در این مقاله به معرفی بهترین هنگ درام برای مبتدیان می پردازیم. هنگ درام‌ ها به دلیل صدای منحصر به فرد و توانایی ایجاد فضای آرامش بخش و مدیتیشنی به شدت محبوب شده‌اند. با این حال، همه هنگدرام‌ها یکسان نیستند. اگر به دنبال بهترین هنگ درام برای مبتدیان همراه با لوازم جانبی هستید، ما شما را راهنمایی می کنیم.

هنگ درام برای مبتدیانهنگدرام چیست؟

هنگدرام‌ها یک ساز منحصر به فرد هستند که در اوایل سال 2007 اختراع شده‌اند. این ساز‌ها از برن، سوئیس توسط فلیکس روهنر سابینا شارر ابداع شده‌اند، هرچند می‌توان ادعا کرد که از پن فلزی ترینیداد و توباگو در دهه 1930 میلادی الهام گرفته شده است. «هنگدرام»، «هَند پن»، «پانتام» و «درام فضایی» نام‌های مختلفی برای یک خانواده از سازهای موسیقی نزدیک به هم هستند. اینسازها از دو برگ فولاد مقعر که به یکدیگر چسبیده‌اند تشکیل شده‌اند و دارای نت‌های تنظیم شده روی نیمه بالایی و گاهی اوقات نیمهپایینی هستند که با دست قابل نواختن هستند.

چرا هنگدرام منحصر به فرد است؟

با توجه به اینکه هنگ درام یک ساز موسیقی بسیار عجیب است، بازار خاص خودش را دارد.( برای خرید هنگدرام اینجا کلیک کنید ) در این بازار، کیفیت فلز استفاده شده اهمیت زیادی دارد و هم صنعت دستی که در توسعه چنین سازی درگیر است. به دلیل زمان و مهارتی که برای تولید یک هنگدرام  نیازاست، مردم علاقه مندند قیمت بالایی برای آن‌ها پرداخت کنند.
یکی از مزایای هنگدرام این است که مشابه گاملان است و به شما آرامش می‌بخشد و به ذهنتان اجازه می‌دهد که آزادانه بدون نگرانی پراکنده، متمرکز شود. در حالی که می نوازید، احساس آرامش در ذهن و بدن شما شروع به شکل‌گیری می‌کند و می‌توانید خود را بهشیوه‌ای بیان کنید که کلمات نمی‌توانند. این روشی ایده‌آل برای کاهش استرس یا استراحت کردن پس از یک روز طولانی است.

مقایسه هنگدرام با تانگ درام

هنگدرام‌ها صدای واضح، روشن و صافی با مدت زمان نگهداری متوسط ​​تا بالا تولید می‌کنند که به آن‌ها صدایی جادویی می‌دهد. تانگدرام‌های صدایی پریشان‌تر با مدت نگهداری بیشتر دارند.
تانگ درام‌های فولادی معمولاً کوچکتر اما سنگین‌تر از هنگ درام‌ها هستند. آن‌ها با فولاد ضخیم ساخته شده‌اند و برای مدت زمانبیشتری نسبت به هنگ درام‌ها ارتعاش ایجاد میکنند.

نحوه نواختن هنگ درام

هنگدرام به طور مشابهی مثل درام نواخته می‌شود. با استفاده از دست‌های خود برای نواختن کلیدهای روی خود ساز، هر بار صدایی منحصر به فرد با توجه به اینکه به کجای ساز ضربه می‌زنید و نحوه‌ای که به آن ضربه می زنید، تولید می‌شود. در طول دهه گذشته،موسیقیدانان یاد گرفته‌اند هنگ درام  را برای تولید صداها و ملودی‌های آهنگ‌هایی که معمولاً توسط ساز‌های کلاسیکی مانند ویولن یاپیانو نواخته می‌شوند، استفاده کنند.

هزینه یک هنگدرام چقدر است؟

در ادامه مقاله بهترین هنگ درام برای مبتدیان به بحث قیمت می پردازیم. قیمت یک هنگ درام می‌تواند بسته به موادی که از آن ساخته شده است، برند، طراحی و تکنیک‌های استفاده شده برای تولید آن متغیرباشد. قیمت‌ها معمولاً می‌تواند از £ 15 برای یک هنگ درام ارزان قیمت و تا £ 3500 برای یک ساز فلزی با کیفیت و لوکس باشد.
هنگامی که یک ساز ارزان را خریداری می‌کنید، به سرعت مشخص می‌شود که گزینه ارزان‌تر بهترین انتخاب برای شروع نبود به دلیلاینکه از فلزات با کیفیت پایین تهیه شده است و به همین دلیل در تولید صدا با کیفیت به مشکل بر می خورید. اگر علاقمند بودید که یکیاز این سازهای منحصر به فرد را داشته باشید، راهنمای خرید ما را در زیر ببینید.

صدای آن چگونه است؟

هنگدرام فلزی Om تن‌های پر صدا و آرامبخشی تولید می‌کند. نت‌های شفاف و صدای آن فضایی آرام و صلح‌آمیز را ایجاد می‌کنند کهبرای آرامش و مدیتیشن ایده‌آل است.

راهنمای خرید بهترین هنگ درام برای مبتدیان

۱. هنگدرام OM

هنگدرام Om با پاشنه‌های لاستیکی در پایین برای راحتی بیشتر در هنگام نواختن. با این ویژگی، می‌توانید بر روی موسیقی خودتمرکز کنید و نگران حرکت هنگدرام خود نباشید.اگر شما یک مبتدی هستید یا یک موسیقیدان با تجربه، هنگدرام یک انتخاب عالی است.با این ساز شما همه چیزی را که برای شروع سفر موسیقی خود نیاز دارید خواهید داشت. هنگدرام Om را در اینجا بخرید.

۲. هنگدرام SARAZ

Saraz یک شرکت معروف در جامعه هنگدرام است، ساز های این سرکت از فولاد ضد زنگ نیترید شده درست می شود که در انواع مقیاس‌ها و نت‌های مختلف عرضه می‌شوند. همچنین به لوازم جانبی مانند پارچه‌های میکروفایبر، کیف حمل، موم روی صداپان،evapad و … احتیاج دارید.
که تمامی این هارا می توانید از این سایت تهیه کنید

۳. هنگدرام MERAKI

Meraki شرکت ایتالیایی‌ای هست که هنگ درام‌های فولادی تولید می‌کنند که در انواع مقیاس‌ها عرضه می‌شوند و دارای کیفیت ساخت وصدای خیلی خوبی هستند.

بهترین هنگ درام برای مبتدیان۴. هنگدرام AYASA

هنگ درام‌های Ayasa بواسطه سازهای فوق‌العاده خود شناخته شده‌اند. هنگدرام‌های آن‌ها از فولاد با کیفیت بالا ساخته شده‌اند. دوبخش اصلی در طراحی کلاس Ember است که ویژگی انها صدای مانند سرامیک، محافظت از زنگ، پایداری بیشتر، رنگ‌های دماییپتینا که از طلای روشن تا بنفش یا آبی مشکی می‌رسد. کلاس فولاد ضد زنگ AISI 430 که دارای یک پوسته فولاد نیترید شده 1 میلیمتری است که اجازه صدای پایدار و عمیق‌تری را می‌دهد.

۵. هنگ درام حرفه‌ای (professional)

این هنگدرام‌های حرفه‌ای در دو مقیاس مختلف عرضه می‌شوند، این‌ها؛ مقیاس A با پیشرفت زیر را دارد: A، C، D، Bb، G، E، D، F،A و تغییرات مقیاس G شامل پیشرفت زیر را دارد: G، Eb، D، F #، A، C، D، Bb، G.

۶. هنگدرام AURA

هنگدرام‌های Aura بدلیل کیفیت صدا، گزینه‌های رنگی و سری‌های مختلف برای موسیقیدانانی که در مرحله‌های مختلف یادگیری هستند شناخته شده‌اند. این سری‌ها شامل سری مبتدی، آبی، پانتام و رزونانس هستند. تفاوت‌های کوچکی بین هر سری وجود دارد اماموضوع اصلی ظاهر آن ها ‌است. هر هنگ درام به صورت دستی ساخته شده و کنترل کیفیت دقیقی را طی می‌کند تا اطمینان حاصلشود که استانداردهای بالایی را دارا است. هنگ درام‌های Aura برای هر دو مبتدی و نوازندگان حرفه‌ای مناسب هستند و دارای صدایگرم و متعادل هستند.

بهترین لوازم جانبی هنگدرام

خرید لوازم جانبی با کیفیت می‌تواند تجربه نوازندگی شما را بهبود بخشد و از هنگدرام شما محافظت کند. وقتی بحث به لوازم جانبیمی‌رسد، چندین مورد اصلی وجود دارد که هر نوازنده‌ی هنگ درام باید داشته باشد. اینجا چند لوازم جانبی ضروری برای هر نوازنده‌یهنگ درام آورده شده است:

کیف

در ادامه مقاله بهترین هنگ درام برای مبتدیان به بحث کیف می پردازیم. کیف برای محافظت از هنگدرام شما در طول حمل و نقل ضروری است. به دنبال یک کیف با مقاومت بالا و مکانیسم قفل ایمن برای اطمینان از حفظ هنگدرام خود باشید.

پایه

یک پایه می‌تواند نواختن را راحت‌تر کند و کیفیت صدای ساز شما را بهبود بخشد. به دنبال یک پایه قابل تنظیم و پایدار برای اطمینان ازاینکه هنگدرام شما در حالی که نواخته می‌شود در جای خود بماند.

کوبک‌ها

کوبک‌ها برای نواختن هنگ درام شما ضروری هستند. به دنبال کوبک‌هایی با طراحی ویژه برای هنگ درام‌ها باشید که دارای یک نوک لاستیکی نرم که باعث تولید صدای گرم و پر کیفیت بشود اما همچنین به دنبال آزمایش انواع مختلف کوبک‌ها برای تولید صداهای مختلفبروید.

آیا هنگ درام‌ها ضدآب هستند؟

در آخرین بخش از مقاله بهترین هنگ درام برای مبتدیان به بحث ضد آب بودن می پردازیم. هنگ درام‌های با کیفیت بالا از آنچه که ممکن است انتظار داشته باشید مقاومت بیشتری دارند. یک نوازنده ماهر از یونان به ناماسپیروس پان هنگ درام Halo خود را در یک استخر برای عکس‌برداری دو ساعت غرق کرد. شش سال بعد، بعد از خشک کردن کامل بایک پارچه میکروفایبر معمولی، همچنان کاملاً بدون زنگ مانده است.

امیدوارم از مقاله “بهترین هنگ درام برای مبتدیان” لذت برده باشید. با سایر مقالات دنیای ساز همراه باشید.

سوالات متداول

وزن چقدر هنگ درام است؟

هنگ درام‌ها معمولاً در محدوده قطر 45 سانتی‌متر تا 65 سانتی‌متر، ارتفاع 15 سانتی‌متر تا 30 سانتی‌متر و وزن بین 2.5 کیلوگرم تا4.5 کیلوگرم هستند.

آیا هر کسی می‌تواند شروع به نواختن هنگ درام بکند؟

شما نیازی به آموزش کلاسیک یا دانش نظریه موسیقی برای نواختن هنگ درام ندارید. هر هنگ درام به یک مقیاس موسیقی خاص تنظیمشده است که مفهوم نت‌های اشتباه و ترس از انجام اشتباه را از بین می‌برد. بنابراین، نواختن هنگ درام برای همه قابل انجام است،بدون توجه به پس زمینه موسیقیایی.

چگونه می‌توان از هنگ درام محافظت کرد؟

پس از هر استفاده، هنگ درام را با یک پارچه نرم، تمیز و خشک، به طور دقیق پاک کنید، بهتر است با پارچه میکروفایبر این کار را انجامدهید. هنگ درام خود را هر 6 تا 12 ماه یکبار تمیز کنید تا کثیفی و روغن‌ها را پاک کنید: می‌توانید از الکل ایزوپروپیل یا یک الکل نرمتر(با پایه الکل ایزوپروپیل یا اتانول با 50-75٪ ترکیب ‌شده با آب) استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *