برای خرید گیتار کلیک کنید

 

★ انواع پیکاپ گیتار را بشناسید ★
13 تیر 1401

 


همانطور که میدانید صدای گیتار در حالت معمول بسیار بلند نیست و برای اجرا و کنسرت مناسب نمیباشد. حال چگونه باید این مشکل را حل کرد؟ پیکاپ یک مگنت سیم پیچی شده است که باعث بهتر شنیده شدن صدای ساز میشود و میتواند لرزش سیم گیتار را به سیگنال الکتریکی تبدیل کند.

~ انواع پیکاپ گیتار ~
نکته: پیکاپ ها به ۲ دسته ی اصلی تقسیم بندی میشوند.

۱- پسیو: سیگنال الکتریکی را تقویت نمیکند و صدایی زنده و گرم و لطیف دارد؛ برای همه ی سبک ها مناسب است ولی اگر دیستورشن سنگین میخواهید، این پیکاپ مناسب نمیباشد.


۲- اکتیو: سیگنال را تقویت کرده، امکان افزایش فرکانس دلخواه را به شما میدهد و برای دیستورشن سنگین مناسب است.
 

Single Coil:
صدای این پیکاپ نسبت به Humbucker و P90 بسیار سبک تر و شفاف تر است و در بیشتر سبک ها از جمله کانتری و Surf مورد استفاده قرار میگیرد ولی نمیتواند مثل humbucker برای سبک های هارد راک و متال صدای دیستورشن سنگین تولید کند.

Humbucker:
این پیکاپ از دو پیکاپ چفت شده ی Single Coil تشکیل شده که نسبت به Single Coil صدایی گرم تر و خروجی قوی تری دارد، ضد نویز است و بیشتر نوزاندگان Jazz از آن استفاده میکنند ولی این پیکاپ ها برای سبک های کانتری و Surf مناسب نیستند.

P90:
صدایی عمیق تر و خروجی قوی تری نسبت به Single Coil داشته ولی قدرت و حجم آن از Humbucker کمتر است و برای بلوز و راک مناسب بوده ولی برای هارد راک مناسب نیست.

~ گیتار باس ~
J Pickups:
این پیکاپ داری تن گرم و مناسب برای Jazz است.

Spilit Coil:
از دو نیمه ی یک پیکاپ Single Coil ساخته شده و دارای صدای punchy است و به همین دلیل برای سبک پانک راک مناسب است.

Dual Coil:
همان پیکاپ های humbucker برای گیتار باس که صدایی گرم تر از J Pickups و Spilit Coil تولید میکند ولی میزان شفافیتش کمتر است و برای صدای vintage مناسب میباشد.

Soap Bar:
قابشان از J Pickup عریض تر بوده و در برابر آسیب و فرسودگی مقاوم هستند؛ همچنین از نظر سیم پیچی، سیستم متفاوتی دارند.
 


~ گیتار آکوستیک ~
Transducer:
صدایی بسیار زنده دارد ولی حساسیتش نسبت به فیدبک زیاد است. لازم به ذکر است که این پیکاپ ها به بدنه ی گیتار وصل میشوند.

Piezo:
این پیکاپ در زیر سدل نصب شده و صدایی مصنوعی دارد اما در مقابل فیدبک مقاوم است و برای اجراهای بزرگ مناسب است. همچنین میتوان در گیتار های الکتریکی از آن استفاده کرد.

Sound Hole:
همانطور که از اسمش مشخص است در حفره ی گیتار آکوستیک قرار میگیرد ولی در حقیقت برای گیتار الکتریک است. آن دسته از این پیکاپ ها که قیمتی ارزان دارند، صدا را الکتریکی کرده ولی پیکاپ های گران صدا را زنده و آکوستیکی میکنند. در برابر فیدبک مستحکم هستند و صدایی شفاف ایجاد میکنند و میتوان آنها را بدون ایجاد برش در گیتار نصب کرد.

Inbody Microphone:
برای انتقال صدا از بدنه به آمپلی فایر از میکروفون استفاده میشود که میتواند با سایر پیکاپ ها ترکیب شود.

با تشکر از توجه شما.
 

 

برای خرید گیتار کلیک کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *