چگونه گستردگی صدای خود را پیدا کنیم؟

16 تیر 1401

 

یکی از ساده ترین روش ها استفاده از مقیاس پنج نتی و شناسایی بم ترین و زیرترین نتی است که میتوانید بدون خراش و به راحتی بخوانید. بهترین راه استفاده از سازهای کوک شده مثل پیانو است. ترجیحا مقیاس را با حروف صدادار ((ah, ee, oo)) بخوانید. مطمئن شوید که می خواهید دانگ متوسط ​​را انتخاب کنید تا مقیاس را شروع کنید. از آنجا، صدای شما بر اساس دانگ تعیین می شود. توصیه می گردد یک افزایش در نیم نت را انتخاب کنید و از همین رو گامی به اندازه یک اکتاو تقریباً معادل دو دانگ می شود به طوری که می توانید دقیقا مشخص کنید کدام نت ها را می توانید و یا نمی توانید ضرب بزنید. این روند را در دانگ جدید تکرار کنید تا زمانی که دیگر نتوانید بالاترین صدا را بخوانید. هنگامی که به آن حالت رسیدید، شما اکنون نت بالا از گستره صوتی خود را کشف کرده اید. برای یافتن گستره صوتی تان، از همان روند استفاده کنید، اما به جای بالا بردن، صدای خود را با مقیاس پنج نتی پایین بیاورید. هنگامی که دیگر قادر به خواندن با صدای پایین نمی باشید، در پایین ترین گستره صوتی خود قرار گرفته اید.

برای پیدا کردن بالاترین و پایین ترین نت هایی که خوانده میشود از تیونر استفاده کنید. اگر یک پیانو را در نظر بگیرید، کلید میانبر متوسط C4 یا C است و بیشتر مردم به جز سوپرانوهای افراطی و باس قادر به خواندن نت C میانی هستند. با افزایش مقیاس ما از C میانی شروع می کنیم.
اسم ها به شرح زیر است:
C4، D4، E4، F4، G4، A4، B4، C5 و …

اگر میتوانید با صدای بلند بخوانید، خواننده ی سوپرانو یا تنور هستید و اگر با صدای پایین میخوانید، آلتو یا باس هستید. دامنه صدایی سوپرانو حدودا از B3 تا F6 است، گستره تقریبی التو D3 تا A5 را اجرا می کند، محدوده صوتی صدای تنور از A2 تا A5 است و خوانندگان باس B1 تا G5 را اجرا می کنند. انواع سوپرانو، التو، تنور و باس وجود دارد. به طور معمول، زنان و دختران سوپرانو یا آلتو و مردان تنور و یا باس هستند. پسران غیر بالغ، اغلب به نام سوپرانو يا سه گانه در انگليس نام مي گيرند و در محدوده سوپرانو زنانه آواز مي خوانند.


 


امیدواریم که با این مقاله به شما عزیزان برای یافتن محدوده ی صدای خود کمک کرده باشیم.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *