برای خرید میکروفون کلیک کنید

 

★ معرفی انواع میکروفون ★

11 تیر 1401

 


میکروفون در واقع صدا را به انرژی الکتریکی و سیگنال تبدیل میکند و انواع گوناگونی دارد و به طور کلی به دو دسته ی کاندنسر و داینامیک طبقه بندی میشود.

۱- بی سیم: بیش از ۲۰۰ نوع مختلف از این میکروفون در دنیا مورد استفاده قرار میگیرد که از ۳ بخش اصلی میکروفون، فرستنده و گیرنده تشکیل شده که در واقع بخش فرستنده و گیرنده ی آن باعث شده که این میکروفون بدون سیم کار کند. دو آنتن بر روی فرستنده و گیرنده وجود دارد که اگر فرستنده و گیرنده دور شوند در سیگنال های رادیویی اختلال ایجاد میشود همچنین استفاده از امواج بالای فرکانسی باند UHF که دارای طول موج کوتاه تری نسبت به VHF است، بازتابش سیگنال ها در محیط مورد استفاده را کاهش میدهد.

۲- یو اس بی: این میکروفون دارای تمام بخش های میکروفون سنتی از جمله کپسول و دیافراگم است و دو مدار اضافی یعنی یک پری آمپ داخلی و یک مبدل آنالوگ دارد. پری آمپ کاری میکند که اتصال میکروفون به میکسر و پری آمپ میکروفون خارجی غیر ضروری شود. مبدل A/D هم خروجی میکروفون را به دیجیتال تغییر داده تا وارد رایانه شود و با کمک نرم افزار ضبط خوانده شود.

۳- ریبون: این نوع میکروفون به جای سطح فشار صدا به سرعت مولکول های هوا واکنش نشان میدهد که در کابردهای استودیویی مهم نیست ولی برای ضبط در فضای باز اهمیت دارد.

۴- خازنی: این میکروفون ها در مقایسه با میکروفون های داینامیک به سرعت و حرکت امواج صوتی واکنش بهتری نشان داده و شامل یک دیافراگم نازک و کشیده در نزدیک صفحه ی فلزی است. میکروفون های خازنی در دو نوع ترانزیستوری و لامپی که نیاز به مولد برق و پیش تقویت کننده دارند. این میکروفون بیش از حد بزرگ و حساس است و در مقابل صدای خیلی بلند دچار اختلال میشود. کیفیت صدای خوبی دارد و از آن برای صدابرداری حساس مخصوصا وقتی منبع صوتی دور است، استفاده میشود. میکروفون الکترت نوع خاصی از میکروفون خازنی است.

۵- داینامیک: این نوع از میکروفون نسبت به خازنی حساسیت کمتری داشته، در شرایط سخت مقاوم تر است، ارزان تر است و برای ضبط گیتار الکتریک و درامز مناسب تر است.

امیدواریم که لذت برده باشید.

 

برای خرید میکروفون کلیک کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *