برای خرید پیانو کلیک کنید

★ برای داشتن یک پیانوی سالم چه اصولی را باید رعایت کنیم؟ ★

24 خرداد 1401

 

۱- پیانوی خود را با دستمال نرم، سفید و پنبه ای تمیز کنید و از استفاده ی دستمال های کاغذی اجتناب کنید. توجه داشته باشید که اگر میخواهید از پارچه ی پشمی استفاده کنید باید بسیار آرام روی ساز بکشید وگرنه روی پیانو خط خواهد افتاد. به دلیل عرق و چربی موجود در انگشتان، کلاویه ها کثیف میشوند پس برای تمیز کردنشان پارچه را کمی مرطوب کنید. درمقایسه با اسپری های تمیز کننده، آب بهتر است. آخرین نکته در مورد تمیز کردن پیانو این است که کلیدهای سیاه و سفید را با پارچه ی جداگانه تمیز کنید.

۲- پیانوی خود را به صورت مداوم و در زمان بندی دقیق کوک کنید تا صدایی خوب و عمری طولانی داشته باشد.

۳- بر روی پیانوی خود هیچگونه وسیله ای قرار ندهید چون ممکن است به رنگ و کیفیت صدای آن آسیب وارد کند. پیانو یک ساز است، نه یک میز.

۴- پیانو را از منابع حرارتی دور کنید. حداقل فاصله ی پیانو از منابع حرارتی باید پنج متر باشد. همچنین پیانو را در کنار دیوارهایی که درجه حرارت متغیری دارند قرار ندهید چون به بدنه، رنگ، تنظیمات کوک و رگلاژ صدمه میزند.

۵- پیانو باید از نور مستقیم آفتاب دور باشد چون بدنه ی پیانو از جنس چوب بوده و عوامل فرسایشی به آن صدمه میزند پس پیانوی خود را از پنجره دور نگه دارید یا حداقل از پرده های ضخیم استفاده کنید و پنجره را در تابستان و زمستان باز نکنید.

۶- پیانوی خود را از رطوبت زیاد دور کنید و در مکان هایی مثل زیر زمین، پارکینگ، موتور خانه و گلخانه قرار ندهید. بهترین شرایط برای نگهداری پیانو رطوبت ۴۵ تا ۶۰ درصد و دمای ۲۰ درجه بدون تابش مستقیم نور خورشید است. شما میتوانید از کیسه ها و رطوبت گیر نیز در پیانو استفاده کنید. رطوبت بیش از اندازه موجب بی کیفیت شدن صدای پیانو، زنگ زدگی سیم ها، پین ها، صفحه چدن و چسبندگی صفحه کلید میشود. توجه داشته باشید همانطور که رطوبت بیش از اندازه به پیانو آسیب میرساند، خشکی بیش اندازه هم مضر است؛ پس برای ایجاد رطوبت میتوانید از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

۷- حمل پیانو بسیار تخصصی است و باید با تسمه های مخصوص جا به جا شود.

 

 

 

امیدواریم که این مقاله کاربردی بوده باشد.

 

برای خرید پیانو کلیک کنید

2 دیدگاه در “روش‌های نگهداری از پیانو

  1. Saeed .a گفت:

    سلام توضیحاتتون عالی بود درود برشما

    1. donyayesaaz گفت:

      زنده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *