نکات کلیدی مقاله “جالب تر کردن موسیقی”  شامل موارد زیر می باشد:

* بیشتر نوازندگان دوست دارند موسیقی آنها با دیگران طنین انداز شود.
* عامل مهم این است که خارج از چارچوب فکر کنید.
* راه های ساده زیادی برای هیجان انگیزتر کردن موسیقی شما وجود دارد، مانند اضافه کردن سازهای جدید یا صداهای شگفت انگیز.

گوش دادن به موسیقی، فراتر از یک عمل یا کار ساده است. یک تجربه است و می تواند زندگی شما را تغییر دهد.
بیشتر نوازندگان دوست دارند موسیقی آنها چیزی فراتر از یک آهنگ جذاب باشد. آنها می خواهند که روح مردم را تحت تأثیر قرار دهد و زندگی آنها را تغییر دهد. با این حال، همه نمی توانند این کار دست نیافتنی را انجام دهند. یک ترفند – یا دقیق تر، ترفندهای زیادی – برای آن وجود دارد.
چند استراتژی و تکنیک وجود دارد که نوازندگان باتجربه از آنها استفاده می کنند تا سطح موسیقی خود را ارتقا دهند، علاقه را بیشتر کنند و از بین مردم متمایز شوند. این راهنما به این می‌پردازد که آن‌ها چه هستند و کدام‌یک به بهترین وجه با کار شما مطابقت دارد.

جالب تر کردن موسیقی

جالب تر کردن موسیقی چگونه انجام می شود

کلید مجذوب کردن مردم با موسیقی، لمس یک عصب است. برانگیختن احساسات. با استفاده از یک خاطره، ارزش شخصی یا هدف مشترک، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. در اینجا یازده روش برای جذاب تر کردن موسیقی تان وجود دارد:

1. مسائل را ساده و واضح نگه دارید

آنچه را که می خواهید با موسیقی خود بیان کنید، به وضوح بیان کنید. آهنگ شما می تواند پر از تکنوازی های پیچیده باشد و همچنان واضح باقی بماند. برای ساخت یک آهنگ کامل، به جای طبقه‌بندی کردن بسیاری از بخش‌های متوسط، روی به کمال رساندن بخش‌های خاص تمرکز کنید.

2. ایجاد تنش کافی برای بخش های مهم

شما تصمیم می گیرید که نقاط اوج موسیقی شما کجا باشند و چگونه احساساتی را که از طریق آنها ابراز می کنید، کنترل کنید و در جهت جالب تر کردن موسیقی قدم بردارید. با ایجاد تنش و انتظارات مناسب، آنها را برجسته کنید و به تدریج و با ظرافت به آنها نزدیک شوید. گاهی اوقات چندین نقطه محوری مشابه در یک آهنگ وجود دارد، یا ممکن است یک نقطه اوج واضح در مکان دقیقی در داخل آهنگ وجود داشته باشد.

3. بخش های جذاب را تکرار کنید

تکرار چند باره بخش های جذاب، کمک می کند تا زمانی که یک کورس عالی دارید آن را به یاد ماندنی کنید. لازم نیست هر بار قسمت های خوب را دقیقاً به همان صورت تکرار کنید. تغییر تدریجی بخش های جذاب در طول آهنگ، می تواند آن را گیرا تر کند.

4. برای جالب تر کردن موسیقی افکت های صوتی را اضافه کنید

جلوه های صوتی مانند گفتار تأثیرگذار، صداهای طبیعت و صداهای هشدار دهنده، می توانند سطح یک قطعه موسیقی را به طرز شگفت انگیزی بالا ببرند. از آن برای معرفی یک کورس بزرگ یا تنظیم یک ورس مهم استفاده کنید. برای جلوگیری از مشکلات حقوقی حق چاپ، از مجموعه‌های نمونه استفاده کنید.

5. کارهای غیر منتظره انجام دهید

هیچ چیز مانند یک صدا یا تکنیک غیرمنتظره در یک آهنگ، توجه مردم را جلب نمی کند. قسمتی را به صورت معکوس اجرا کنید. آن را با یک لحظه سکوت ترکیب کنید، کمی غیرعادی رفتار کنید یا در اواسط آهنگ، کل ژانر موسیقی آن را تغییر دهید. مخاطبان خود را غافلگیر کنید تا آنها آن را به خاطر بسپارند و به جالب تر کردن موسیقی خودتان کمک مهمی کنید.

6. ترتیب هماهنگی را اضافه کنید

افزودن کمی ترتیب هماهنگی واقعی تأثیر بزرگی بر آهنگی که به آن می‌پیوندد دارد. ملودی های بزرگ و فراگیر بسیاری از سازها، می تواند احساسات قوی را در شنوندگان برانگیزد و برای روزهای آینده در ذهن آنها باقی بماند.

7. از سازهای پیش بینی نشده استفاده کنید

یک راه مطمئن برای جالب تر کردن موسیقی خود، استفاده از یک یا دو ساز غیرمنتظره است. برای مثال، یک گروه هارد راک می‌تواند از یک قطعه آکاردئون نمونه برداری کند یا کمی صدای ویولن سل به آهنگ وارد کند، یا اگر خواننده کانتری هستید، ترمین، چنگ یا دستگاه درام اضافه کنید. احتمالات بی نهایت هستند. خلاقیت شما تنها محدودیت است.جالب تر کردن موسیقی

8. آهنگ ها را با امضاهای زمانی غیر معمول بنویسید

یک راه غیر متعارف برای جالب تر کردن موسیقی، نوشتن آن با امضاهای غیر معمول است. امضاهای زمان اعدادی هستند که نشان می‌دهند در هر میزان چند ضرب وجود دارد، و کدام نت ها یک ضرب می‌گیرند.
زمان چهار و چهار (4/4) بیشترین استفاده را در امضای موسیقی دارد، به این معنی که در هر میزان چهار ضرب خواهید داشت و نت های یک چهارم، یک ضرب می گیرند، اما می توانید امضای زمان را در 5/4، 7/8 یا 13/8 هم بنویسید. انواع مختلف را آزمایش کنید تا بهترین صدا را پیدا کنید.

9. از توالی های مختلف آکورد استفاده کنید

توالی های غیرمعمول آکوردها راهی موثر برای جذاب تر کردن موسیقی هستند. آهنگ های محبوب معمولاً از توالی آکورد I-IV-V استفاده می کنند. آنها از نت اول یا I شروع می کنند، به سمت فا (نت چهارم موسیقی)، IV حرکت می کنند و در نهایت به نت دومینانت (نت پنجم در اکتاو)، V می رسند.
با استفاده از توالی‌های غیرمعمول، مانند II-V-I یا I-VII-III-VI، همه چیز را با هم مخلوط کنید. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید که ترکیب مدنظر شما، با ملودی خوب به نظر می رسد.

10. از استعاره ها، تشبیهات و تشخیص استفاده کنید

استفاده از استعاره و تشبیه یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جالب تر کردن موسیقی است. این تکنیک های گفتاری از یک چیز برای نشان دادن چیز دیگر استفاده می کنند و گوش دادن به آن ها سرگرم کننده است.
تشخیص به معنای نسبت دادن صفات و ویژگی های انسانی به اشیاء غیر انسانی است؛ مانند گفتن اینکه کامیون شما جذاب است یا خورشید لبخند می زند. آرایه تشخیص و شخصیت پردازی، می تواند راه حل موثری برای اشعار خسته کننده باشد.

11. از هم ساز (هارمونی) های ناموزون استفاده کنید

جالب تر کردن موسیقیهم سازهای ناموزون یکی دیگر از راه های موثر برای تقویت موسیقی شما هستند. این اتفاق زمانی می‌افتد که نت پایه یا آهنگی وجود نداشته باشد، و آکوردها تفکیک نشوند. به طور معمول به موسیقی شما صدایی ناراحت کننده یا تصفیه نشده می دهد که می تواند برای مخاطبان وسوسه انگیز باشد. ایجاد هم ساز ناموزون، به شما این امکان را می دهد که از نت هایی که دوست دارید استفاده کنید، بدون اینکه نگران باشید که درست به نظر برسند.
کلید اصلی ساخت موسیقی به یاد ماندنی، خلاقیت شماست. هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ اگر چیزی را که امتحان می کنید دوست ندارید، از آن استفاده نکنید. هیچ خطری در آزمایش کردن بر روی موسیقی، برای ایجاد آهنگ خودتان، وجود ندارد. همه نوازندگان دوست دارند صدایشان برجسته باشد. همه ما می‌خواهیم همان احساسات باورنکردنی را که هنگام خلق هنر موسیقی تجربه می‌کنیم، به دیگران انتقال بدهیم. هیچ چیز نمی تواند شما را متوقف کند. تنها چیزی که لازم است تخیل و اراده شماست.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *