پیانو سایلنت چیست؟

پیانو سایلنت به سادگی یک پیانوی آکوستیک استاندارد است که توانایی جلوگیری از برخورد چکش های پیانو با سیم ها را دارد. در مدل‌های اولیه سیستم بی صدا، حرکت کلید با استفاده از سنسورهای مکانیکی تشخیص داده می‌شد که بر احساس و تولید صدای کلیک تأثیر می‌گذاشت. اما در مدل‌های پیشرفته‌تر و مدرن، از سنسورهای نوری استفاده می‌شود که بر احساس یا صدای پیانو تأثیر نمی‌گذارند.

پیانو سایلنت، که به آن “سیستم بی صدا” نیز معروف است، ممکن است مانند یک ساز کاملاً جدید به نظر برسد. با این حال، این فقط یک پیانوی آکوستیک استاندارد است که توانایی جلوگیری از برخورد چکش‌های پیانو با سیم‌ها را دارد.

پس چگونه نت های نواخته شده را می شنوید اگر چکش ها به سیم ها برخورد نکنند؟

تمرین پیانو نیازمند تلاش منظم است. با این حال، اگر نوازنده یکی از اعضای خانواده، دانشجوی دانشگاه یا هر کس دیگری باشد که محل تمرین خود را با افراد دیگر به اشتراک می گذارد، ممکن است بین نوازنده و دیگران که صدای او را می شنوند، درگیری طبیعی ایجاد شود. حتی یک قطعه خوب نواخته شده نیز می تواند برای کسانی که به مکانی آرام برای زندگی، کار و خواب نیاز دارند، حواس پرتی ایجاد کند.

با استفاده از فناوری پیانو سایلنت، می توان هر زمانی، شبانه روز، به هر اندازه که نیاز دارید، بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران در همان فضای مشترک، نواخت.

پیانو سایلنت چیست؟

راه حل های این معضل فضای مشترک تکامل یافته است. به عنوان مثال، در دهه 1980، شرکت های پیانو مانند یاماها پدال وسط خود را به “پدال نرم” تبدیل کردند و صدای پیانو را به طور قابل توجهی خفه کردند. با این حال، صدای حاصل برای دانش آموز جدی پیانو چندان مفید نبود. آنچه مدل‌های «پدال نرم» در سکوت به دست می‌آوردند، در وضوح از دست می‌دادند.

در نتیجه، به دنبال راه حلی بودند که یک پیانوی آکوستیک با کیفیت بالا تولید کند که صدای غنی تولید کند اما فقط توسط نوازنده شنیده شود. به این ترتیب، نوازنده می تواند هر زمانی، شبانه روز، به هر اندازه که نیاز دارد، بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران در همان فضای مشترک، بنوازد.

اگر شرایطی دارید که در آن فضای مشترک با نوازنده پیانو ممکن است مشکل باشد، درک سیستم های پیانو سایلنت با کیفیت بالا در هنگام تعیین بهترین پیانو و سیستم بی صدا برای شما ضروری است. آخرین چیزی که می خواهید این است که در یک سیستم بی صدا سرمایه گذاری کنید که نیازهای شما را برآورده نکند.

وب سایت دنیای ساز در زمینه کمک به افراد برای یافتن پیانوی مناسب برای آنها فعالیت می کند. ما به دقت ظهور پیشرفت‌های پیانو مانند سیستم‌های پیانو سایلنت را دنبال کرده‌ایم و می‌توانیم به شما در مقایسه سیستم‌های بهتر کمک کنیم..

در پایان این مقاله، درک بهتری از نحوه عملکرد سیستم‌های بی صدا برای پیانو، نحوه مقایسه برخی از سیستم‌های بهتر با یکدیگر خواهید داشت.

ساز و کار پیانو سایلنت

هنگامی که سیستم بی صدا فعال می شود، سنسورهای دیجیتال حرکت کلید پیانو را شناسایی می کنند. سپس حرکت کلید به سیگنال MIDI تبدیل می شود که توسط یک ماژول صدای الکترونیکی دریافت می شود. در نتیجه، نوازنده پیانو می تواند بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران، نواختن خود را از طریق هدفون بشنود.

چنین سیستم‌های بی صدای مدرن می‌توانند قابلیت MIDI کامل برای ارسال سیگنال‌هایی با قابلیت اتصال به رایانه برای استفاده با نرم‌افزار نت‌نویسی داشته باشند. همچنین پیانوها قابلیت MIDI کامل برای ارسال سیگنال دارند و می توانند برای استفاده با نرم افزار نت نویسی به رایانه متصل شوند.

بهترین برند های پیانو سایلنت

کاوایی

پیانوهای آکوستیک سایلنت برند کاوایی با نام “AnyTime Pianos” شناخته می شوند که دارای سیستم بی صدای داخلی هستند. آنها نام “AnyTime” را به بازار عرضه می کنند تا نشان دهند که این پیانوها دارای ظرفیت دیجیتالی هستند که به آنها اجازه می دهد در هر زمان بدون تأثیر روی دیگران نواخته شوند. آنها در طیف وسیعی از مدل ها موجود هستند.

یکی از مدل‌های محبوب Kawai K200-ATX3 است که شرکت آن را به‌عنوان مدل کاربرپسند در مقایسه با سایر برندها معرفی می‌کند. دارای یک صفحه نمایش کوچک داخلی در سمت چپ صفحه کلید است که به طور مشابه با گوشی هوشمند کار می کند. ATX3 دارای 27 صدا برای ایجاد جلوه ای که می خواهید، به علاوه تعداد زیادی آهنگ از پیش تنظیم شده است.

Kawai K200-ATX3

یاماها

پیانوهای سایلنت SH2 و SC2 یاماها تعداد صداها و آهنگ‌های از پیش تنظیم شده کمتری نسبت به ATX3 Kawai ارائه می‌کنند. یاماها به جای صفحه نمایش داخلی، از یک رابط جداگانه استفاده می کند – یک iPad/iPhone یا تبلت Android. همانطور که در مدل‌های قبلی Kawai AnyTime ذکر شد، پیانوی بی صدای یاماها دارای سیستم بی صدای داخلی است.

این مدل‌ها ویژگی برجسته‌ای دارند: نمونه‌گیری صدای دو گوش (باینورال) را برای تجربه کامل‌تر پیانو ارائه می‌کنند. صدای دوگوشی شکل طبیعی انسان را تقلید می کند تا صدایی غنی و استریو ایجاد کند.

Yamaha SH2

سیستم به وقت سکوت (QuietTime)

خریداران پیانو از آزمایش انواع مختلف پیانوهای بی صدا بهره مند می شوند، چه پیانوهایی با سیستم های داخلی باشند یا پیانوهایی که پس از ساخت پیانو قابل نصب هستند.

استین وی در جهت دیگری پیش رفت و پیانوهایی با سیستم بی صدای داخلی تولید نمی کند. در عوض، نمایندگان استین وی مانند سایت دنیای ساز یک سیستم بی صدا ارائه می دهند، به وقت سکوت یکی از چنین سیستم هایی است که می تواند در هر پیانویی که انتخاب می کنید، (حتی پیانویی که از قبل دارید)، نصب شود.

همانطور که در مورد مدل‌های یاماها و کاوایی، سیستم به وقت سکوت نوازنده را از طریق USB یا Bluetooth MIDI به دنیای دیجیتال متصل می‌کند.

در زیر کلیدها، سنسورهای نوری ویژه حرکت هر کلید را ثبت کرده و آن را برای پخش توسط صدای پیانوی دیجیتال در جعبه کنترل ترجمه می‌کنند.

هنگامی که سیستم به وقت سکوت به درستی نصب شده و توسط یک تکنسین پیانو آموزش دیده تنظیم شود، کلیدها حسی شبیه به یک پیانوی سنتی و آکوستیک خواهند داشت، حتی زمانی که ویژگی بی صدا فعال باشد.

در کارگاه های دنیای ساز نیز در حال آزمایش با سیستم بی صدای دیگری، سیستم Kioshi Silent هستیم و در مورد تجربه خود با این محصول جدید در مقاله آینده به روز خواهیم شد.

سیستم به وقت سکوت (QuietTime) در پیانو سایلنت

سیستم های بی صدا باید نمونه برداری شوند تا مورد توجه قرار گیرند

اگر خریدار پیانویی وجود داشته باشد که قبل از خرید باید چند مدل مختلف را امتحان کند، قطعا این خریدار خواستار پیانوی سایلنت خواهد بود. از این گذشته، یک پیانو سایلنت مخاطبان متعددی را برای راضی کردن دارد. 

از یک طرف، نوازنده پیانو می‌خواهد مطمئن شود که هنوز هم می‌تواند آنچه را که از طریق هدفون می‌نوازد، بشنود. از طرف دیگر، کسانی که در فضای مشترک با نوازنده پیانو هستند می‌خواهند بدانند که ویژگی بی صدا واقعاً بی صدا خواهد بود تا فعالیت‌های دیگر آنها را منحرف نکند.

بسیاری از خریداران تمام خانواده خود را برای آزمایش این جنبه های کلیدی پیانوهای بی صدا می آورند، چه پیانوهایی با سیستم های داخلی باشند و چه پیانوهایی این قابلیت بعدا بر رویشان نصب می شود.

در دنیای ساز، ما شما را تشویق می‌کنیم که پیانوهای سایلنت سایر برندها را امتحان کنید و سپس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم به وقت سکوت به ما مراجعه کنید. ما می‌خواهیم بهترین پیانو را برای شما تهیه کنیم. این امر پس از اینکه خریدار فرآیند کاملی از مقایسه مدل‌های پیانوی سایلنت و سیستم‌های بی صدا را انجام دهد، به دست می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *