اگر از نواختن گیتار لذت می برید، ممکن است بخواهید با تبدیل شدن به یک معلم گیتار این شادی را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای آموزش گیتار لازم نیست که حتما یک نوازنده گیتار ماهر باشید. در واقع، آموزش گیتار می تواند راهی عالی برای بهبود مهارت ها و به دست آوردن درک بهتری از ساز شما باشد. معلم گیتار بودن کمتر به معنای آموزش اصول نواختن ساز، و بیشتر به معنای ارتباط با ذهن شاگرد خود از طریق صبر و درک است. اگر فکر می کنید آنچه را که برای آموزش گیتار لازم است دارید، برنامه درسی خود را طراحی کنید و روی مدل کسب و کار خود کار کنید تا بتوانید اولین کار خود را با اولین شاگردان خود شروع کنید.

روش 1 از 3: طراحی برنامه درسی شما

آموزش گیتار

1. با سیستم CAGED شروع کنید.

سیستم “CAGED” مجموعه ای از پنج آکورد ساده و باز است که یادگیری آنها برای دانش آموزان مبتدی گیتار بسیار آسان است. این آکوردهای رایج نیازی به حرکات پیچیده انگشت ندارند و در انواع آهنگ ها ظاهر می شوند.
* به صورت آنلاین جستجو کنید و می توانید منابع رایگان زیادی را پیدا کنید که به شما در شروع کار در این سیستم کمک می کنند، از جمله نمودارهای آکورد و نکات و ترفندهای آموزشی.
* سیستم CAGED شامل آکوردهای C، A، Am، G، E، Em، D و Dm است. این آکوردها اشکال نسبتاً ساده ای دارند که یادگیری و انتقال بین آنها آسان است. هنگامی که دانش‌آموزان شما بر این آکوردها به همراه چند الگوی اصلی نواختن تسلط پیدا کنند، باید بتوانند هزاران آهنگ را بنوازند.
* هر درس را حول یک یا دو آکورد ساختار دهید و یک انتقال ساده انجام دهید.

2. آهنگ های محبوبی را پیدا کنید که از آکوردهایی که به هنرجویانتان آموزش می دهید، استفاده می کنند.

بسیاری از دانش آموزان می خواهند یاد بگیرند که چگونه گیتار بزنند تا بتوانند آهنگ های مورد علاقه خود را بنوازند. سعی کنید آهنگ های متنوعی را در ژانرهای مختلف انتخاب کنید تا دانش آموزان شما بتوانند چیزی را که قبلاً با آن آشنا هستند، بیاموزند.
* برای مثال، ممکن است بخواهید یک آهنگ راک کلاسیک و یک آهنگ محلی یا فولک را پیدا کنید که از آکوردهای آموزش داده شده در هر یک از درس های شما استفاده کند. اگر بتوانید چندین آهنگ را پیدا کنید، دانش‌آموزان می‌توانند آهنگ‌هایی را انتخاب کنند که بیشتر برایشان جذاب است.
* بسیاری از آهنگ ها نیز نسخه های ساده و مبتدی دارند که می توانید از آنها برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان خود استفاده کنید و به آنها احساس پیشرفت دهید. به‌ویژه برای دانش‌آموزانی که آهنگ‌های مورد علاقه‌ای را که همیشه می‌خواستند اجرا کنند، ذکر می‌کنند، اینها را جستجو کنید. اعتماد آنها را جلب کنید و به سادگی به آنها نگویید که آهنگی که می خواهند اجرا کنند “خیلی سخت” یا “خیلی پیچیده” است.
* همچنین می توانید از ضبط آن آهنگ ها استفاده کنید تا سرعت نواختن دانش آموزان خود را تنظیم کنید. هنگامی که آکوردها و نحوه انتقال آرام بین آکوردها را یاد گرفتند، می توانند نواختن همراه با آهنگ ضبط شده را تمرین کنند.

3. درس های خود را ساده نگه دارید.

درک تعداد محدودی از اهداف کاملاً تعریف شده برای دانش آموزان مبتدی بسیار آسان تر است. اگر در هر جلسه درس زیادی به آنها بدهید، ممکن است گیج شوند و درس خود را رها کنند.
* زود تصمیم بگیرید که به چه سطحی از دانش آموزان می خواهید تدریس کنید، و روش هایی را برای آموزش گیتار به دانش آموزان در آن سطح ایجاد کنید. نحوه آموزش شما به دانش آموزان مبتدی با نحوه آموزش به دانش آموزان متوسط یا پیشرفته متفاوت است.
* اگر هدف نهایی شما این است که هنرجویان را برای مدت طولانی نگه دارید و باعث پیشرفت آنها در نوازندگی و تسلط به ساز شوید، باید بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی باید روش های آموزشی خود را ارتقا دهید تا با پیشرفت آنها مطابقت داشته باشد. این چیزی است که شما در طی جلسات و به مرور یاد خواهید گرفت.

آموزش گیتار

4. بر تکنیک بیش از تئوری تمرکز کنید.

برای نواختن هر ساز، یک نوازنده باید هم تئوری و هم تکنیک را در دست داشته باشد. در اولین درس‌های خود با یک مبتدی، مقدمه‌ای سبک برای تئوری بگنجانید، اما قبل از اینکه در درس‌هایتان نگران آن باشید، روی ایجاد توانایی فیزیکی آنها برای نواختن ساز کار کنید.
* می توانید تئوری پشت هر درس را به طور خلاصه به آنها توضیح دهید (آکوردهایی که تدریس می کنید، یا الگوی ضربدری که استفاده می شود)، اما آن را به حال خود رها کنید مگر اینکه دانش آموز به یادگیری بیشتر علاقه نشان دهد.
* به خاطر داشته باشید که حتی اگر دانش آموز علاقه مند باشد، تکنیک بیش از حد در ابتدای یادگیری می تواند طاقت فرسا باشد – به خصوص برای دانش آموز مضطربی که تازه می خواهد نواختن گیتار را شروع کند. در عین حال، کمی تئوری ممکن است برای دانش‌آموزانی که به‌طور کلاسیک در ساز دیگری مانند پیانو یا ویولن آموزش دیده‌اند، آرامش بخش باشد، زیرا می‌توانند گیتار را در درک موسیقایی که از قبل دارند، جا دهند.

5. انعطاف پذیری را حفظ کنید.

به خصوص اگر به دانش‌آموزان اختصاصی به طور خصوصی آموزش گیتار می‌دهید، برنامه درسی شما باید انعطاف‌پذیر باشد تا بتوان آن را با اهداف شخصی و سطح مهارت هر دانش‌آموز تنظیم کرد. همه با سرعت یکسانی یاد نخواهند گرفت.
* ممکن است بخواهید یک پرسشنامه برای دانش آموزان خود ایجاد کنید تا قبل از شروع درس آنها را پر کنند. در پرسشنامه سوالاتی را بگنجانید که به شما امکان می‌دهد پیش‌زمینه موسیقی کلی هر دانش‌آموز و هر تجربه‌ای که در نواختن گیتار داشته اند را بدانید. شما همچنین می خواهید در مورد انواع موسیقی مورد علاقه آنها و اهداف آنها برای یادگیری گیتار نیز اطلاعاتی به دست آورید.
* این پرسشنامه ها می توانند به شما کمک کنند تا جلسات آموزش گیتار را برای هر دانش آموز جداگانه تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر هدف دانش آموزی این است که بتواند آهنگ خاصی را بنوازد، می توانید آکوردهای آن آهنگ را شناسایی کنید و از آنجا شروع کنید.
* برخی از دانش‌آموزان در اوایل، قبل از رفتن به سراغ آهنگ‌های واقعی، قدردان تمرینات بسیاری از گام ‌ها و تئوری موسیقی خواهند بود. سایر دانش آموزان از این موضوع ناامید خواهند شد. پرسشنامه و مکالمه با دانش‌آموزانتان می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید که چگونه از آموزش گیتار شما بیشترین رضایت را خواهند داشت.

6. بر تمرین بین جلسات تاکید کنید.

اگر تنها کاری که دانش آموزان شما انجام می‌دهند این است که در جلسات آموزش گیتار حاضر شوند و سپس گیتار خود را تمام هفته در جعبه خود بگذارند، باید بدانید که آنها نواختن گیتار را یاد نخواهند گرفت. وضعیت انگشتان و الگوهای مضراب زدن تنها با تکرار طبیعی می شوند.
* برای دانش آموزانی که خیلی انگیزه ندارند یا مستقل نیستند، ممکن است بخواهید یک برنامه تمرینی اولیه را به آنها ارائه دهید. مواردی را که در جلسات آموزش گیتار مرور کرده‌اید، فهرست کنید و از آنها بخواهید برای هر روزی که آن را تمرین می‌کنند، علامت تیک بگذارند.
* در ابتدای هر جلسه آموزش گیتار، به طور مختصر به آنچه در درس گذشته گفته شده است، بپردازید. اگر به دانش آموز آهنگی برای پخش برای تمرین داده شد، از آنها بخواهید آن را برای شما پخش کنند تا بتوانید پیشرفت او را ارزیابی کنید.
* اگر دانش‌آموزان شما در تمرین شکست خوردند، گفتگو را با آنها شروع کنید تا دلیل آن را بیابید. سعی کنید آنها را درک کنید. اگر آنها چیز دیگری در زندگی خود دارند که آنها را از تعهد به تمرین باز می دارد، ممکن است بخواهید به آنها اجازه دهید درس های خود را تا زمانی که برنامه شان کمی خلوت تر شود، به تعویق بیندازند.

7. تمریناتی را برای بهبود قدرت انگشتان به دانش آموزان خود ارائه دهید.

گیتاریست های مبتدی در حرکت دادن انگشتان خود با سرعت و چابکی مشکل دارند. این امر به خصوص برای کسانی که هرگز سازهای زهی دیگری را ننواخته اند، صادق است.
* معمولاً می‌توانید تعدادی تمرین برای تقویت انگشتان، به صورت آنلاین پیدا کنید. بسیاری از آنها به طور خاص برای دانش آموزانی که شروع به یادگیری گیتار می کنند، ساخته شده اند. به دنبال تمریناتی باشید که بر ساخت عضلات انگشتان و باز کردن انگشتان تمرکز دارند.
* حتی دانش آموزانی که سازهای دیگر را نواخته اند نیز ممکن است نیاز به تقویت انگشتان کوچک خود داشته باشند، که اغلب در سازهای دیگر، به اندازه گیتار کاربرد ندارد.
* هرچه انگشتان دانش‌آموز قوی‌تر شوند، راحت‌تر و با سرعت و دقت بیشتری می‌تواند روی فرت برد حرکت کند.

روش 2 از 3: پیدا کردن دانش آموز

آموزش گیتار

1. با آموزش گیتار رایگان به دوستان خود شروع کنید.

اگر دوستانی دارید که علاقه مند به یادگیری نحوه نواختن گیتار هستند، به آنها کمک کنید. این می تواند راهی برای توسعه مهارت های آموزش گیتار شما و یادگیری روش های موثرتر برای تدریس باشد.
* اگر گیتاریست نسبتا خوبی هستید، احتمالاً کسی قبلاً از شما خواسته است که به او آموزش دهید. اگر نه، از برخی از دوستان خود که نحوه نواختن گیتار را نمی دانند بپرسید که آیا مایل به یادگیری هستند یا خیر.
* کار با اشخاصی که می شناسید مفید است زیرا آنها به شما بازخورد صادقانه ای در مورد اینکه چه چیزی به آنها کمک می کند و چه چیزی کمک نمی کند، می دهند.
* همچنین ایده خوبی در مورد نوع اطلاعاتی که باید از دانش آموزان خود بدانید به دست خواهید آورد. با اینکه ممکن است از قبل یک سری از چیزها را راجب دوست خود بدانید و این توانایی را داشته باشید که به طور شهودی یک درس را مطابق با علایق آنها تنظیم کنید، اما همیشه می توانید آن را مهندسی معکوس کنید تا بفهمید هنگام تنظیم برنامه های درسی خود به چه اطلاعاتی اعتماد کرده اید.
* مراقب باشید در این جلسات تمرینی به شیوه‌ی برخوردی دوستانه تر لغزش نکنید. می‌توانید جوک‌ بگویید یا داستان‌هایی را به اشتراک بگذارید، اما به خاطر داشته باشید که سعی می‌کنید روش‌های آموزش گیتار خود را توسعه دهید – نه اینکه با دوستتان معاشرت کنید.

2. درمورد نرخ آموزش گیتار در محل خود تحقیق کنید.

هنگامی که به اندازه کافی به توانایی های آموزش گیتار خود مطمئن شدید و شروع به جستجوی عمومی دانش آموزان کردید، مدتی را صرف ارزیابی بازار محلی کنید. شما باید بتوانید دروس خود را به صورت رقابتی قیمت گذاری کنید.
* اگر نرخ های خود را خیلی بالا تعیین کنید، برای جذب دانش آموزان به مشکل خواهید خورد. از سوی دیگر، تنظیم نرخ ها با قیمت بسیار پایین به این معنی است که شما به درستی برای زمانی که برای آموزش گیتار صرف می‌کنید، هزینه دریافت نخواهید کرد.
* خودتان را به طور عینی با سایر مربیان مقایسه کنید، از جمله پیشینه و سطح مهارت مرتبط. به عنوان مثال، به عنوان یک مربی مبتدی، نمی خواهید به اندازه فردی با 20 سال تجربه یا دارای مدرک دانشگاهی در زمینه آموزش موسیقی، هزینه دریافت کنید.
* همچنین باید محدوده سنی دانش آموزانی را که به طور ایده آل می خواهید، در نظر داشته باشید. این بر نرخ‌هایی که دریافت می‌کنید و همچنین استراتژی تبلیغات و بازاریابی شما تأثیر می‌گذارد.

آموزش گیتار

3. حضور خود را در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.

هنگامی که آموزش گیتار را تازه شروع کرده اید، رسانه های اجتماعی می توانند راه خوبی برای اطلاع رسانی باشند. یک وب سایت اولیه راه اندازی کنید و حساب های رسانه های اجتماعی متصل بسازید. اطلاعات را با همه کسانی که می شناسید به اشتراک بگذارید.
* می‌توانید حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را بدون صرف هیچ هزینه‌ای بسازید، که این چیزی است که در ابتدای کار، شبکه های اجتماعی را تبدیل به راهی عالی برای انتشار اخبار در مورد خدمات شما می‌کند. بعداً می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید برای تبلیغ پست های خود پول خرج کنید یا تبلیغات آنلاین ایجاد کنید یا خیر. رسانه های اجتماعی نیز به شما کمک می کنند تا برند خود را بسازید. یک نام برای کسب و کار خود انتخاب کنید و از همان نام های کاربری در همه وب سایت ها استفاده کنید.
* ممکن است بخواهید یک سیستم تخفیف برای کسانی که از طریق رسانه های اجتماعی از با کلاس های آموزش گیتار شما آشنا می شوند یا برای کسانی که پست های شما را به اشتراک می گذارند یا شما را ارجاع می دهند، راه اندازی کنید.
* همچنین می توانید پست هایی بگذارید که دارای کد یک جلسه آموزش گیتار رایگان باشند. هنگامی که برنامه درس جلسه اول را می نویسید، مطمئن شوید که دانش آموز بلافاصله چیزی یاد می گیرد و احساس می کند که به سمت هدف خود یعنی یادگیری نواختن گیتار به روشی مثبت و سازنده پیش می رود.

4. در ابتدا به معرفی کلاس های آموزشی خود به صورت دهان به دهان، تکیه کنید.

اگر تصمیم گرفته اید که در نهایت می خواهید تجارت خود را تا زمانی که به طور تمام وقت به آموزش گیتار بپردازید، توسعه دهید، از کوچک شروع کنید. استفاده از معرفی دهان به دهان هیچ هزینه ای برای شما ندارد و می تواند به شما در ایجاد دنبال کننده های وفادار کمک کند.
* یکی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید، ارائه تخفیف برای دانشجویان فعلی است که دانشجویان جدید را به شما معرفی می کنند.
* بعد از اینکه یک ماه دانش آموزی داشتید و به نظر متعهد به نظر می رسید، پیشنهاد ارجاع را به او یادآوری کنید. آنها تا آن لحظه زمان کافی با شما گذرانده اند تا بدانند آیا خدمات شما را به دیگران توصیه می کنند یا خیر.

5. به سراغ سایر روش های تبلیغات بروید.

هنگامی که تجربه کمی در آموزش گیتار به چند دانش آموز داشتید، ممکن است بخواهید به دنبال راه های دیگری برای یافتن دانش آموزان، از جمله فهرست راهنماها و آگهی ها در فروشگاه های موسیقی یا کافی شاپ ها باشید.
* به این فکر کنید که افراد علاقه‌مند به موسیقی اغلب در کجا جمع می‌شوند – این می‌تواند شامل فروشگاه‌های موسیقی و مکان‌های موسیقی محلی باشد. از مالکان بپرسید که آیا تابلوی اعلانات برای تبلیغات خدمات آموزش گیتار دارند یا خیر.
* مدارس همچنین می توانند مکان های خوبی برای تبلیغ خدمات شما باشند، به ویژه محوطه های دانشگاهی.
* همچنین می‌توانید تبلیغات آنلاین را گسترش دهید، که می‌تواند راهی نسبتاً ارزان برای اطلاع رسانی باشد. سعی کنید تبلیغاتی را در وب سایت هایی قرار دهید که منافع محلی یا منطقه ای را تامین می کنند.

روش 3 از 3: سازماندهی کسب و کار شما

آموزش گیتار

1. درخواست پیش پرداخت کنید.

شما نمی خواهید کار کنید و حقوق نگیرید. اما اگر از قبل از دانش آموزان خود شهریه نگیرید، ممکن است این اتفاق بیفتد. گزینه های صورتحسابی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای مالی شما مطابقت دارند.
* ساده ترین گزینه این است که دانش آموزان یک ماه متعهد شوند و هزینه آن ماه را از قبل پرداخت کنند. این روش نه تنها حسابداری را برای شما آسان‌تر می‌کند، بلکه سطح تعهد دانش‌آموزان را نیز تضمین می‌کند.
* پرداخت پیش پرداخت برای یک ماه درس همچنین برنامه ریزی و تخصیص زمان را برای شما آسان می کند، که بسیار مهم است؛ به خصوص اگر در حال انجام کار روزانه و آموزش گیتار در کنار هم هستید.

2. به مطالعه و گسترش روش های آموزش گیتار خود ادامه دهید.

هر چه بیشتر به عنوان یک نوازنده و یک معلم پیشرفت کنید، شاگردان بیشتری جذب خواهید کرد. همچنین تبدیل شدن به یک گیتاریست بهتر به این معنی است که می توانید برای مدت طولانی تری هنرجویان را نگه دارید.
* به عنوان مثال، اگر شما یک نوازنده گیتار متوسط هستید، ممکن است مشکلی در آموزش به افراد مبتدی نداشته باشید. اما زمانی که شاگردان شما مانند شما تبدیل به نوازنده خوبی شوند، باید آنها را رها کنید زیرا دیگر چیزی برای آموزش به آنها ندارید. در حالی که احتمالاً می توانید مبتدیان دیگری را پیدا کنید، اما اگر به طور مداوم مهارت های خود را بهبود ندهید، خود را محدود می کنید.
* با گذشت زمان و تجربه، روش های آموزشی جدید یا ترفندهای جدیدی را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می‌کنند با دانش آموزان خود رابطه خوبی برقرار کنید. با صحبت منظم با سایر اساتید گیتار و ایده گرفتن از آنها، کارنامه خود را گسترش دهید.
* ممکن است در نظر داشته باشید که به یک گروه بپیوندید یا به تنهایی اجراهای میکروفون باز انجام دهید تا در معرض دید قرار بگیرید. کسی که به نواختن شما گوش می دهد ممکن است علاقه مند شود که از شما یاد بگیرد.

آموزش گیتار

3. سوابق خود را خیلی دقیق نگه داری کنید.

زمانی که آموزش گیتار را شروع می کنید، یک کسب و کار کوچک نیز راه اندازی می کنید. صرف نظر از اینکه فقط می خواهید گیتار را در کنار شغل دیگر خود و به صورت پاره وقت آموزش دهید، یا در نهایت می خواهید تجارت خود را توسعه دهید و کار روزانه خود را رها کنید، حفظ سوابق خوب ضروری است.
* ممکن است بخواهید در یک برنامه یا سرویس حسابداری مشترک شوید تا بتوانید به سرعت و با دقت، درآمد و هزینه های مربوط به کسب و کار خود را ثبت کنید.
* به خاطر داشته باشید که باید مالیات را در درآمد خود لحاظ کنید، اما می توانید هزینه های مربوط به تجارت گیتار خود را نیز کسر کنید. برای مثال، اگر در به دانش‌آموزان در خانه خودشان آموزش می‌دهید، می‌توانید مسافت پیموده شده از آن جلسات را کم کنید. همچنین می‌توانید هزینه موادی مانند سیم‌های گیتار یا کاغذ مورد استفاده برای چاپ جزوه‌های دانش‌آموزان را کسر کنید.
* ممکن است بخواهید با یک مشاور کسب و کار کوچک یا یک حسابدار جلسه ای ترتیب دهید تا بتوانید سوابقی را که باید نگه دارید و مدت زمان نگهداری آنها را بررسی کنید.

4. یک LLC راه اندازی کنید.

به خصوص اگر قصد آموزش گیتار به صورت تمام وقت را دارید، باید کسب و کار خود را در یک ساختار تعریف شده سازماندهی کنید تا آن را از امور مالی شخصی خود جدا کنید. ایجاد یک LLC شاید ساده ترین راه برای انجام این کار باشد.
* راه اندازی یک LLC به این معنی است که اگر یکی از دانش آموزان شما با شما اختلاف حقوقی داشته باشد، یا اگر با کسب و کار دیگری اختلاف داشته باشید، دارایی های شخصی شما محافظت می شود و آنها نمی توانند به دنبال آن ها بروند.
* با یک وکیل محلی مشورت کنید تا بدانید که چه شرایطی برای راه اندازی یک LLC در محل زندگی شما وجود دارد. معمولاً می‌توانید همه کارها را خودتان بدون نیاز به استخدام وکیل برای انجام آن، انجام دهید.
* همچنین ممکن است مجوز یا مجوزهای دیگری نیز وجود داشته باشند که برای انجام قانونی کسب و کار خود در منطقه خود به آنها نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *