برای خرید هنگ درام کلیک کنید

 

چجوری می‌تونیم گامِ اولین هنگدرام خودمون رو انتخاب کنیم؟

28 اسفند 1401

ما شما را به گوش کردن به گام‌های متفاوت در اینترنت تشویق می‌کنیم تا مشخص شود که کدام گام را از همه بیشتر دوست دارید. گام‌هایی را یادداشت کنید که با شما صحبت می‌کنند، شما را جذب می‌کنند، حال شما را خوب می‌کنند، شما را با خود می‌برند، در نهایت آن‌هایی را که با شما ارتباط برقرار می‌کنند را نیز به لیست خود اضافه کنید. معمولٲ می‌توانید در توضیحات مربوط به ویدیو، در عنوان ، در نظرات، در کپشن‌های پست‌ در اینستاگرام، در ابتدای ویدیو و یا آخر، به دنبال گام ساز استفاده شده در آن ویدیو بگردید. هر گام رنگ و صدای مخصوص به خود را دارد. بسته به گام، شما حس‌های متفاوتی را تجربه می‌کنید. توجه کنید، اگر چه یک گام بتواند احساسات متفاوتی را در شما زنده کند، اما به این نیز بستگی دارد که چطور نواخته می‌شود و چه کسی به آن گوش می‌کند.

ما پیش از این نیز گفتیم، اما به اندازه‌ای این مسئله اهمیت دارد که می‌خواهیم دوباره آن را تکرار کنیم. همه چیز به تصور ذهن است. به این که یگ گام چگونه نواخته شود و احساس نوازنده در آن لحظه بستگی دارد. هر ساز می‌تواند عواطف و احساسات متفاوتی را در شما به وجود آورد. اگرچه همه‌ی این گام‌ها برای همه سبک آدم‌ها ساخته شده است، اما بعضی از آن‌ها اساساً به سبک‌های خاصی از موسیقی مرتبط شده‌اند. اگر شما طرفدار ژانر خاصی از موسیقی هستید، تلاش کنید تا گامی را انتخاب کنید که با چیزی که دوست دارید همخوانی داشته باشد.

انتخاب گام هنگدرام برای شروع یادگیری
چرا بعضی از گام‌ها از گام‌های دیگر بسیار رایج‌تر هستند؟ علت این است که این گام‌ها بسیار ساده‌تر نواخته و کنترل می‌شوند. این گام‌ها معمولٲ گام‌هایی هستند که برای اولین ساز، انتخاب می‌شوند که نه خیلی بالا و نه خیلی پایین، بلکه بسیار رضایت بخش و پرطرفدار هستند و این اجازه را به شما می‌دهند تا با دیگر نوازندگان به راحتی بنوازید و از طرفی خیلی از روش‌های آموزشی در دنیا بر پایه اینگونه گام‌ها تدریس می‌شوند و برای هنرجو و کسی که تازه قصد شروع یادگیری دارد، بهتر است از این گام‌ها انتخاب کند. پس این اطلاعات را در ذهن خود برای خرید ساز داشته باشید.

گام‌های پر طرفدار مینور یا همان Kurd در هنگدرام
گام‌های مینور از گام‌هایی هستند که تاکنون از آن‌ها بسیار فروخته شده است. ما معتقدیم که سازهایی با گام مینور (مثل ر مینور D Kurd و یا می مینور E Kurd)، از آنجایی که گام‌های مینور فواصل سوم و پنجم پشت سر هم دارند و چیدمان نت‌ها بصورت طبیعی‌ست، بیشتر برای همه نوع طیف موسیقی استفاده می‌شوند. در واقع قطعات شاد، غمگین، آرامش دهنده، خود اندیش، درون‌گرا و قابل تامل را می‌توان با اینگونه مُدها نواخت. یکی دیگر از علت‌هایی که این گام دوست داشتنی را پر طرفدار کرده، این است که گام‌های مینور در هنگدرام، دارای دوازده آکورد هستند که بین مینور همسایه و ماژور نسبی مشترک هست و در واقع این امکان را به هنرجو و نوازنده می‌دهد که برای نواختن قطعات مختلف، ایده‌پردازی کند.

 

برای خرید هنگ درام کلیک کنید