نحوه خرید ویولن را با این راهنمای آسان بررسی کنید!
پس می خواهید نواختن ویولن را شروع کنید؟ خب اول باید یک ساز بخرید! در این راهنما، می‌خواهم بهترین نکات برای خرید ویولن را با شما به اشتراک بگذارم.
اگر این اولین ساز شماست، احتمالاً هنوز نمی دانید به کدام جنبه ها باید توجه کنید. چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید، تا اطمینان حاصل کنید؛ ویولنی که می خرید قابل نواختن است و حداقل برای چند سال دوام خواهد آورد. چک لیست زیر به شما در تصمیم گیری آگاهانه در خرید ویولن کمک می کند. اگر هنرجوی پیشرفته‌تری هستید، ممکن است بخواهید خاطرات خود را در مورد آنچه که باید به دنبال آن باشید تجدید کنید.

فهرست محتوا
1. 8 نکته ضروری برای خرید ویولن مبتدی
2. اندازه ویولن مناسب خود را تعیین کنید
3. بودجه شما برای خرید ویولن
4. از کمک گرفتن نترسید
5. جمع بندی

8 نکته ضروری برای خرید ویولن مبتدی

خرید اولین ویولن بسیار مهم است. این اولین ساز شما خواهد بود و اصول اولیه آن را یاد خواهید گرفت، بنابراین باید ویولنی تهیه کنید، که به شما کمک کند و صدای خوبی داشته باشد. در اینجا مهم ترین نکاتی که تعیین میکند آیا خرید ویولن، در سفر یادگیری شما، قابل نواختن و مفید خواهد بود یا خیر، آورده شده است:

خرید ویولن

1 . گوشی ها باید به راحتی بچرخند.

اگر گوشی ها گیر کرده باشند یا خیلی شل باشند، تنظیم کردن بسیار دشوار خواهد بود.

2 . فاین تیونرها بدون مقاومت در حال چرخش هستند.

همانند گیره ها، اگر مقاومت قابل توجهی در فاین تیونرها وجود داشته باشد، تنظیم دشوار خواهد بود. این مشکل، ممکن است قابل رفع باشد، بنابراین اگر متوجه آن شدید، حتماً قبل از خرید ویولن، در مورد آن از فروشنده سوال کنید.

3 . نه به قطعات پلاستیکی!

گاهی اوقات ممکن است در برخی ویولن ها قسمت چانه گیر یا سیم گیر پلاستیکی باشد. از اینها اجتناب کنید زیرا دوام کافی ندارند.
یک استثنا در اینجا ممکن است گیره های ضد حساسیت برای نگه داشتن تکیه گاه چانه گیر باشد. معمولاً این چیزی است که شما با اولین ویولن خود نمی‌خرید، بلکه پس از مدتی استفاده از گیره‌های فلزی استاندارد، و فقط در صورت نیاز می‌خرید.

4 . چوب ساز را بررسی کنید.

اول از همه، ساز ساخته شده از چوب سخت می تواند صدای بهتری تولید کند، که با چوب های چند لایه یا مواد دیگر به دست نمی آید.
قبل از خرید ویولن، روی چوب را بررسی کنید. اگر جلا دار است، مشکلی ندارد، اما اگر سفید، سیاه، آبی یا هر لایه رنگ دیگری روی آن باشد، صدا آسیب می بیند، بنابراین توصیه می کنم ساز دیگری پیدا کنید. البته روی ویولن های الکترتیک مختلف، نقاشی های زیبایی خواهید یافت. در چنین مواردی، به این معنی نیست که کیفیت آنها کمتر است. اگر بین خرید ویولن آکوستیک و الکتریک شک دارید، توصیه من را بپذیرید: خرید ویولن الکتریک را به عنوان اولین ساز شما توصیه نمی کنم.

خرید ویولن

5 . تزئینات ویولن

تزئینات (خطوط مشکی در قسمت بیرونی بدنه ویولن) به جای رنگ آمیزی، باید از چوب ساخته شود.

6 . تنظیمات سیم ها و پل (بریج) را چک کنید.

سیم ها را بررسی کنید:
* سعی کنید روی هر سیم چند نت بنوازید. آیا سیم ها خیلی بلند هستند؟
* آیا می توانید بدون مشکل از یک سیم به سیم دیگر بروید؟
* آیا فاصله یکسانی دارند؟
اگر به هر یک از اینها پاسخ منفی دادید، مشکلی در مورد پل وجود دارد: یا به درستی منحنی نیست یا نیاز به تنظیم کردن دارد تا سیم ها خیلی بلند نباشند. این نیز قابل حل است، بنابراین به اندازه سایر مسائل مهم نیست، اما بهتر است یک ویولن را در بهترین شرایط ممکن تهیه کنید، نه اینکه قبل از نواختن اولین نت خود سعی کنید مشکلات آن را برطرف کنید.

7 . به جزئیات توجه کنید

حکاکی روی مارپیچ و سایر قسمت‌های ویولن باید تا حد امکان دقیق باشد. این نشان دهنده مهارت خوب سازنده است. ویولن همچنین باید تقارن داشته باشد.

8 . آیا ظاهر و صدای ویولن را دوست دارید؟

مهم تر از همه، بررسی کنید که آیا ظاهر ویولن و صدای آن را دوست دارید یا خیر. این اولین ساز شما خواهد بود، بنابراین مهم است که سازی را تهیه کنید، که دوست داشته باشید بنوازید!

اندازه ویولن مناسب خود را تعیین کنید.

هنگام خرید ویولن، علاوه بر کیفیت خوب، باید سایز ویولن مناسب خودتان را هم درنظر بگیرید. بسته به سن و قد، شما ممکن است نیاز به خرید ویولن سایز متفاوتی داشته باشید. معمولاً ویولن‌ها در چهار اندازه وجود دارند: 1/4، 1/2، 3/4 و 4/4، اگرچه اندازه‌های دیگری مانند 7/8 یا 1/8 و کوچک‌تر نیز وجود دارد. به عنوان یک قانون کلی، اگر بزرگسال یا نوجوان هستید، به یک ویولن کامل (4/4) نیاز دارید. با این حال، می توانید با این تست ساده بررسی کنید که اندازه ساز مناسب شما چیست:
ویولن را روی شانه خود بگذارید (همانطور که در موقعیت نوازندگی قرار می دهید) و بازوی چپ خود را دراز کنید. اگر انگشتان شما نمی توانند مارپیچ ویولن را بپوشانند، نیاز به به خرید ویولن کوچکتر دارید. شما یا والدین/سرپرستتان باید میزان رشد و سن خود را در نظر بگیرید، زیرا برای مثال، اگر خیلی سریع رشد می کنید و انگشتانتان در حال حاضر نمی توانند طومار را بپوشانند، اما خیلی نزدیک به انجام این کار هستید، شاید بهتر است سایز کوچکتری نگیرید زیرا در عرض چند ماه باید آن را تغییر دهید.

بودجه شما برای خرید ویولن

بودجه شما برای خرید ویولن چقدر است؟ آیا می خواهید یک ویولن ارزان قیمت بخرید، و فقط مدتی آن را امتحان کنید، تا بفهمید که آیا واقعاً برای شما مناسب است یا خیر؟ یا شاید بخواهید مقداری بیشتر خرج کنید تا یک ویولن باکیفیت بخرید که مدت زمان بیشتری با شما بماند؟ مهم است که به چنین سؤالاتی پاسخ دهید، و برای خرید ویولن خود، بودجه تعیین کنید.
“هرچقدر پول بدی، همونقدر آش می خوری”
ممکن است این یک قانون مطلق نباشد، اما تا حدی درست است، به خصوص زمانی که تفاوت قیمت زیادی وجود دارد. انتظار نداشته باشید که یک ویولن ارزان قیمت به خوبی یک ویولن گران قیمت باشد.
اولین ویولن شما نباید خیلی گران باشد، اما می توانید انتظار داشته باشید که وقتی قیمت بیشتری پرداخت می کنید، ساز بهتری تهیه کنید.

از درخواست کمک نترسید.

راهنمایی گرفتن از یک معلم یا متخصص، می تواند فکر خوبی باشد. اگر می خواهید ساز را از فروشگاه موسیقی بخرید، در صورت امکان، معلمتان را نیز را با خود همراه کنید. حتی اگر مجبور شوید برای این کار، هزینه‌ای به او پرداخت کنید، توصیه‌هایی که می‌گیرید ارزش بیشتری دارد. معلم شما، می تواند شما را از خرید ویولنی که نواختن آن دشوار است، یا کیفیت بسیار پایینی دارد، نجات دهد.
همچنین، کارمند فروشگاه ساز فروشی هم می تواند در خرید ویولن به شما کمک کند، با اینحال باید در نظر داشته باشید که آنها سعی دارند چیزهایی را به شما بفروشند. یک مزیت خوب این است که کارمند بتواند قطعه ای را بر روی سازی که قصد خرید آن را دارید، بنوازد. به این ترتیب، تصور بهتری از کیفیت صدا خواهید داشت.
معلم شما یا یک ویولونیست حرفه ای یا حداقل فردی با تجربه در خرید ویولن، باید بتواند راهنمایی های ارزشمندی به شما بدهد یا حتی بهتر از آن، در کنار شما باشد تا خرید کنید و شما را راهنمایی کند.
اگر کسی را ندارید که به شما کمک کند، مقالات آنلاین مرتبط با خرید ویولن را بخوانید تا دیدگاه بهتری پیدا کنید. این دقیقاً هدف این مقاله است!

جمع بندی

خرید ویولن، به خصوص اولین ویولن، تجربه منحصر به فردی است. امیدواریم نکات این مقاله، در این روند برای شما مفید باشند.
همیشه به یاد داشته باشید که ساز شما بهترین دوست شما در طول سفر موسیقی است. پس بهترین گزینه را پیدا کنید؛ که مقرون به صرفه و مناسب باشد و سپس، شروع به کاوش در دنیای ویولن کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *