از آنجایی که یوکلله در سال های اخیر دوباره محبوب شده است، بسیاری از مردم می خواهند یاد بگیرند که چگونه این ساز سرگرم کننده را بنوازند. اما آیا یادگیری یوکلله آسان است؟
پاسخ به این سوال در هر فرد بسته به عوامل مختلفی مانند استعداد طبیعی، دانش قبلی موسیقی و تمایل به صرف زمان برای یادگیری یک ساز، می تواند متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی، در مقایسه با سایر سازها، یادگیری یوکلله بسیار آسان است.

چه مدت طول می کشد تا یوکلله را یاد بگیرید؟

اکثر متخصصان موافق هستند که یادگیری اصول یوکلله را می توان در عرض چند هفته انجام داد. داشتن یک معلم خوب یا اختصاص زمان کافی برای یادگیری از یک کتاب یا دوره آنلاین، اصول اولیه ای را که برای شروع نواختن نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. کسانی که در مورد یادگیری یوکلله، جدی هستند، می توانند ماه های زیادی را صرف تکمیل دانششان از ساز کنند. برای کسانی که به سادگی می خواهند چند آکورد را بزنند و همراه با آهنگ های مورد علاقه خود بخوانند، ممکن است یادگیری یوکلله تنها چند هفته طول بکشد. بنابراین، صرف نظر از اهداف شما، نیاز نیست دلسرد شوید – هر کسی می تواند با کمی تلاش نواختن یوکلله را یاد بگیرد.

نکاتی قبل از شروع یادگیری یوکلله:

یادگیری یوکلله

از یک یوکلله واقعی استفاده کنید، نه یک اسباب بازی.

از آنجایی که یوکلله ساز کوچکی است، شبیه به اسباب بازی است که ممکن است کودکی را پیدا کنید که با آن بازی می کند. یوکلله های اسباب‌بازی، سوغاتی‌های محبوبی برای کسانی که در تعطیلات استوایی به سر می‌برند، هستند، بنابراین غیرعادی نیست که مردم روی یک یوکلله اسباب‌بازی دست و پا بزنند. با اینکه ممکن است یک اسباب بازی هنوز هم قابل نواختن باشد و بتواند صداهای معروف یوکلله را تولید کند، اما ممکن است در یادگیری نواختن جدی روی یک اسباب بازی به جای خیلی دوری نرسید. علاوه بر این، یوکلله واقعی شما باید به عنوان یک ساز تلقی شود، نه یک اسباب بازی. اگر به درستی از آنها مراقبت و نگهداری نشود، به راحتی آسیب می بینند.

بدانید که یوکلله ها با گیتار متفاوت هستند.

گیتار یکی دیگر از سازهای زهی رایج است که بسیاری از مردم از یادگیری نحوه نواختن آن لذت می برند؛ چه به عنوان یک سرگرمی معمولی، چه به عنوان یک برنامه موسیقی حرفه ای. اما، یک تصور غلط رایج این است که تمام مهارت‌هایی که در گیتار آموخته‌اید، 100% به یوکلله منتقل می‌شوند. بخش‌های زیادی از گیتار و یوکلله شبیه به هم هستند، مانند مضراب زدن با یک دست و ایجاد آکورد با دست دیگر، اما با این حال، یادگیری یوکلله چندین تفاوت با یادگیری گیتار دارد. نحوه ایجاد آکورد در گیتار، بسیار متفاوت با یوکلله است. خبر خوب این است که ساخت آکورد روی یوکلله بسیار ساده تر است! همچنین یوکلله توانایی های فنی مشابه گیتار را ندارد و برد بسیار کمتری دارد.

یادگیری یوکلله

یوکلله ها در اندازه های مختلفی وجود دارند.

اندازه یوکلله شما بر نحوه صدا و نحوه نواختن آن، و به طور کلی در یادگیری یوکلله تأثیر می گذارد. رایج ترین اندازه های یوکلله، سوپرانو، کنسرت، تنور و باریتون هستند. این تفاوت‌های اندازه در یوکلله، بر خلاف اندازه های مختلف ویولن، به منظور تطبیق با اندازه نوازنده نیستند. بلکه آنها براساس لحن صدا و کاربرد خاص هریک، در اندازه های مختلف عرضه می‌شوند. رایج ترین و مورد استفاده ترین یوکلله، تنور است. بنابراین اگر امیدوارید آهنگ‌های محبوب را یاد بگیرید و از نوازندگان یوکلله مورد علاقه خود تقلید کنید، به جای اندازه‌های دیگر، یوکلله تنور بگیرید.

یوکلله را در خانه یاد بگیرید.

اگر آماده هستید که قدرت خود را در نواختن یوکلله امتحان کنید، می توانید یادگیری یوکلله را به طور خودآموز در خانه شروع کنید. کتاب‌ها، آموزش‌ها و ویدیوهای آنلاین زیادی وجود دارد که شما را با اصول اولیه یادگیری یوکلله آشنا می‌کند. اگر تعداد انگشت شماری آهنگ خاص دارید که می خواهید یاد بگیرید، می توانید به راحتی آن ها را به صورت آنلاین پیدا کنید. هر زمانی که آماده باشید یوکلله، اصول موسیقی، تئوری و موارد دیگر را عمیق تر و بیشتر فرا بگیرید، استخدام یک معلم موسیقی، گام بعدی عالی در یادگیری یوکلله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *