رِی کورزویل(Ray Kurzweil)، مخترع مشهور امریکایی بود. بسیاری او را به خاطر اختراع ماشینی که توانایی خواندن متون برای نابینایان را داشت می‌شناختند و مجله فوربس عنوان « ادیسون عصر مدرن» را به او اختصاص داده بود.

رِی فرزند یک زوج اتریشی یهودی بود که در جنگ جهانی دوم از آلمان نازی به امریکا مهاجرت کرده بودند. از همان دوران کودکی استعداد و نبوغش در علوم و کامپیوتر برای خانواده و اطرافیان ثابت شده بود. عموی رِی که مهندس شرکت Bell Labs بود اصول اولیه کامپیوتر را به او آموخت و بعدها نیز نقش بسیاری در آموزش نوآوری‌های این علم به رِی داشت. زمانی که رِی در دبیرستان بود نرم افزاری را طراحی کرد که می‌توانست به یک موسیقی گوش کند و با تحیلیل ساختار آن قطعه، موسیقی در همان سبک بسازد. این اختراع او توانست برنده جایزه Westinghouse Talent Search شود. رِی کورزویل درسال ۱۹۶۵ توسط Lyndon B. Johnson ، رئیس جمهور وقت امریکا مورد تشویق قرار گرفت.

او در سال ۱۹۸۳ شرکت Kurzweil Music Systems را تأسیس کرد. او و استیو وُندر بر سر توانایی کامپیوتر برای ایجاد و کنترل صدای سازهای آکوستیک شرط بندی کرده بودند. اولین محصول این شرکت Kurzweil K250 بود که اولین پیانوی دیجیتال تولید شده در دنیا محسوب می‌شد. در سال ۱۹۹۰ این شرکت توسط شرکت یانگ چنگ خریداری شد و در حال حاضر نیز به عنوان بخشی از گروه تولیدی یانگ چنگ به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شرکت یانگ چنگ زیرمجموعه‌ شرکت کره‌ای هیوندای (Hyundai Development Company) است و سیستم مدیریتی این غول اقتصادی بر تمامی فعالیتهای یانگ چنگ و کورزویل نظارت دارد.

طراحی و مهندسی صدای امریکایی
تمامی پیانوها و کیبوردهای کورزویل توسط تیمی از مهندسین صدا در شهر بوستون امریکا طراحی می‌شوند. پیانوهای خانگی کورزویل به سیستم تولید صدای PC3 مجهز هستند. این سیستم بسیار پیشرفته که برنده چندین جایزه بین المللی نیز شده است در بسیاری از محصولات دیگر کورزویل نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

در اواسط دهه ۱۹۹۰ کورزویل اولین سری کیبوردهای PCx خود را روانه بازار کرد. در مدلهای اولیه، این سری فاقد سکوئنسر (sequencer)‌ بودند و قرار بود بیشتر به عنوان یک میدی کنترلر برای اتصال به کامیپوتر و یا سایر سیستمهای صوتی مورد استفاده قرار گیرند.در این کیبورد امکان تعریف چهار محدوده صوتی وجود داشت و هر محدوده می‌توانست به یک صدا اختصاص داده شود. در آن زمان کورزویل اعتقاد داشت که با ورود کامپوترهای قابل حمل‌ (‌لپ تاپ ها)‌ و توسعه نرم افزارهایی نظیر Cakewalk و Steinberg دیگر نیازی به تعبیه سکوئنسر در این مدلها وجود ندارد. اما در مدلهای بعدی کورزویل این تفکر را کنار گذاشت و سکوئنسر نیز به قابلیت‌های آن اضافه شد و موجب شد تا نوازندگان بتوانند در اجراهای زنده‌ی خود از آن استفاده کنند. با این کار عنوان میدی کنترلر در این سری به performance controller (‌کنترل کننده‌ی اجرا)‌ تغییر پیدا کرد.

مدل PC3A8 آخرین و پیشرفته ترین پرچمدار در سری performance controller محسوب می‌شود. در این مدل از اکشن بسیار پیشرفته و کاملا سنگین Fatar TP40L استفاده شده است و به همین دلیل حس تاچ فوق‌العاده طبیعی دارد. صدای پیانوی این مدل از یک گرند پیانوی ۲۷۰ سانتیمتری آلمانی نمونه برداری شده است که کورزویل آن را تحت عنوان German D Grand به بازار معرفی کرده است. این نمونه صدا به طور پیش فرض بر روی مدل PC3A8 وجود دارد ولی امکان اضافه کردن آن به صورت یک ماژول حافظه برروی سایر مدلهای سری PC3 نیز وجود دارد.

استیج پیانوهای کورزویل
استیج پیانوهای کورزویل همواره از پرفروشترین محصولات این شرکت به شمار می‌روند. استفاده از جدیدترین سیستم های تولید و سنتز صدا در کنار استفاده از نمونه برداری های با کیفیت از سازهای مختلف موجب شده است تا این سری انتخاب خوبی برای اجرای زنده و مقاصد آهنگسازی و تولید موسیقی در استودیو باشد.

آخرین پرچمدار این سری با برند Forte به بازار ارائه شده است. این مدل با ۸۸ کلاویه‌ی کاملا سنگین (Fatar TP/40L)‌ انتخاب خوبی برای نوازندگان جدی پیانو محسوب می‌شود. حجم بانک صدای این مدل به ۱۶ گیگابایت افزایش یافته است. نمونه برداری صوتی از دو پیانوی بسیار با کیفیت آلمانی و ژاپنی به همراه صدای بسیار با کیفیت از سازهای مختلف در این بانک صدا گنجانده شده است. با افزایش کیفیت صدا و در نتیجه حجم فایل‌ها، کورزویل سیستم دیگری را تحت عنوان Flash-Play بر روی این پیانو تعبیه کرده است که قادر است تا ۱۶ گیگابایت نمونه صوتی را با وقفه نزدیک به صفر بارگذاری کرده و پردازشهای پیچیده و مختلفی را بدون افت سرعت و عملکرد بر روی صداهای بارگذاری شده اعمال کند.

علاوه بر این ۳ گیگابایت حافظه برای بارگذاری نمونه صوتی در نظر گرفته شده است تا کاربر بتواند نمونه های صوتی دلخواه خود را با فرمت WAV و یا AIF بارگذاری کند. علاوه بر فرمتهای عمومی، تمامی فرمتهای اختصاصی کورزویل نظیر KRZ, K25 و K26 نیز بر روی این پیانو قابل اجرا است.

پیانوهای دیجیتال کورزویل
کورزویل طیف وسیعی از پیانوهای دیجیتال مبله را نیز تولید می‌کند. این شرکت از نظر تنوع تولید پس از یاماها جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. این مدلها در هشت سری CUP, MPG, M, MP MPS, KA, KP, و CGP تقسیم بندی می‌شوند.

درمدل CUP120 که یکی از جدیدترین مدل از سری CUP است از نمونه صوتی گرند ۲۷۰ سانتیمتری German D Grand استفاده شده است. همچنین برخی از صداهای بسیار با کیفیت سری CP3 و سری Atris نیز در میان صداهای این مدل به چشم می‌خورد. اکشن این سری Fatar TP100LR است و از نوع کاملا سنگین (fully weighted) است. اکشن مدل گرند CGP220 و مدل CUP220 از نوع Fatar TP/40W است که در ساخت آن از چوب طبیعی استفاده شده است.

اکشن Fatar TP/40W پیشرفته ترین محصول شرکت FATAR ایتالیا است. در این اکشن وزن کلاویه ها به تدریج از چپ به راست سبکتر می‌شود(همانند اکشن گرند پیانو) . شرکت Fatar معتقد است طراحی ساندویچی شکل کلاویه‌ها در این اکشن به خوبی حس تاچ یک پیانوی گرند آکوستیک را شبیه سازی می‌کند. منظور از طراحی ساندویچی شکل، قرار گرفتن چوب میان دو لایه‌ی پلاستیک به نام Kostil® است. Kostil® نوعی از پلیمر استایرن- آکریلونیتریل است که مقاومت و شکل پذیری بسیار بالای دارد.
 

برای دیدن موجودی و قیمت محصولات کورزویل کلیک کنید

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *