گیتار آموزشی معمولا به اولین گیتار جهت شروع فرآیند یاد گیری ساز می گویند. آموختن گیتار همیشه جذاب بوده است ، خواه شما آرزوی هرشب نواختن بر صحنه های بزرگ را دارید یا فقط می‌خواهید راهی برای گذراندن وقت در خانه پیدا کنید. نواختن گیتار می‌تواند یک سرگرمی خلاقانه، فوق‌العاده لذت‌بخش و راهی عالی برای رفع فشار بعد از یک روز طولانی باشد، و این چیزی است که تعداد بی‌شماری از نوازندگان با استعداد، آن را تبدیل به حرفه خود کردند.

جاستین نورول، معاون اجرایی شرکت فندر (Fender) می گوید: «همه ما می دانیم که موسیقی شما را باهوش تر می کند، چراکه بر مناطقی از مغز موثر است که برای همه مفید است. موسیقی همچنین باعث تسکین استرس و شادی می شود.»

با این حال، تلاش برای خرید اولین گیتارتان می تواند مضطرب کننده باشد. چه نام های تجاری و مدل هایی ارزش خرید دارند؟ آیا می خواهید گیتار آکوستیک بخرید یا گیتار الکتریک؟

نگران نباشید، ما برای این سؤالات پاسخ داریم. پس از صحبت با کارشناسان موسیقی از سراسر جهان و بررسی نظرات معتبر، تعدادی از بهترین گیتارهای الکتریک و گیتار آکوستیک را به همراه منابعی برای یادگیری نحوه نواختن ساز برای مبتدیان انتخاب کردیم.

آکوستیک یا الکتریک؛ کدام گیتار آموزشی مناسب تر است؟

راهنمای خرید گیتار آموزشییکی از مهمترین تصمیماتی که باید هنگام خرید گیتار آموزشی خود بگیرید این است که آکوستیک باشد یا الکتریک. گیتارهای آکوستیک معمولاً بدنه‌های توخالی و چوبی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد به تنهایی صدا تولید کنند، در حالی که گیتارهای الکتریک، قبل از اینکه کسی بتواند موسیقی جذابی را که شما در طول روز تمرین می‌کردید بشنود، باید به یک آمپلی‌فایر وصل شوند.

گیتارهای آکوستیک به دلیل ماهیت خودکفایی که دارند می‌توانند گزینه مناسبی برای کسانی که تازه شروع کرده‌اند باشند، زیرا نیازی نیست که برای استفاده از آنها در جست و جوی تقویت‌کننده (آمپلی فایر) باشید. با این حال، همانطور که چند نفری که با آنها صحبت کردیم اشاره کردند، گیتارهای الکتریک در دست، کمی راحت تر هستند و با آن سیم های نازک و غیرمقاوم، ممکن است برای مبتدیان جذاب تر باشد.

نورول می‌گوید: «بنابراین یک چیز اشتباه است، من فکر می‌کنم اکثر مردم فکر می‌کنند که شما باید با گیتار آکوستیک شروع کنید، اما در واقع در یک گیتار الکتریک معمولا سیم‌ها نازک تر ، و در صفحه انگشت گذاری (فرت بورد) پایین تر هستند و لازم نیست خیلی محکم آنها را فشار دهید. معمولاً این چیزی است که ما به دلیل سهولت آن توصیه می کنیم.»

انتخاب شما به نوع موسیقی ای که می خواهید بسازید نیز بستگی دارد. گیتارهای آکوستیک برای اجراهای انفرادی و تکنوازی عالی هستند، اما اگر قصد دارید با یک گروه، موسیقی راک بنوازید (و احتمالاً همسایگان خود را در این فرآیند عصبانی کنید)، یک گیتار الکتریک احتمالاً برای شما مناسب است.

جولین بیکر، هنرمند مستقل راک مستقر در نشویل می‌گوید: «فکر می‌کنم این بستگی به آنچه می‌خواهید بنوازید، دارد. چون اگر شما فردی هستید که می خواهید همراه ساز، آواز محلی بخوانید بله رفیق، فقط یک مارتین کوچک 3/4 بگیرید.» بیکر ادامه می دهد: «اما برای من اینگونه نبود؛ من تعداد انگشت شماری از اشکال آکورد را یاد گرفتم و بعد احساس کردم که خیلی ناراحت کننده است که بخواهم صداهای پیچیده تر آکورد و چیزهای پیچیده تر را روی گیتار آکوستیک انجام دهم. بنابراین من یک گیتار الکتریک گرفتم. سپس این پایان کار بود.»

نکاتی برای خرید گیتار آموزشی

به گفته کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم، شروع با سازی ساده و مقرون به صرفه به شدت برای خرید گیتار آموزشی توصیه می‌شود. به خصوص اگر مطمئن نیستید که چقدر قصد دارید گیتار نوازی خود را جدی بگیرید. بهتر است با یک گیتار آموزشی ارزان قیمت شروع کنید.

جورج فیلیپس، مالک فروشگاه گیتار آستوریا موزیک در نیویورک، می‌گوید: «اگر به تازگی دارید رانندگی را یاد می گیرید، قطعا در ابتدا ماشین مسابقه نمی خرید. شما اول یاد می گیرید که چگونه رانندگی کنید و این کار را با یک ماشین ساده و راحت شروع می کنید.»

آموزش گیتار و تهیه گیتار اموزشی
فیلیپس خاطرنشان می کند که برندهای معروف همه چیز نیستند، زیرا گیتارهایی که می توانید با قیمت های پایین تری پیدا کنید، این روزها بهتر از همیشه هستند. اما در حالی که پیدا کردن سازی با قیمت مناسب مهم است، انتخاب چیزی که ظاهر آن را دوست دارید و حس خوبی به شما می دهد هم به همان اندازه مهم است. نهایتا، این ابزاری است که قرار است تقریباً هر روز در دست بگیرید و به آن نگاه کنید.

طبق گفته نورول: «جالب است که گیتار یک ساز بسیار زیبا، هنری و مرتبط با احساسات است. بنابراین مردم در ابتدا با چشمان خود تصمیم می گیرند. بنابراین نحوه تزئین، فرم، ظاهر و مواردی از این دست است، که اهمیت دارد زیرا وقتی ساز را مقابل بدن خود نگه می‌دارید، بخشی از هویت شما می‌شود. بنا بر این مهم است که به شما حس خوبی بدهد.»

بیکر همچنین ادامه می دهد: «گیتاری بگیرید که حس خوبی داشته باشد، زیرا برای مدت طولانی، چیزی که من را قبل از اینکه واقعاً به نواختن گیتار الکتریک بپردازم، از گیتار منصرف کرد این بود که نواختن آن دشوار بود. گیتاری بگیرید که شما را عمیقا خوشحال کند. اگر آن یک BC Rich warlock است، پس به دنبالش بروید. من دیوانه ی گیتار هستم، اما همه اینطور نیستند. برخی از مردم فقط سعی دارند سرگرم شوند و با دستان خود موسیقی بسازند. نواختن گیتار دقیقا همین است.»

بهترین گیتار الکتریک برای مبتدیان: Yamaha Revstar RS-320

گیتار آموزشی RS-320 یاماها

گیتار الکتریک جدید و هیجان انگیز Revstar RS320 برای کسانی طراحی شده است که می خواهند منحصر به فرد باشند. این گیتار الکتریک برای همه، از مبتدی تا نوازنده حرفه ای مناسب است.

صدا

صدای Revstar که از قدرت و عملکرد خام الهام گرفته شده است و به همان اندازه که زیباست، قدرتمند و قابل توجه است. مهندسان یاماها با در نظر گرفتن تمام جزئیات، مواد مورد استفاده را با دقت انتخاب کرده اند. و برای برانگیختن قدرتی درونی و وحشی به همراه صدایی فردی و طبیعی پیکاپ های سفارشی را طراحی کردند تا مطمئن شوند که صدای Revstar به اندازه ظاهرش خیره کننده باشد.

پیکاپ ها

Revstar دارای پیکاپ های YGD است که کاملاً با هر گیتار مطابقت دارد. بیش از 50 نمونه اولیه پیکاپ با ترکیب های مختلف سیم، سیم پیچ، آهنربا و صفحات پایه آزمایش شدند. در نهایت، مشخصاتی برای هر مدل گیتار تعیین شد و سری پیکاپ Revstar متولد شد.

بهترین گیتار آکوستیک برای مبتدیان: Yamaha FG 830

یاماها FG830 یک گیتار آکوستیک سایز کامل و بدون زاویه، ساخته ی شرکت ژاپنی یاماها است که از چوب لمینت شده ساخته شده است. هدف آن این است که مقرون به صرفه بماند در حالی که صدایی که از یک گیتار انتظار می رود را هم داشته باشد و این کار را به خوبی انجام می دهد. در مقایسه با دیگر گیتارهای مناسب مبتدیان، این ساز صدای غنی تری دارد.

در دست گرفتن این ساز راحت است و با کمی نگهداری و تنظیم دقیق، FG830 می‌تواند یک آکوستیک همه کاره و قابل اعتماد با عمر طولانی باشد. FG830 یک گزینه عالی برای کسانی است که تصمیم محکمی برای یادگیری نواختن گیتار دارند. اگر آماده یادگیری آکوردها، تناسبات و موسیقی با صدای دلپذیر هستید، FG830 راه خوبی برای شروع است.

گیتارآموزشی‌تان را خریدید، حالا چه کنیم؟

گیتارهای بالا تنها دو نمونه از بهترین ها برای شروع هستند که در این راهنمای خرید گیتار ذکر کردیم. در نهایت، خرید گیتار آموزشی به این بستگی دارد که چه چیزی از نظر شما خوب است و حس خوبی می دهد.اما مهم نیست که چه مدلی را انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که یادگیری این ساز به زمان، صبر و تمرین زیاد نیاز دارد.

نورول می‌گوید: «من فکر می‌کنم که مردم به خوشحالی لحظه ای عادت کرده‌اند و گیتار قطعاً چیزی است که باید مراحل اولیه یادگیری آن را طی کنید تا بتوانید به لذت واقعی آن دست پیدا کنید.»

خوشبختانه، پس از تهیه گیتار آموزشی، منابع زیادی برای یادگیری نحوه نواختن آن وجود دارد. ما به تجربه شخصی لذت بخشی با Rocksmith 2014 Edition Remastered داشتیم. این برنامه هم جنبه آموزشی و هم جنبه بازی دارد و به شما این امکان را می دهد که گیتار خود را به پلی استیشن، رایانه یا ایکس باکس متصل کنید.

از این طریق به هزاران آهنگ محبوب به همراه درس های دقیق و چالش های مختلف دسترسی خواهید داشت. این برنامه مانند Guitar Hero است، با این تفاوت که شما از یک گیتار آموزشی واقعی استفاده می کنید (و در این فرآیند آموزش بسیار خوبی در مورد آن دریافت می کنید).

همچنین می‌توانید تعداد زیادی ویدیو های آموزش گیتار را به صورت رایگان در سراسر سایت ویدئو دنیای ساز پیدا کنید، به علاوه می توانید از خدمات یادگیری آنلاین هم برای دروس حرفه ای تر استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید خیلی به خودتان سخت نگیرید و در طول مسیر از آن لذت ببرید. در نهایت یادگیری موسیقی همین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *