتی استفاده کنیم؟

پیکینگ انگشتی را می‌توان در طیف وسیعی از سبک‌های موسیقی استفاده کرد. هر زمان که می‌خواهید بیش از یک نت را به طور همزمان بنوازید و سیم‌ها را استرام نکنید، پیکینگ انگشتی تکنیک ایده‌آل است.

این تکنیک همچنین یک تکنیک عالی برای استفاده هر زمان که می‌خواهید کنترل بیشتری بر روی تُن و حجم نت‌هایی که می‌نوازید داشته باشید. اگر می خواهید یک بخش لید یا ریتم فوق العاده نرم و ملایم بنوازید، می توانید از پیکینگ انگشتی استفاده کنید.

سخن پایانی

اگر مبتدی هستید، ابتدا توصیه می‌کنم پیکینگ متناوب را یاد بگیرید، سپس بعد از اینکه با تکنیک پیکینگ متناوب احساس اطمینان کردید، اکونومی پیکینگ را بیاموزید.

اگر گیتار آکوستیک می‌نوازید، توصیه می‌کنم هم پیکینگ انگشتی و هم پیکینگ متناوب را به‌عنوان نقطه شروع یاد بگیرید.

انتخاب اینکه چند سبک پیکینگ گیتار را یاد می‌گیرید به خودتان بستگی دارد، اما به خاطر داشته باشید که هر سبک پیکینگ جدیدی که یاد می‌گیرید، گزینه‌های جدیدی را در نواختن شما باز می‌کند.

از چه پیک گیتاری باید استفاده کنم؟

نوع یا اندازه/ضخامت پیک گیتاری که استفاده می‌کنید واقعاً به شما به عنوان یک نوازنده و آنچه می‌خواهید به آن برسید بستگی دارد. خرید پیک گیتار با اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف و تست همه آنها در حین نواختن اغلب ایده خوبی است. پیک‌هایی که با آن‌ها راحت‌تر هستید و صدایی را که می‌خواهید ایجاد می‌کنند، پیک‌هایی هستند که باید نگه دارید.

سوالات متداول

آیا یادگیری پیکینگ گیتار ضروری است؟

خیر، برای نواختن گیتار نیازی به پیک گیتار نیست. می‌توانید از انگشتان خود برای نواختن و کشیدن سیم‌های گیتار استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید تن خاص ناشی از کشیدن سیم با یک تکه پلاستیکی سخت را داشته باشید، باید از پیک گیتار برای آن استفاده کنید.

آیا استفاده از پیک گیتار بهتر است یا خیر؟

هیچ تکنیک خاصی برای پیکینگ یا استرامینگ گیتار «بهتر» از دیگری نیست. هم پیکینگ انگشتی و هم استفاده از پیک پلاستیکی جایگاه خود را در نواختن گیتار دارند. هر دو کاربردهای خاص خود را دارند و هر دو انواع مختلفی از صداها را روی گیتار ایجاد می‌کنند. هر گیتاریست بزرگی می‌تواند هم با پیک و هم با انگشتان به تنهایی بنوازد.

آیا اندازه پیک گیتار مهم است؟

اندازه پیک گیتار می‌تواند بر چند چیز تأثیر بگذارد. می‌تواند بر تُن ایجاد شده توسط کشیدن سیم تأثیر بگذارد و همچنین می‌تواند بر نحوه نواختن شما تأثیر بگذارد، زیرا نحوه در دست گرفتن پیک‌های با اندازه‌های مختلف کمی متفاوت است. هنگام انتخاب پیک، از پیک‌هایی استفاده کنید که از نظر اندازه و احساس کاملاً راحت هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *