برای خرید فلوت کلیک کنید

 

★ چگونه از فلوت خود مراقبت کنیم؟ ★

18 تیر 1401

 


در مراقبت از فلوت، مخصوصا سرساز آن بسیار دقت کنید. همانطور که میدانید سرساز فلوت کلیددار مهمترین بخش فلوت است که وظیفه دارد صدایی باکیفیت تولید کند پس نگهداری آن از نظر نظافت و ایمنی در برابر ضربه حائز اهمیت است. حتما این جمله ی معروف را شنیده اید که میگوید: پیشگیری بهتر از درمان است، در دنیای موسیقی و نوازندگی هم مراقبت بهتر از تعمیر است و برای نوازندگان نوعی تعهد هنری به شمار می آید.

۱- حفاظت در مقابل ضربه و آسیب:
تماس فلز به فلز موجب خراش افتادن بر روی فلوت میشود. آسیب ناشی از خراش و شکاف در کنار Lip Plate معمولا غیر قابل تعمیر میباشد. خوردگی و خراش بر لبه های سوراخ دهان به ویژه لبه دم نیازمند تعمیرات اساسی میباشد. دندانه و ناهمواری روی سوراخ دهانی ساز باعث تولید صدایی نامطلوب میشود. پس در هنگام استفاده از زیورآلات، میکروفون و سیم ارتودنسی مراقب باشید.

۲- هاردکیس و پایه:
فلوت بسیار ظریف و حساس است و با ضربه ای جزئی خراب خواهد شد پس سازتان را در توقف های کوتاه روی پایه و در توقف های طولانی از درون هاردکیس قرار دهید.

۳- نظافت:
باید فلوت خود را بعد از هر استفاده تمیز و خشک کنید. برای نظافت قطعات را به آرامی جدا کرده و با پارچه ای نرم و نازک و میکروفیبری و یا پنبه ای آن را تمیز کنید.


امیدواریم که این مقاله مفید بوده باشد.

 

برای خرید فلوت کلیک کنید

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *